Forum > Geluid

JBL MRX 512m t.o.v. EV ZX 3

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
15-10-2011 22:53
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 15-10-2011 23:00

bomdes schreef:

*knip*gaan we dan diezelfde lijn doortrekken en zeggen dat alle Chinese Midas kopies zeker zo goed zijn, gewoon omdat de echte Midas uit een Chinese fabriek rolt?
Nee, ik geef alleen aan dat puur het feit dat iets uit China komt geen reden is om het af te schieten. En Europees /USA design en productie in China gebeurt wel vaker. DAP X-series (steengoed voor het geld) is bijvoorbeeld ook in Europa ontworpen en in China gebouwd. 10 jaar geleden was Chinees per definitie honkietonkie, tegenwoordig kun je dat als vuistregel gebruiken, maar niet meer als een zekerheid.

Je praat slecht over Eric audio terwijl je het niet gehoord hebt, en dat lijkt mij op z'n minst discutabel. (Ik heb nog nooit een set van Eric audio gehoord dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
15-10-2011 22:58
En daar ga ik dus volledig akkoord met je, maar er is een verschil tussen een Chinees merk en een merk dat in China produceert.
Chinese merkjes doen niet meer dan kopieren met goedkope componenten, en op die manier bouw je echt geen high-end product.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
16-10-2011 15:51

roderick schreef:

Er wordt vol lof over het Eric Audio gesproken op het forum en wegzet als een A-merk, dat is het natuurlijk ook niet.
Je moet de dingen natuurlijk wel in perspectief zien. Niemand die beweert dan Eric Audio een A merk is. Er wordt hier enkel gezegd dat in die zaal de eric audio set beter klonk dan de JBL set. Wat daar de oorzaak van is, kunnen we alleen naar gissen.

In datzelfde perspectief: de groep die eric audio in de opslag heeft staan, heeft dit natuurlijk niet aangekocht om er klanten door te verliezen. Hoe het kan dat in deze branche mensen meer merkengeil zijn dan in welke andere branche is mij nog altijd een raadsel. Een merk wordt al afgeserveerd als het uit de bus wordt gerold...is niet bekend...dus is het niks.

Het is voor heel veel mensen nog altijd erg moeilijk om door merktekentjes heen te kijken en de ogen eens dicht te doen als ze ergens naar luisteren. Het merkteken gezien betekent voor veel mensen al, dat ze niet meer open en objectief ergens naar kunnen kijken.

bomdes schreef:

En daar ga ik dus volledig akkoord met je, maar er is een verschil tussen een Chinees merk en een merk dat in China produceert.
Chinese merkjes doen niet meer dan kopieren met goedkope componenten, en op die manier bouw je echt geen high-end product.
Die vergelijking loopt ook spaak...er zijn zat "A merken" die een goedkope lijn hebben, waar je niks mee kunt beginnen...het probleem is alleen, dat heel veel mensen niet willen zien, dat er ook serieuze fabrikanten in china zitten...op elk gebied en in alle productgroepen. Zo lang er afnemers voor goedkope prut zijn, blijft die categorie producten ook bestaan. Het is een kip-ei verhaal. De cyclus houdt zichzelf in stand, maar het betekent niet, dat chinese waar per definitie troep is.
I am a TimeDriver!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
16-10-2011 20:51

bomdes schreef:

Ik weet nu niet hoe flexibel je budget is, want ze kosten wel het dubbel, maar wat ik nog tien keer harder kan aanraden is de SRX-712M. Dat is echt een topkast. Enorme geluidsproductie, loepzuiver en onverwoestbaar.
De SRX-712M is inderdaad een top topkast c.q. monitor. Maar hij zit wel in een andere (hogere) prijsklasse dan de kasten waar de OP het over heeft.

Het agressieve hoog waar de MRX inderdaad wat mee kampt als je hem op zijn staart trapt is voor een goed deel te elimineren door een digitale processor te gebruiken. Sowieso is dat een aanrader.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
16-10-2011 21:19
En die zit in een XTI4000 zeker en vast in. Goed instellen en het zijn echt super kasten voor de prijs, en oerdegelijk.

Dat de SRX in een andere prijsklasse zit weet ik wel, maar ze komen ook regelmatig 2ehands voorbij aan nette prijzen. Liever een 2e handse SRX voor dezelfde prijs als een nieuwe MRX dan.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
17-10-2011 08:36
Heren bedankt voor de reacties en discussies. Het gaat momenteel om de aanschaf van nieuwe exemplaren. De srx zit dan wel boven budget. Maar is het overwegen waard. Trouwens, de mrx in mijn openingspost is toch ook een monitor cq topkast?
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
17-10-2011 10:33
Is inderdaad prima als monitor te gebruiken (doen wij geregeld met onze PRX512M ook).
Echter het niveau tussen een MRX/PRX en een SRX712M is betrekkelijk groot. Zeker omdat de SRX712M ook een compactere en lichtere speaker is, wat hem op kleinere podia ook voordelig maakt.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
1-12-2011 10:34
Heb jij toevallig enige EQ punten die je gebruikt voor de MRX512?
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
1-12-2011 11:34
als wedge of als topkast?
ik heb zelf de prx512m, dus met interne amp en processing, maar als wedge kan je gewoon dezelfde opzetting als voor de SRX712M gebruiken: 24 of 48db highpass op 60Hz en dan je limiter correct afstellen op je amp.

als topkast is het ook wat afhankelijk van wat je er onder zet, dan moet je eigenlijk gewoon gaan meten en delayen om alles in fase te krijgen. als je iemand hebt met eenzelfde opstelling die goed is afgeregeld kan dit natuurlijk makkelijk, maar anders ...
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
1-12-2011 15:14
Ik doelde op de EQ van beide idd..

Kijk als topkast komt ie op een crown xti 2002
maar als monitor wil ik hem op een andere amp hebben, met een EV Dx34 die ik nog heb liggen.

Als er nu 3 of 4 eq punten in zitten om de kast een beetje te laten klinken, ga ik dat met de 34 niet redden.
Deze gouwe ouwe knakker heeft maar 2x PAQ in het menu.

Nou zat ik even naar de spreiding te kijken, 70 x 70 is wel erg veel in het verticale gedeelte.. Al heeft de MRX515 en de SRX 712 dit ook zag ik..
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus

Terug naar forum Reageer (zonder quote)