Forum > Algemeen Forum

Starten van een Drive-In Show???

(98 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
29-10-2002 17:22
Tsja, mijn start was ook niet 100% te noemen, maar gelukkig gaat het nu beter. Maarja, als je start met Marquant gaat het natuurlijk al niet zo goed. Zorg dus altijd dat je een goed paar boxen hebt.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
29-10-2002 23:56
Geweldig zoveel reactie's. Thx, hier heb ik veel aan! happy :)

Nee, we zijn er inderdaad achtergekomen dat 3000 euro niet zo gek veel is. Ook het bepalen waar je het dan aan gaat uitgeven is moeilijk. Een deel van de apparatuur is er; Dateqje/Pioneer mixer, Pioneer CMX-3000, Yamaha Sampler en 5 koffers vol met cd's met de meest uitéénlopende muziek.
Dat is dus hetgeen we hebben, maar wat zijn de volgende stappen om verstandig te investeren? Zelf dachten we aan zo'n 50-50; Versterkertje, speakers, wat parren, stroboscoopje en het is alweer op ongeveer?
Wat willen we bereiken? We willen (zullen wel moeten) klein beginnen. Dus zelfs in het begin nog geen grote schoolfeesten ofzo, maar de kleinere bruiloften, feesten van sportverenigingen, en andere kleinschalige projectjes. Mocht dat allemaal lukken en er komt weer wat meer budget, dan is uitbreiden een aantrekkelijke optie met alle mogelijkheden die er dan bij komen.
De muzieksoort die we willen gaan draaien is top40, ApresSki en hollandse meezingers en disco jaren '70 en '80 muziek. Dit lijkt ons zelf het leukste om te doen en naar onze ervaringen wordt dit ook veel gedraaid door drive-in's. Laatst op een bruiloft stond er een drive-innetje een paar uur discomuziek te draaien (heel simpel met de crossfader), had wat speakers bij zich en een meubeltje. Nou dat was snel verdient en als hij dat kan, kunnen wij dat ook. Ook op veel bedrijfsfeesten van Vrom, Interpolis, Ben, etc wordt veel disco gedraaid, dus dat moeten wij ook doen.
Wat doen we nu? Voorlopig is het dus veel orienteren, informeren, nadenken en kijken hoe andere het doen.
We lopen soms mee met wat vrienden die ook een Drive-In hebben. We gaan naar Disco-party's om wat meer muziekkennis op te doen en kijken wat goede ouwe hits zijn! ;-) En verdiepen ons in apparatuur om goed te orienteren, zo kom je er al snel achter dat je aan DMX veel meer hebt dan een een normaal effect... Verder veel opvragen van info, brochures etc. En kijken hoe DJ's een feest maken en mensen enthousiast krijgen etc etc... Voorlopig zijn we nog wel even zoet dus.
Trouwens, de laatste tijd denken we er steeds vaker aan om de apparatuur 2ehands te kopen. Op verschillende sites kom je een leuk gebruikt inventaris tegen voor een lage prijs. Ok, je weet niet wat ermee is gebeurt, maar ga je eerst ff kijken dan heb je voor 3000 euro een complete geluid én lichtset...
Ach we zien wel... Voorlopig is het nog niet zo ver... happy :)
Dj DanielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-11-2001
Laatste: 23-9-2004
Berichten: 43
30-10-2002 18:29
Een maatje van mij heeft een leuk geluidsetje. Is niet al te groot, maar gaat vrij hard.

Dat waren 2 versterker van Dynacord (2x 6oo wat ofzo, weet niet meer)
En een set HK boxen, bestaande uit 2x top en 2x laag, die aan elkaar KAN zetten, zodat het geluid ook 'goed' is zonder te moeten af stellen (hier krijg ik reacties op ; happy :) . Volgens mij waren het LR115 en LR118 sub (maar op dat plaatje van feedback zien ze er iets anders uit)

Die jongen had even de beveiliging 'getest' -> in- en uitgang voluit, keiharde muziek aan, kan ie allemaal aan!

Koste hem iets van 7000 gulden toen.

