Forum > Licht

Moving Heads

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
14-10-2011 15:24
dank je wel ga deze ook even meenemen in het besluit. Ik in ieder geval even prijzen en informatie aangevraagd.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
15-10-2011 05:14

big bang schreef:

Gewaagde uitspraak zeker gezien je zegt dat ze kwalitatief beter zijn dan Var*lite dat een stuk hoger geprijsd is. Zulke uitspraken vragen imho nogal om een onderbouwing...
Ik ga af op de grote renters hier in België, en dan vooral die van het kaliber ala AED. Het lijkt me niet zonder reden dat ze de laatste tijd terug hevig investeren in Clay Paky. Vroeger was het daar Vari*Lite en Martin wat de klok sloeg. Robe krijgt ook overal heel goede kritiek, mede omdat ze volgens mijn collegas die grote jobs doen (kaliber Ozark Henry bv) makkelijk mee kunnen met Vari maar aan een veel lagere prijs.
Het is overigens ook niet omdat iets duurder is dat de kwaliteit meteen ook navenhand stijgt. Vari heeft nog steeds zijn naam, en die betaal je ook lekker mee. Daarnaast heeft Vari*Lite ook enkel de big guns, je moet daar niet gaan shoppen voor een 250W MSD kopje. En dat kan je nog steeds prima bij Clay en Robe.

Nu begrijp me niet verkeerd, Vari*Lite is prima materiaal (en dat mag ook voor zen klasse en prijs). Ik geloof echter best dat als je ziet hoe Robe vooruitgegaan is de laatste jaren dat ze zich ermee kunnen meten.
PatrickvHaeftenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-6-2011
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 123
16-10-2011 16:59
Een collega van mij (RoyStraver) heeft BriteQ BT 250S.
Dit vind ik zeer mooie MH's, met vloeiende bewegingen en een zeer strakke en mooie bundel.

Ze zijn gewoon in de webshop te vinden en zitten ruim binnen je budget.

Groet,
Patrick
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
16-10-2011 18:36
Sorry maar Briteq, valt niet echt onder het hogere segment, ik heb ze 1 keer live gezien, maar vond de lichtopbrengst nogal magertjes, maar ook de afwerking en het materiaal gaf mij niet echt het idee dat ze lang meegaan.

Ik heb inmiddels offertes voor de volgende merken aangevraagd:
Robe (volgende week demo),
Martin (geen demo nodig :)),
JB-lighting (nog niet met volledige overtuiging),
Clay Paky (moet nog wel overtuigd worden met een goede demo, vooral omdat ze eigenlijk buiten mijn gestelde budget zijn)

Op dit moment heeft Martin de grootste voorkeur, dit gezien de jaren ervaring die wij en andere bedrijven er mee hebben en de aangeboden offerte)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
16-10-2011 18:42
JB lighting is erg goed. Vooral de led washes worden redelijk veel verkocht en zijn erg goed. Dat wil overigens niet zeggen dat ze beter of slechter zijn dan de martin of robes (maar schiet ze niet bij voorbaat af..)

In het tussensegment kun je ook eens kijken naar Qmaxz.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-10-2011 21:18
eenmaal je een demo van Robe hebt gehad laat je Martin in wel liggen denk ik :)
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
16-10-2011 22:18

bomdes schreef:

eenmaal je een demo van Robe hebt gehad laat je Martin in wel liggen denk ik :)
Ook dat kan ik prima beamen. De enige Martin die hier nog binnen komt is Martin Audio... sneaky :V
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-10-2011 22:41
Martin heeft prima spotjes, Robe ook en Clay Paky ook. Zeker in het segment waar hier spotjes gezocht worden is het meer een budget-kwestie en persoonlijke voorkeur dan een echte technische reden om voor een van die merken te gaan. Ze hebben allemaal onderhoud nodig, dat is bij allemaal redelijk simpel te doen door een doordacht ontwerp en er komt echt wel genoeg licht uit allemaal (waarbij de Clay Paky wellicht wel wint..).
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
17-10-2011 01:35
Dat zie je toch een beetje verkeerd Jeroen, persoonlijk voorkeur heb ik niet, behalve dat Martin al jarenlang marktleider is. En dat we met veel succes al 6 jaar met deze spots werken, met normaal onderhoud (geen losse verhuur). Bovendien werkt het in je verkoop verhaal veel makkelijker. Mijn opdrachtgevers kennen de spots en verwachten ze. Bij onbekendere merken is dat toch anders, je moet je klant zien te overtuigen dat het nieuwe merk dat je aanbiedt minstens net zo goed of zelfs beter is. En ik zie me nou niet 2 spots meenemen tijdens meeting.

De belangrijkste factoren zijn de werking en stabiliteit tegenover een in verhouding terug te verdienen prijs.
Hierrdoor vallen de duurdere merken als Vari lite af, omdat ik de spots in max 2 jaar wil terug verdienen.

Ik laat jullie van de week zeker even weten welke van de 3 het is geworden. (tenzij iemand nog met een ander merk komt)
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-10-2011 10:03
Ondertussen is Robe zeker en vast ook een gevestigde waarde. Akkoord, Martin is "de standaard" geweest, maar iemand die zich wat aantrekt van wat je komt hangen kent 99% zeker een Robe en zen kwaliteit ook. Iemand die dat niet kent, die zou waarschijnlijk zelfs niet merken dat je een Showtec ophangt ivp een Vari*Lite

Terug naar forum Reageer (zonder quote)