Forum > Geluid

Traktor pro 2 reageert niet meer op mijn denon HC 4500

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
14-12-2016 09:26
Geen idee wat tractor allemaal doet met service centers enzo (voor zover ik het hoor moet je als gebruiker dan zelf voor die service zorgen?).

Heb je eerst al gecontroleerd of het USB apparaat zich wel zonder uitroeptekens of dergelijke aanmeldt bij windhoos in de vieze manager (device manager of apparaatbeheer)?
De eerste stap in USB troubleshooting is toch wel de herkenning van het apparaat en het laden van de juiste driver door het besturingssysteem.
Niet goed, wel hard!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-12-2016 11:11

Jake schreef:

Bij audio setup in de instellingen zie ik de denon dj asio driver niet meer staan? hoe krijg ik die daar terug in.
Google even op denon asio, krijg je als eerste resultaat de productpagina van de hc4500. Daar kun je de asio driver gewoon downloaden, evenals de midi mapping voor traktor trouwens.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
14-12-2016 13:45

YourLiVe schreef:

Google even op denon asio, krijg je als eerste resultaat de productpagina van de hc4500. Daar kun je de asio driver gewoon downloaden, evenals de midi mapping voor traktor trouwens.
Had ik gedaan maar nu moet je een aanpassing doen, intussen is het opgelost en werkt alles terug.
Door de update zijn de nummers in traktor nu moeilijk leesbaar omdat de tekst donker is, eens een nummer gespeeld is dat nummer dan wel leesbaar omdat de tekst dan feller is, het had beter net omgekeerd geweest. Nu heb ik echt mijn leesbril nodig telkens ik een nummer moet zoeken.

Lees: support.native-instruments.com/hc/en-us/articles/209553269
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
14-12-2016 13:51
Goed dat het nu werkt... Blijkt wel dat je zo te zien Traktor hebt geüpdated, en het sindsdien niet meer gewerkt heeft.
Wanneer je dit meteen gemeld had, hadden we je waarschijnlijk beter kunnen helpen in de juiste richting te zoeken sneaky :V

Is traktor niet customizable/skinnable, waardoor je de lettertypes en kleuren kunt aanpassen?
Niet goed, wel hard!
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
14-12-2016 13:59
Ik zat eigenlijk met 2 problemen.
Met de controller kon ik traktor niet meer bedienen, ik kon nog enkel vanuit het scherm play en stop bedienen, dus ik had geen pitch, que knoppen enz...
Dat had ik ook gepost, 3 usb kabels getest maar zonder resultaat, dan heb ik een nieuwe usb kabel gaan kopen en tot mijn verbazing werkte het terug? het kan niet zijn dat op 1 week 3 usb kabels stuk zijn?
Dan heb ik de update van traktor gedaan omdat ik nog met een verouderde versie zat en dan kwam het 2de probleem, dat ik mijn driver niet meer zag in de instellingen. Maar alles werkt nu terug.

Of je de kleuren van de tekst kan aanpassen denk ik niet size en lettertype wel maar geen kleur denk ik., maar ik zoek even, want nu is het echt moeilijk leesbaar. De nummers in het wit zijn nummers die gespeeld werden, de niet gespeelde nummers zijn grijs van kleur.

https://i63.tinypic.com/14kk11e.jpg
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
15-12-2016 08:11
ik heb met een andere geluidskaart ook al eens enorm ruzie gehad met Asio drivers.
De ellende begon na een automatische update van windows10.

Uiteindelijk was de enig werkende oplossing Windows10 opnieuw installeren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
15-12-2016 09:37
Als je een device hebt dat er geen zin in heeft, kies dan bij verwijderen van het apparaat uit apparaatbeheer ook voor het verwijderen van de drivers (die optie moet je zelf actief aanvinken). Uiteraard doe je dit nadat je met je admin account bent ingelogd (of je gebruikt een elevated apparaatbeheer). Ik mag tenminste hopen dat het dagelijkse account geen admin rechten heeft (da's een echt hééél erg slecht idee). Soms is een device verborgen, kies dus de optie "verborgen devices weergeven". Installeer na het verwijderen van de driver en het loshalen van het device, nog vóór het device weer aan te sluiten, de juiste drivers opnieuw. Dan is Windows alvast op de hoogte van het bestaan, nog voordat de stekker erin gaat. Dat scheelt vaak een hele hoop ellende.

Soms (heel soms) zit er een update in de weg. Niets of niemand verbied je om, na een update, de update stap voor stap ongedaan te maken om zo te achterhalen waar het probleem zit. Start -> Typ updates -> Kies Geïnstalleerde updates om een overzicht te krijgen. Maak voordat je updates daadwerkelijk gaat verwijderen wel een systeemherstelpunt zodat je, als je de stouterd gevonden hebt, terug kunt gaan naar ná de update en daarna alleen de stouterd te verwijderen.

PS: Mijn oudste ervaring met Traktor stammen uit 2009 of zo. Toen was het service center al een losstaand gebeuren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
21-12-2016 13:36
Ook het probleem met de tekst is opgelost met hulp van Native Instruments, maar op een vreemde manier.
Ik heb mijn volledige bibiliotheek (67.000 nummers) moeten importeren naar de tracklist waar dus ook mijn gespeelde nummers in komen te staan pas dan kwam de tekst van de nummers/arties in het wit te staan, normaal wis ik de tracklist na elk feest zodat alle gespeelde nummers terug verwijderd worden, maar nu mag ik de tracklist niet meer ledigen anders staat de tekst terug in het wit. Tijd om over te schakelen naar serato voor die tracklist vol kom te zitten of het systeem trager doet werken.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-12-2016 17:25
Ik gebruik al jaren virtual dj met deze controller en dat bevalt mij prima, dus dat is wellicht ook wat voor jou.

Bijkomend voordeel is hun content unlimited abonnement waardoor je voor een tientje per maand altijd de nieuwe top 40 enzo hebt (legaal uiteraard).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1235
21-12-2016 18:04
Kijk ook even naar Mixvibes. Werk ik zelf al een aantal jaren mee naar volle tevredenheid. Verder heb je ook nog Mixxx, volledig gratis en legaal, absoluut het bekijken waard.
Free beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)