Forum > Geluid

DCX2496 valt uit en start opnieuw op

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
GeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2009
Laatste: 13-11-2012
Berichten: 11
15-6-2012 17:54

DJohnny schreef:

Ik heb toch wel wat "probleem" DCX2496's gehad.

Bij één de elco's in de voeding moeten vervangen (wellicht ook een optie voor de TS?)
en bandkabels moeten vervangen

bij twee andere alleen bandkabel problemen.

Wellicht kun je hier iets mee.
Wat zouden de symptomen zijn van de kapotte elco's?

Mijn DCX2486 doet het nog steeds niet goed! Twee van de 6 uitgangen zijn goed, de andere vier verschillend en belabberd :(. Ik heb de bandkabels al vervangen.

Gr,
Geer
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
16-6-2012 12:27
Het lijkt me sterk dat een voeding en (correct) gerepareerde bandkabels de oorzaak kunnen zijn van een paar defecte uitgangen. Lijkt me meer iets van losse contacten in het DSP board?
Corolla power!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
14-9-2013 01:18
Heb nu een tijdje de oude DCX in mijn PC kamer zitten boven een POWER APK 2130 versterker.

Ik kwam erachter dat als deze POWER versterker lang aan stond dat het geluid af en toe weg viel.
Dacht eerst, he internet radio valt af en toe uit. Want zo luister ik altijd audio via de PC.

Na langer gebruik viel hij zo uit dat hij in de bekende opstart LOOP ging, dus steeds aan en weer uit.
Na een tijdje uit te hebben gedaan deed hij het weer en een tijdje later terug in dezelfde loop.

Toch maar eens de voeding los gehad en zag dat er al een nieuwe 47uf/500vdc elco was geplaatst,
niet orgineel, dus het probleem was ooit bekend denk ik dan, had hem gebruikt gekocht.

Blijkt dat het HF power IC dat de HF trafo aanstuurt ingekapseld zit met een rubberen sok vol met
koelpasta wat als harde brokken eruit viel. Ik zie geen thermische verbinding met het koel alu met deze
constructie op deze manier.

Heb alles schoongemaakt, ook de 15 vdc regulators die onder de koelpasta zaten en de bekende roze flexibele
isolator tussen het koel alu en het HF IC gedaan. Ook weer een klein beetje pasta tussen de regulators en het
koel alu.

Denk dat de thermische beveiliging optrad in bepaalde omgevings temperaturen in het IC.

Denk laat het nog even weten.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)