Forum > Geluid

Draadloze microfoon voor (onervaren) spreker

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-12-2012 11:06

a.wanders schreef:

Hoewel die ontvanger er, naar mijn idee, wat budget uitziet t.o.v. de senhheiser of AKG.
De PGX serie is ook een budgetserie van Shure. Het grote voordeel van deze ontvanger is echter dat hij met 1 druk op de knop zelf de beste frequentie opzoekt (volgens mij moet je dat bij die Sennheisser zelf maar uitzoeken).

Het grootste nadeel is dat het batterijniveau van de microfoon niet weergegeven wordt maar ik weet niet of dat bij de Sennheisser / AKG wel het geval is. Maar goed, als je echt zeker wilt zijn stop je er gewoon iedere avond een nieuw setje penlites in (werkt gewoon op 2 AA batterijen), dan kun je de hele avond probleemloos vooruit.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
6-12-2012 11:21
alle nieuwe draadloze Sennheiser microfoons hebben ook een sync optie ingebouwd en werken ook op AA batterijen.
Verder zou ik je als je verhuurd voor meerdere doeleinden toch liever een graadje beter aanraden dat de eerder aangegeven Shure.

En voor een EW1135 G3 gaan.
Dez hebben ook een feedback-bescherm-systeempje ingebouwd en en er zit een heel handig EQ filter ingebouwd voor spraak, zang.
hoog af, laag af, hoog bij en laag bij instelbaar.
Tevens kun je bij deze mic de gevoeligheid van de mic instellen, en dat is voor live toepassingen super handig.
Ook zit er keurig een batterij indicator op de mic, maar OOK op je ontvanger!
Lees anders nog een keertje goed de info en vergelijk!
Er is ook een super-cardioid uitvoering van.

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
A.wandersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2012
Laatste: 31-1-2015
Berichten: 9
7-12-2012 12:38

Tom schreef:

Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Klopt maar €500,- is toch echt mijn maximum budget, dus dat gaat 'm niet worden.

Zoals het er nu uitziet ga ik toch voor de Sennheiser, deze zoek ook automatisch de beste frequentie en heeft voor zover ik kon zien zelfs een low-battery indicator op de ontvanger.
Licht en geluid is onze hobby, improviseren is ons vak!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)