Tüv keuring
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 1-11-2016 06:55 |
Jouw lijstje is gebaseerd op een bepaald type kabel. Denk er om dat niet elke kabel van deze doorsnede de zelfde krachten aan kan. De samenstelling en de kwaliteit van de kabel is van grote invloed op de cijfers. Als ook de manier waarop de (hijs)kabel gemaakt is heeft grote invloed op de trekkracht/breeklast. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DouweVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 1139 | 1-11-2016 22:23 |
Ja Tom, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn lijstje was meer als voorbeeld. De kabels in mijn lijstje waren 10mm ø 1 ton SWL Rigging steels van Rodenburg. Andere fabrikanten kunnen natuurlijk andere gewichten hebben maar ze zullen, als het goed is, niet kapot gaan bij 150% belasting. Ik wou alleen maar dudelijk maken dat ze, bij een test nooit tot breeklast gaan. Ik vraag me af wat voor testopstelling je nodig hebt om een CM RR kapot te maken. (Een RR is een takel van CM met een SWL van 2 ton) | |
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 1-11-2016 22:49 |
Bij het testen van kabels heb je verschillende testen: Testen tot breek, maar ook bij testen kan de grens gepasseerd worden dat de kabel nog niet breekt, maar wel zodanig beschadigd raakt dat deze niet meer veilig meer te gebruiken is. Deze belasting ligt al een stukkie lager Deze twee testen worden gedaan als er een type goedkeuring moet komen op een kabel bij het ontwerpen en maken Dan heb je testen tot op maximale belasting En dan heb je testen op nominale belasting En dan heb je nog het zogenaamde optische controleren....... Ik ben ooit een paar jaar directeur geweest van een kabel en slangen fabriekje in Noord Holland Waar we onder andere ook kabels maakten voor de luchtvaart, je wil niet weten hoeveel formulieren je daarvoor moet hebben | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |