Draadloos van tablet naar mixer: hoe?
(16 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 17-1-2015 00:00 |
Tering, wat een info ineens Je zou bijna aan een beltpack gaan denken! Werkt natuurlijk ook perfect, kastje in de zak en klaar Ik ga het eens even opnieuw lezen en tot me door laten dringen | |
Alles komt goed.... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 17-1-2015 00:08 |
Hallo Malle Pietje, Malle Pietje schreef: Je zou bijna aan een beltpack gaan denken! Werkt natuurlijk ook perfect, kastje in de zak en klaarEn weer kans op wegvallen van je signaal en batterij waarschijnlijk nog eerder leeg van je tablet/mobieltje. Mij lijkt de "afstandsbediening" voor Foobar2000 of andere media-player de stabielste en handigste oplossing. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 17-1-2015 01:00 |
1, het gaat om momenten; ik draai vanuit de booth, maar wil af en toe eens "onder de mensen" als een kleine toevoeging voor de leuk. 2, beltpackjes heb ik nog wel, en een batterij daarvoor kost de kop niet en gaat uren mee. 3, de tablet die hiervoor wil gebruiken heeft een accu van 15 uur ( spec's) maar al zou het de helft zijn, maakt het nog niet uit. Ik draai er iedere keer slechts enkele nummers mee, daarna gaat 'we' weer de booth in: bedraad en gevoed. 4, belangrijker is dat ik niet via e.o.a. app óf op afstand wil werken. Ik wil persé met mijn jingleprogamma op de tablet werken. Tussen publiek lopen pielen met knopjes en schuifjes gaat niet werken in een tent met 900 lallende carnavalisten. Gewoon een aantal klappers (kunnen er tig zijn) die elk onder een grote knop staan en aantikken werkt wel. Ik kocht vanmiddag een Sitecom-dingetje die music streamer heet, maar die gaat morgen retour: blijkt ook via een ap te werken. Daarnaast vertrouw ik dat ding niet in een volle tent met al die telefoons: van die 900 personen zullen er toch 895 een phone bij zich hebben, en die eten allemaal mee natuurlijk! Ik ga me nu eens verdiepen in jouw eerdere verhaal.... | |
Alles komt goed.... | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 17-1-2015 07:40 |
Hallo Malle Pietje, Nu je wat nadere informatie geeft betreft het gebruik van je tablet (en het programma wat je persé daarvoor wilt gebruiken) snap ik waarom je wil streamen. Het leeg raken van de batterij van je tablet zal dan ook geen probleem zijn. Malle Pietje schreef: Gewoon een aantal klappers (kunnen er tig zijn) die elk onder een grote knop staan en aantikken werkt wel. Deze vertraging kan oplopen tot enkele seconden. Ik weet niet of het programma wat je wilt gaan gebruiken een que-optie heeft? Ik kan mij iets voorstellen als de jingle niet al te groot is de jingle in de buffer past van bijvoorbeeld de DN-700H, je het bestand kan streamen (door op play te drukken en gelijk daarna op pauze, dus que-en) en zo wel direct de jingle kan afspelen. Nog even dit, de routers die ik en PvG als optie geven kunnen met meer zendvermogen (dan officieel toegestaan) werken dan normale routers en je de indruk geven hoe meer vermogen hoe beter de ontvangst is op je tablet. De routers op maximale zendvermogen zetten zal in de praktijk alleen goed werken als je een verbinding maakt tussen twee gelijke apparaten (bijvoorbeeld de aangegeven routers door mij en PvG). Gebeurt dit eenzijdig, zoals bijvoorbeeld met een tablet (die ontvangt, maar ook verzend), zal het maximale verzendvermogen van de router alleen maar een nadelige invloed hebben op de kwaliteit van de verbinding. Wel kun je het zendvermogen wat opvoeren tijdens een druk event voor een betere verbinding, maar hoeveel meer zendvermogen is een beetje trail-and-error en zal bij elk ander event weer een andere "performance" instelling behoeven. Vergeet ook niet de router goed te beveiligen, je zou raar staan te kijken als een (zich vervelende) bezoeker op een event ineens wat anders gaat streamen naar je netwerk. Net als de Denon DN-700H hebben apparaten die streams kunnen ontvangen geen beveiliging op de inkomende streams en is een "open gat" wat dat betreft, daarom je netwerk afschermen door je router. Als je voor de MikroTik (of de Engenius) gaat zou ik zeker een versie nemen met 5 Ghz (waterdicht lijkt mij ook geen overbodige luxe) en de zender/ontvanger op een hoog statief zetten (of onder je truss hangen), zoals PvG al aangaf. Wil je advies inzake wat je precies nodig hebt in zo'n live situatie (router met vaste antennes, router + losse antennes, enz.) kun je contact opnemen (bellen of mailen) met WifiHouse, daar word je netjes (en in het Hollands) geholpen. Zoiets bijvoorbeeld, MikroTik router en zender/ontvanger ineen, die word gevoed met PoE* via een PoE injector met bijbehorende voeding (onderste twee afbeeldingen): * Power over Ethernet of PoE is een technologie om spanning en data te leveren over een standaard twisted pair-kabel in een ethernetnetwerk. De technologie wordt gebruikt om netwerkapparatuur zoals VoIP-telefoons, webcams, switches, antennes voor draadloze netwerken en zeer kleine computers zoals embedded systems en tablet computers van stroom te voorzien. Gelet op het beperkte vermogen dat een netwerkkabel kan overbrengen, is deze techniek niet haalbaar voor grotere verbruikers zoals servers of werkstations. Bron: WikiPedia Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 21-1-2015 12:55 |
Mag de heren allen bedanken voor de vele en nuttige info?! Alle moeite van jullie ten spijt, maar ik pak mooi een beltpackje! Dan maar een draadje naar mijn zak of riem. Maar geen gedoe met aanschaf van intellectuele dingen, geen last van inbrekers, geen vertraging etc. etc. Gewoon aanklikken en herrie | |
Alles komt goed.... | |
PvGVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2009 Laatste: 20-11-2024 Berichten: 1596 | 21-1-2015 21:42 |
Goede keus! Vergeet niet dat 1 beltpackje mono is. Voor stereo moet je er 1 in elke zak proppen. Oh nee, da's 2.1 of LCR... linker en rechter zak dus . | |
't is maar een hobby... | |
Malle PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-10-2003 Laatste: 9-10-2024 Berichten: 1078 | 22-1-2015 01:30 |
Ku. ! ja, effe nie aan gedacht!! Vroeger wel eens iets met een mini-pianoootje (Casio-vlooiendingetje) gedaan, ging best... voor toen... Ook vaker met in ear-packje doorgestuurd naar huisinstallatie van locatie, ging ook super. Maar dit is weer effe andersom ja Nou ja, 2 heb ik er ook nog wel, alleen effe verloopje maken dus...grr van de andere kant.....mono horen de gasten ook eens wat er normaal gesproken aan de andere zijde uit de speakers knalt, ipv die ene zijde waar ze aan de bierton hangen 2 dan toch maar denk ik Thanks voor de hint Peter, had er écht niet aan gedacht! | |
Alles komt goed.... |