Forum > Licht

Daslight witte flits looplicht

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
30-5-2016 12:19
Ik veronderstel dat ik de witte flitsen in een chase moet steken (zo heb ik het althans altijd geprobeerd).

Actieve scene: alle movingheads blauw

Chase: "witte flitsen"
Step 1: MH1 kleur wit
Step 2: Hier wil ik dat het kleurenwiel van MH1 uitdrukkelijk geen kleur stuurt. Je zou denken dat je het kleurenkanaal dan op 0 zet. Fout. Bij deze lampen is nul, wit. Oké, fader volledig OFF zetten dan. Helaas zet je een fader OFF voor alle stappen in een chase dus zo lukt het ook niet.

Ik kan wel LTP kiezen voor de complete daslight output maar ik heb zitten proberen met LTP en HTP zonder een verschil te merken.

Nuja, ontdekt dat via dat kleurenwiel het toch niet snel genoeg gaat om mijn gewenst effect te verkrijgen dus ik laat het hierbij. Voor de rest kan ik wel alles programmeren wat ik wil.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. Als iemand anders toevallig weet hoe het nu precies moet mag dat altijd toegevoegd worden hier :) maar ik heb er vrede mee dat ik dat ene effectje niet kan momenteel.
www.bigsoundsystems.be
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
30-5-2016 21:14
Ik ken daslight persoonlijk niet, maar aan de hand van je screenshot lijkt het inderdaad niet te kunnen.
Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.

Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.
BSSStandaard Lid
31-5-2016 08:03

DJ Bartje schreef:

Ik ken daslight persoonlijk niet, maar aan de hand van je screenshot lijkt het inderdaad niet te kunnen.
Betekend toch dat de priority's in het programma ergens niet goed zitten.
Want zoals Dré zegt; als je zowel chase 1 (kleurenchase bv) en chase 2 (de witte flash) op LTP zet is de chase die als laatste open staat de prioriteit.
Als je deze weer uit zet loopt de andere chase nog steeds en heeft die prioriteit.

Weet niet of je dongle het ondersteunt maar ik denk dat Chamsys het ideale programma is voor je.
In Chamsys heb je veel meer prioritys instellingen en een (volgens mij) uitgebreidere FX engine dan daslight. (wederom: ik ken daslight niet)
Bovendien kan je Chamsys sturen met een Enttec DMX dongle of DMX4ALL dongle van pakweg 8 tientjes.
Of het probleem licht bij de lampen die in het kleurenkanaal geen "niks" waarde hebben. Normaal betekent DMX waarde 0 dat er geen signaal naar de lamp gestuurd moet worden, maar bij deze lampen is nul de witte kleur.
Ik weet dus niet hoe ik het kleurkanaal kan zetten op "stuur geen kleur maar pak die van chase 1 terug over".
Want de bedoeling is dat de 2 chases tegelijk kunnen lopen uiteraard. Enerzijds de kleurenchase, en anderzijds daarover de witte flitsen. Zodra ik de witte flitsen uitzet springt hij wel terug naar de kleurenloop natuurlijk, maar het is echt tijdens dat chase 2 nog op staat, dat ik niet terug naar de kleuren van chase 2 kan.
www.bigsoundsystems.be
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 5-11-2024
31-5-2016 08:42
DMX waarde 0 betekend niet direct dat je niets uit stuurt.
Bij DMX stuur je altijd iets uit. 0 is ook een waarde!
En bij het kleurenwiel is dit (meestal) defaultwaarde 0 omdat daar meestal 'open wit' zit.
Je kan dus van 0 tot 255 (binair gezien) en dat betekend dus dat je van wit tot einde je kleurenwiel gaat.

Daar tegenover heb je bij pan/tilt meestal een default waarde van 128 omdat dit 'center' is.
Dit is omdat je bij bijvoorbeeld de pan twee kanten op kan, naar links is draaien naar links (0-128) en naar rechts is draaien naar rechts (128-255).

BSS schreef:

Want de bedoeling is dat de 2 chases tegelijk kunnen lopen uiteraard. Enerzijds de kleurenchase, en anderzijds daarover de witte flitsen. Zodra ik de witte flitsen uitzet springt hij wel terug naar de kleurenloop natuurlijk, maar het is echt tijdens dat chase 2 nog op staat, dat ik niet terug naar de kleuren van chase 2 kan.
Kan je dit iets beter verwoorden?
Bedoel je dat je van de kleurenchase (chase1) naar witte flitsen (chase2) wilt, waar vervolgens de kleurenchase (chase1) niet zichtbaar is maar enkel de witte flitsen (chase2), om vervolgens de witte flitsen (chase2) uit te zetten en terug te keren naar de kleurenchase (chase1) of begrijp ik je verkeerd?
BSSStandaard Lid
31-5-2016 10:25
chase 1 blijft actief
chase 2 flitst er wat over maar los van die flitsen blijft chase 1 wel lopen. Na de witte flits gaat de lamp gewoon terug naar de kleur van chase 1.

dus mijn vraag is eigenlijk, hoe zeg je in een step van een chase: neem de kleurwaarde van de andere actieve chase terug over.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)