Forum > Licht

Velleman K8039

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 21-11-2024
6-2-2012 23:39
Is dit een 220V lampje of 12V met trafo? Zou nl. zo kunnen zijn dat de dimmer niet tegen inductieve lasten kan...
't is maar een hobby...
DfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-2-2010
Laatste: 14-11-2023
7-2-2012 08:51

Fossalta schreef:

Controleer even de polariteit van je XLR connector.
Werkt de testmode van de print wel? (jumper plaatsen op JP2)
IC's goed in de sockets geplaatst?
Kijk of je de DMX lijn trager kunt zetten (als in minder updates per seconde)
Kijk of je het aantal output kanalen kunt aanpassen (sommige apparaten gaan raar doen als er minder dan 10 kanalen worden uitgestuurd)
Werkt ie wel met een andere DMX controller ?
Polariteit is correct daar het dimmen wel lukt, maar met storing, indien de polariteit niet juist zou zijn zou er niets gebeuren vermoed ik?
Testmode werkt zonder problemen, de lamp fade dan in en uit zonder flikkeringen o.i.d.
IC's gisteren nog eens nagekeken en deze zitten normaal gezien correct in de sockets.
Aan de DMX lijn kan ik precies niets veranderen (Sunlite Suite).
Er worden voldoende kanalen uitgezonden.
Ik zal ook nog eens testen met een andere controller.

PvG schreef:

Is dit een 220V lampje of 12V met trafo? Zou nl. zo kunnen zijn dat de dimmer niet tegen inductieve lasten kan...
Het is een 220V lampje zonder trafo o.i.d.

Ik ben gisteren nog wat aan het proberen geweest. Als ik DMX Error Correction (Handleiding, pagina 9) aanzet is er een beter resultaat en bijna geen last meer van storing. Bij faden en flashen op de controller flikkert de lamp heel af en toe tussendoor. Door de DMX error correction mode gaat het dimmen ook niet meer zo vloeiend, maar gelukkig is de storing zo goed als weg.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)