Forum > Licht

Uitlichten DJ

(16 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
20-1-2012 12:46
Ik zou eens naar de Eurolite LED SLS-5 BCL kijken. De BCL versie heeft 5 bicolor leds, met de kleuren Wit en Amber. Dan kun je dus zelf de kleurtemperatuur kiezen, heb je fatsoenlijk wit licht en geen hitte. Bovendien zijn ze goed betaalbaar.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2012 17:25

big bang schreef:

Ik zou eens naar de Eurolite LED SLS-5 BCL kijken. De BCL versie heeft 5 bicolor leds, met de kleuren Wit en Amber. Dan kun je dus zelf de kleurtemperatuur kiezen, heb je fatsoenlijk wit licht en geen hitte. Bovendien zijn ze goed betaalbaar.
Ik hoor van VEEL DJ's/artiesten/andere personen dat ze LED-licht nog steeds bijzonder onaangenaam vinden om in te kijken, vergeleken met halogeen.. Dat is voor een knipperend LED-parretje of kopje hier of daar niet dramatisch, maar voor een continu schijnend frontlicht net even wat anders... Waar dit precies door komt, geen idee.
Light Image
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 2053
21-1-2012 19:15
Niet alleen DJ's. Led licht is niet heel prettig om in te kijken of mee te werken.
Het kantoor van mijn baas hangt vol met led buizen, 6500K lichtkleur, dus vreselijk lelijk wit.
Maar los daarvan is er veel te veel ledverlichting niet gestabiliseerd en knippert dus 50x per seconde (lichtnetfrequentie) wat het onaangenaam maakt bij beweging van jou of van de lamp.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 1595
21-1-2012 19:33

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

Ik zou eens naar de Eurolite LED SLS-5 BCL kijken. De BCL versie heeft 5 bicolor leds, met de kleuren Wit en Amber. Dan kun je dus zelf de kleurtemperatuur kiezen, heb je fatsoenlijk wit licht en geen hitte. Bovendien zijn ze goed betaalbaar.
Ik hoor van VEEL DJ's/artiesten/andere personen dat ze LED-licht nog steeds bijzonder onaangenaam vinden om in te kijken, vergeleken met halogeen.. Dat is voor een knipperend LED-parretje of kopje hier of daar niet dramatisch, maar voor een continu schijnend frontlicht net even wat anders... Waar dit precies door komt, geen idee.
Intensiteit? Leds zijn meestal erg felle puntbronnen. Gecombineerd met donkere omgeving/achtergrond kan dat vervelend zijn. Uit een conventionele lamp komt misschien evenveel licht, maar verspreid over een groter oppervlak. Hmm, hebben we dan toch het volume van een par56 can nodig om op een afstandje van de leds een frostfiltertje te zetten?
't is maar een hobby...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
23-1-2012 12:09

Frank76 schreef:

Maar los daarvan is er veel te veel ledverlichting niet gestabiliseerd en knippert dus 50x per seconde (lichtnetfrequentie)
100 x per seconde. Elke sinus heeft immers 2 topjes ;-)

M'n led verlichting thuis heeft er ook last van. Grappig strobe effect dat duidelijker wordt naarmate ik de led spots ga dimmen (verandert de aan/uit tijd).

Op kantoor gelukkig T5 hoogfrequent armatuurtjes met goede reflectoren (kan voorlopig geen LED TL buisje tegenop). Stuk rustiger voor de oogjes.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LJ RickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2008
Laatste: 7-1-2013
Berichten: 12
16-2-2012 21:44
Bij ons worden de DJ op de kleine feesten uitgelicht met een tweetal PAR30
met Floodlamp d'r in, 151 filter d'r voor.

Als dit niet voldoende is worden die PAR30 vervangen voor een tweetal
Multipars.
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
7-3-2012 16:53
Wij doen het altijd met een zoom profieltje. Zo kun je het werkveld van de DJ mooi uitlichten, en met de messen het licht bijvoorbeeld weer van de DJ booth afhalen. Filtertje ervoor of niet is uiteraard een kwestie van smaak, wij dimmen meestal alleen.
T is en blijft 'n passie..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)