Forum > Geluid

Drive-in geschikt maken voor zangers

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
18-7-2011 18:19
Als ik kijk op de sennheiser site staat er onder de EW500 enkel de 800-reeks als kop-mogelijkheid. Tenzij je de 1800Mhz reeks modellen neemt, maar vliegen deze er binnekort niet uit met de nieuwe zendregulaties ?
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
18-7-2011 18:28
Beste Bombes,

zoek gewoon even via Google op EW 100-945 G3, zul je zien dat ze gewoon aangeboden worden.
Ze bestaan heus, want ik heb ze zelf ook. Waarom ze niet op de site van Sennheiser staan weet ik niet, destijds stond de EW1945 G2 ook niet op de site, maar was wel gewoon in de reguliere handel verkrijgbaar. Blijkbaar willen ze nog van een grote stapel 845 koppen af. sneaky :V

Ik bedoel heel duidelijk niet de 1800MHz versie, die is overigens juist ontwikkeld om geen problemen te krijgen met de toekomstige frequentiewijzigingen. Ik heb daar overigens geen ervaringen mee, valt wel op dat het zendvermogen en de schakel bandbreedte een stuk lager is...

Met een zender in de A of de B band zit je in principe gewoon goed, wat er allemaal gaat veranderen in de toekomst weten we niet, voor de aankomende wijziging (begin volgend jaar) levert dat in ieder geval geen problemen op.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
BomdesStandaard Lid
18-7-2011 20:25
Ik zie ze inderdaad wel staan als je even rondzoekt.
De prijs daarentegen is wel euh, redelijk hoog voor dit niveau. Zeer goede microfoons dat wel, maar is het nodig voor dit niveau van zang?
Naar mijn mening kan een WMS450 met D5 ook prima voor veel minder centen.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
18-7-2011 23:22

Tom schreef:

MD speler, tja, dinosaurus waar sommige artiesten nog steeds niet van af willen,
maar houd er ook rekening mee dat er steeds meer met een USB stick op zak lopen.
Ik heb nooit begrepen dat artiesten hun muziek maar op 1 medium meenemen (dus bijvoorbeeld alleen op MD). Kwam er een tijdje terug ook nog 1 tegen... gelukkig had ze zelf ook een portable MD spelertje bij. Dan denk ik "wat is de moeite om het ook even op een cd'tje te branden, puur als backup"...

Maar goed, het niveau artiesten dat zelf geen geluidstechnicus meeneemt doet het bij mij altijd gewoon met een Shure PGX setje met een SM58 beta kop en een galmpje dat de effectenunit van mijn mixer eruit perst.

Wat vinden jullie trouwens van interne effectenunits van de betere dj mixers? Ik ben geen geluidsman, maar ik heb sindskort de Denon DNX 1600 en daar zit een echo, reverb en echo reverb op. Is dat bruikbaar voor dit soort dingen?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
19-7-2011 00:09
Bruikbaar is het wel, maar je hebt er eigenlijk wat weinig controle over. En het is niet dat bv een Lexicon MX200/MX300 de kop kost.
YourLiVeStandaard Lid
19-7-2011 18:00
Hoezo te weinig controle? Ik kan bij de DNX 1600 de parameters volledig instellen, dus niet alleen dry-wet maar ook de beat, tijd enzo.
BomdesStandaard Lid
19-7-2011 18:41
En ook het soort effect? Small/large hall/plate etc?
19-7-2011 19:04
Wat ik het belangrijkste aan een galm vind is dat hij goed klinkt, instelmogelijkheden is allemaal leuk, maar als het apparaat zo muzikaal is als het achterwerk van een ezel dan houdt het snel op...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen ervaring met effectapparatuur in DJ-mixers heb, maar ik ben wel wat sceptisch. Die DJ-mixer is namelijk ontworpen om te gebruiken als DJ-mixer, niet als effectapparaat. Dat er een galm op zit is mooi meegenomen (staat leuk in de reclamefolder), maar het is niet de basis waar het ding voor ontworpen is. Ik kan me voorstellen dat er dan ook niet heel veel aandacht aan besteed is. (Er is waarschijnlijk niemand die zijn DJ-mixer gaat terugbrengen als hij perfect plaatjes mengt, maar de galm net niet helemaal lekker klinkt...)

Ik kan het mis hebben, maar dat is wat ik ervan verwacht.

Qua instelmogelijkheden: als ik een galm heb die goed klinkt (daaronder versta ik: dat de galm iets toevoegt aan de mix, zonder bijzonder op te vallen) dan hoef ik alleen maar de galmtijd aan te kunnen passen, dat is het enige waar ik live nog wel eens wat aanpassingen aan maak.

Aan de andere kant: de gemiddelde tape-artiest wil het liefst "zoveel mogelijk" galm (waarschijnlijk om zijn gebrek aan zangtalent zoveel mogelijk te kunnen verhullen)...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
YourLiVeStandaard Lid
19-7-2011 19:09

bomdes schreef:

En ook het soort effect? Small/large hall/plate etc?
Dat niet, maar die termen klinken meer als voorinstellingen zoals die ook op mijn dolby set thuis zitten (music, movie enz). Als je alle parameters zelf kunt instellen kun je hetzelfde effect bereiken lijkt me.

@ Hugo, uiteraard is een dj mixer niet bedoeld als effectapparaat, maar de effectunits van tegenwoordig zijn volgens mij niet verkeerd hoor. Dan heb ik het uiteraard niet over de effectenunits van een Behringer DJX 750, maar over die van Denon en Pioneer bijvoorbeeld.

Nu heb ik totaal geen ervaring met dedicated galmpjes zoals een Lexicon en ik ben dan ook absoluut geen geluidstechnicus dus ik kan er niet echt een goed oordeel over geven.

Als echter blijkt dat de effecten van een DNX 1600, DJM 700/800 en andere betere dj mixers ook prima te gebruiken zijn voor dit soort artiesten is dat wellicht ook een optie voor de TS.
19-7-2011 20:44
Eigenlijk het enig zinnige dat erover te zeggen valt is: ga eens luisteren.
Niets is zo persoonlijk en smaakgebonden als geluid.

De galm is zeker niet het belangrijkste onderdeel in de keten, maar een goede galm kan wel nét dat beetje extra geven. Het kersje op de taart om het zo maar te zeggen.

Groeten Hugo

Terug naar forum Reageer (zonder quote)