Heb daar eens mee gedraaid buiten op een schoolplein. Stond toen zelf binnen, met me draaitafels. FF plaatje op gezet en toen naar buiten: IK schrok me werkelijk kapot wat een goed en hard geluid eruit kwam!

Als ik 3000€ heb, koop ik dat setje ook wink ;)

Maar dat heb ik niet... heb op het moment zo'n 40 dure hoobys (bij wijze van spreken dan he...)
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-10-2002 18:35
HK audio is inderdaad goed spul. Ze hebben zo'n setje bij ons op de muziekschool en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de geluidskwaliteit! Maar voor 3000 euro heb je denkik alleen maar de boxen hoor.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
30-10-2002 20:27
Maar voor 3000 euro heb je denkik alleen maar de boxen hoor.
Inderdaad , GOEDE boxen , maar dan heb ik het dus niet over Dap en co. kosten een hoop geld ! sad :(
je hebt daar ook nog 'etappes' in .... Want Wharfdale , Behringer enzo zijn dan nog de goedkopere van de goede boxen , En JBL en co. zijn weer stukke duurder ....
Party 2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
Berichten: 114
3-11-2002 09:24
Armani, je zegt dus eigenlijk METEEN alles te
willen hebben, newsflash: dat kan niet!
Ik ben ook klein begonnen met een nep versterker
van 40 watt.
Je kan niet gelijk gaan draaien voor 1000 man,
je moet eersthet lopend krijgen en dan uitbreiden.
Zo doe ik het dus ook! En ik ben eerst met 1
statief begonnen, zimpelweg omdat ik het geld
niet had. Nu heb ik een lichtburg. Over 3 jaar
truss.
Mijn advies is eerst investeren in een goede
geluidsinstallatie.

MVG,
Pim de Greef
Let niet op mij, ik ben dronken...
ArmaniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 26-8-2003
Berichten: 47
6-11-2002 23:39

Party 2000 schreef:

Armani, je zegt dus eigenlijk METEEN alles te
willen hebben, newsflash: dat kan niet!
Ik ben ook klein begonnen met een nep versterker
van 40 watt.
Je kan niet gelijk gaan draaien voor 1000 man,
je moet eersthet lopend krijgen en dan uitbreiden.
Goeiemorgen Sjaak,

Als je goed had gelezen wat ik zei dan kreeg ik niet bovenstaande reactie.
We zijn namelijk ook alles behalve van plan om gelijk voor 1000 man te gaan draaien en dat ik "METEEN alles wil hebben" hoor je mij ook niet zeggen.
Qua geluid missen we alleen versterker en speakers en daarnaast hebben we nog licht nodig. 3000 euro is zeker niet alles, maar daar kunnen we een eind komen als we alleen beginnen met wat parren en 2ehands speakers bijv.
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
Berichten: 134
7-11-2002 13:17
Jah 3000 europ is zekers een mooi startbedrag......

[offtopic]ow enne pim wilde je zegge dat je nu zo'n goede versterker hebt dan wink ;) laugh :D razz :p [/offtopic]
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
12-11-2002 19:55
Ik ben dan misshien wel een beginner , maar ben al weer voor 400/500€ de 'mist' in gegaan door eerst een hoop lichteffetcen te kopen die je later niet nodig hebt en dat soort dingen
hahahah dat herken ik sad :( ... ben zo stom geweest om eerst effecten te kopen. Begin nu pas te sparen voor een degelijke parrenset. echt oerdom. voor het geld van al me lichteffecten bij elkaar had ik makkelijk 8 x par 56 incl de hele meuk kunnen kopen. maar jah. we kunnen helaas niet overnieuwe beginnen, want om nou al me effecten te verkopen vink toch wel zonde. Kblijf effecten mooier vinden maar kmoet toch wel een degelijk parrensetje hebben happy :)
...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
12-11-2002 23:01
Een parresetje is idd wel belangrijk hoor, maar wat ik zelf merk is dat in vooral kleinere ruimtes deze dingen veeeel te veel licht geven. De effecten komen daar niet meer bovenuit. Dat vind ik erg zonde. Als je dus nog echt erg klein bent zijn effecten effectiever wink ;) dan pars. Kom je echter rond de 100 man is een setje parren toch wel essentieel.

MvG, Peter
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)