Forum > Geluid

Draadloze rs232 verbinding

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
15-3-2012 21:45
Beste jdb,

Excuseer als ik het gevoel heb gegeven iets neer te willen sabelen. Dit was zeker niet mijn intentie en had gehoopt dat dat ook duidelijk was uit mijn deel dat juist ideeën delen op een forum heel positief is waar andere misschien (wel) iets aan hebben.

Echter wil je niet weten hoeveel pro spul (o.a. de processoren) RS232 porten hebben naast het vele met USB en ethernet uitgeruste spul. Misschien begrijp je dan ook waarom pro's graag topics over RS232 lezen en reageren omdat het juist wel in onze straat kan passen.
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
Berichten: 134
15-3-2012 22:22
OK, duidelijk.

Ook mijn excuses voor mijn directe reactie.

Misschien moeten we allebei de reacties goed doorlezen en proberen de intentie erachter te snappen en overdachter reageren.

Ik vind in het algemeen natuurlijk erg prettig als er gereageerd wordt.

Groeten, JD
De stemming kleurt de weergave ...
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
Berichten: 134
17-3-2012 12:12
Update,

Toch nog wat geëxperimenteert met de afstand en obstakels, en daarbij is het wel een beetje opletten.
Wat daarbij helpt, is dat je de signaalsterkte kunt uitlezen op de PC, in mijn geval van zwak naar goed tot uitstekend.

Als de signaalsterkte onder goed zakt (afstand ruim 10 meter, 2 muren en een wandje) dan kon ik in de luidspreker-processor nog wel aanpassen in z'n huidige programma maar het kopiëren naar en van het geheugen moet je niet doen, dat laatste geeft onverwachte effecten sad :(.

Als de sterkte minimaal goed is dan blijft alles naar behoren werken. Dus let op, zorg dat je door middel van uittesten de zaken goed onder controle hebt alvorens er in de praktijk mee aan de slag te gaan.
Maar dat geldt eigenlijk ook voor alle andere apparatuur.

Gr, JD.
De stemming kleurt de weergave ...
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 8-8-2024
Berichten: 134
14-6-2012 17:18
Update II

Nieuw versterkerrackje met een DBX driverack 260 in gebruik genomen. Op de 260 direct het zendertje bevestigt in de flightcase, zendertje dus veilig weggewerkt.
De communicatie met de 260 is een stuk intensiever dan met mijn andere eenvoudigere processoren. Dus was ik erg benieuwd of dat lukte met deze zender in een flightcase en 3 redelijk zware eindversterkers als storende invloed.

De verbinding bleef in ieder geval stabiel tot 25 meter (verder nog niet uitgeprobeerd) en alle functies (RTA met meetmic., GEQ, FBC) blijven realtime netjes werken. Ook in combinatie met het aansturen van de andere processors (niet dat dat tijdens bedrijf erg zinvol is maar gewoon om te testen).

Volgende experiment: kun je ook op deze manier twee 260's makkelijk op een notebook aansturen.

Gr. JD.
De stemming kleurt de weergave ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)