Forum > Licht

Rookmachine Elementen

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BootsyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2012
Laatste: 30-8-2012
Berichten: 8
13-6-2012 19:13
Ik begreep al dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, vooral met opwarmen met restanten.

Ben eerst benieuwd of het er überhaupt door komt!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
13-6-2012 20:44
Een restje in een rookmachine is denk ik niet zo'n ramp, remmenreiniger is namelijk ook een prima starthelper en ontvlamt dus lekker makkelijk. Even verwarmen en tis zo weg :)

Ik gebruik overigens een variant die enkel bij garage-leveranciers te koop is, niet die van de Hubo ofzo
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 390
13-6-2012 22:24

bomdes schreef:

Een restje in een rookmachine is denk ik niet zo'n ramp, remmenreiniger is namelijk ook een prima starthelper en ontvlamt dus lekker makkelijk. Even verwarmen en tis zo weg :)

Ik gebruik overigens een variant die enkel bij garage-leveranciers te koop is, niet die van de Hubo ofzo
Ik haal het hier ook bij mijn plaatselijke garage leverancier. Geen idee of er verschil in zit.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
BootsyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2012
Laatste: 30-8-2012
Berichten: 8
14-6-2012 15:46
Lijkt erop alsof het niet gaat werken met remmenreiniger. Ook kan ik die 'pen' van het rookkanaal niet uit het element krijgen.
Het lijkt alsof het er machinaal ingeperst is, dus je zou denken dat je hem er wel uit zou kunnen krijgen!

Misschien iets van de buitenkant verwarmen, dat ie dan los komt?

Of anders een nog agressiever middel erin? Maar wat?
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 694
17-6-2012 21:06
Ach, ik werk in een garagebedrijf, hier gaat er een halve pallet spuitbussen remmenreiniger doorheen in een maand schat ik...
Het wordt in de autobranche als een soort universeel schoonmaakmiddel gebruikt voor allerlei dingen, omdat het spotgoedkoop is, en makkelijk werkt.
Je kunt het beter niet drinken denk ik, maar zelfs een beetje in je ogen richt geen blijvende schade aan
Bij mij tenmiste nog niet, en de keren dat dat voorgekomen is zijn inmiddels ontelbaar(maar ook niet prettig te noemen)
Thinner en gewone benzine zijn veel agressiever, en zelfs daarmee kan je nog je handen schoonmaken zonder problemen.
Als het puur om ontvetten gaat zou ik eerder gaan denken aan actieve soda of industriële ontvetter oid, daarmee kan je zelfs aangekoekte teer verwijderen
Echter weet ik niet of het element dat overleeft, dat soort goedjes zijn zo agressief dat het misschien ook het metaal aantast.
Er zijn wel speciale producten te koop waarmee je bv verstopte inlaatkanalen kunt reinigen bij auto`s met ernstige inwendige vervuilingsproblemen, zal morgen eens kijken wat wij daarvoor hebben staan in het magazijn.
Mocht ik nog een zinnige suggestie hebben post ik het wel.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
BootsyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2012
Laatste: 30-8-2012
Berichten: 8
6-7-2012 21:07
oke,
ik heb een nieuw element kunnen kopen met korting, 135 euro inclusief.

Hij doet het nogsteeds niet! Hij stopt niet meer met opwarmen... Maar hij geeft ook niet aan dat hij op temperatuur is!

Ik baal wel een beetje nu, had beter een nieuwe kunnen kopen.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
7-7-2012 19:54

Bootsy schreef:

oke,
ik heb een nieuw element kunnen kopen met korting, 135 euro inclusief.

Hij doet het nogsteeds niet! Hij stopt niet meer met opwarmen... Maar hij geeft ook niet aan dat hij op temperatuur is!

Ik baal wel een beetje nu, had beter een nieuwe kunnen kopen.
Klinkt bekend dit, zo'n zelfde voorval had ik met een JEM ZR33. Hier was het uiteindelijk de remote.
Weet niet of jouw rookmachine uitgevoerd is met een remote, maar hier zou je eens naar kunnen kijken.
dus...
BootsyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-5-2012
Laatste: 30-8-2012
Berichten: 8
30-8-2012 14:51
Beetje late reactie, maar het bleek uiteindelijk dat de kleurcodering van de thermostaat aansluitdraadjes veranderd was.

Hij doet het weer prima nu, merk wel dat als je hem 1x niet goed schoon spuit hij gelijk weer begint te verstoppen...

Ga toch overstappen op een hazer van Jem!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)