Forum > PC related Forum

Welk software programma voor mijn cdj-400

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
17-2-2013 12:00

YourLiVe schreef:

Traktor schijnt wat uitgebreidere (mix) mogelijkheden te bieden ten opzichte van Virtual dj maar Virtual dj heeft weer een autoplay functie die Traktor niet heeft en kan ook met video overweg. Met name de autoplay functie van Virtual dj gebruik ik zeer regelmatig, het eerste uur op een bruiloft bijvoorbeeld en ook als je even naar de wc moet is dat erg handig.
Die heeft Traktor wel. Je kan gewoon een playlist aanmaken en die door laten lopen. Is alleen lastig te vinden. Het rondje met de 3 pijltjes rechtsboven in je scherm.
werkt overigens niet vanuit je explorer, maar je kopieert zo een boel files in je playlist.
Gebruik sinds kort zelf traktor met een WEGO en ben er wel tevreden over.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
19-2-2013 12:23
Dank voor de antwoorden, maar ik blijf nog steeds met een paar vragen zitten:

- Ik heb begrepen dat virtual dj een soort side-list heeft waar je nummers appart kunt zetten om later op de avond alsnog te draaien, zonder dat je direct met een playlist werkt. Heeft Traktor dit ook? Ik heb het nergens kunnen vinden namelijk.

-Wat zijn nu de grootste verschillen tussen VDJ en Traktor (op het beeldmixen in VDJ en de mix-mogelijkheden in traktor na)?
Weet iemand ook waarom de prijsverschillen zo groot zijn tussen de programma's?
Traktor: 89,00 inclusief geluidskaart (via New Line te bestellen)
VDJ: 240,64 voor alleen de software (alleen aan de deur te betalen, of via creditcard)

-Ik begin steeds meer te neigen naar Traktor Pro, tenzei iemand mij kan overtuigen dat Virtual DJ een heel stuk beter (stabieler, makkelijker etc) werkt dan Traktor, en dat dit prijsverschil echt wel terrecht is.

- Wat zou jullie advies zijn in samenwerking met 2 cdj-400 spelers met een externe mixer, voor een drive-in-show (allround dus, niet alleen 1 genre zoals dance/house), en waarom?

YourLiVe schreef:

Traktor schijnt wat uitgebreidere (mix) mogelijkheden te bieden ten opzichte van Virtual dj...
Deze opmerking maakt het voor mij nog raadselachtiger waarom Traktor goedkoper is dan VDJ.

YourLiVe schreef:

Bij Virtual Dj kun je gewoon gratis upgraden naar de nieuwste versie, als je de full pro versie hebt ten minste. Misschien heeft Ronnie een versie die meegeleverd werd bij de CDJ's en dan moet je dus betalen als je wilt upgraden naar de pro versie.
Heeft Traktor ook de gratis upgrade als je de software koopt, of moet je bij hun de software iedere update (behalve bugfixes) kopen?

Greendiek schreef:

Is er toevallig iemand in de omgeving van Dordrecht die met 2 cdj-400 spelers en een externe mixer gebruik maakt van Traktor Pro/VDJ, en waar ik eens mag komen kijken/proberen? Het downloaden van een demo versie is voor mij geen optie, omdat deze versies niet compatible zijn met de CDJ's (midi/HID functie's uitgeschakeld).
Is er toevallig iemand in deze omgeving (alles binnen een straal van +/- 30 minuten met de auto vind ik nog acceptabel) waar ik eens zou mogen komen kijken/proberen? Andere cd-spelers die het zelfde reageren als cdj-400 spelers vind ik ook geen probleem happy :)
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
19-2-2013 12:59

Greendiek schreef:

- Ik heb begrepen dat virtual dj een soort side-list heeft waar je nummers appart kunt zetten om later op de avond alsnog te draaien, zonder dat je direct met een playlist werkt. Heeft Traktor dit ook? Ik heb het nergens kunnen vinden namelijk.
Je kunt in Traktor een speellijst aanmerken als preparation list. Ik heb een knop op mijn midicontroller gemapt om tracks daarin te plaatsen om ze later alsnog te draaien. Deze nummers blijven dan wel in deze lijst staan, na een avond draaien de lijst even leegmaken dus.

Greendiek schreef:

YourLiVe schreef:

Bij Virtual Dj kun je gewoon gratis upgraden naar de nieuwste versie, als je de full pro versie hebt ten minste. Misschien heeft Ronnie een versie die meegeleverd werd bij de CDJ's en dan moet je dus betalen als je wilt upgraden naar de pro versie.
Heeft Traktor ook de gratis upgrade als je de software koopt, of moet je bij hun de software iedere update (behalve bugfixes) kopen?
Software updates zijn gratis. Alleen versie upgrades zijn betaald. Van Traktor 1(.6) naar Traktor 2 kostte mij uit mijn hoofd € 60.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 150
21-2-2013 18:18

YourLiVe schreef:

Bij Virtual Dj kun je gewoon gratis upgraden naar de nieuwste versie, als je de full pro versie hebt ten minste. Misschien heeft Ronnie een versie die meegeleverd werd bij de CDJ's en dan moet je dus betalen als je wilt upgraden naar de pro versie.

Traktor schijnt wat uitgebreidere (mix) mogelijkheden te bieden ten opzichte van Virtual dj maar Virtual dj heeft weer een autoplay functie die Traktor niet heeft en kan ook met video overweg. Met name de autoplay functie van Virtual dj gebruik ik zeer regelmatig, het eerste uur op een bruiloft bijvoorbeeld en ook als je even naar de wc moet is dat erg handig.
ik heb inderdaad de controller versie(is dus geen full versie),waardoor ik die 125euro voor neer moet leggen om te updaten.
of dat zo is bij full-versie weet ik niet, maar zoals yourlive al zij hoef dat niet en heb je dus maar eenmalige kosten van 250euro.
traktor (lees als: volgens hierboven) moet je dus wel bij elke nieuwe versie betalen (60euro?!).

rekensom:
traktor: eenmalig ~80euro + jaarlijks ~60euro na 5jaar = 380euro
vdj:eenmalig ~250euro na 5jaar = 250euro
maak hierop uit het verschil als je aantal jaartjes verde bent en of je er dan nog steeds mee draai.
want tussen traktor en vdj zit volgens mij niet echt veel verschil in.....

weet alleen dat de sampledeck functie van vdj 1 grote rukzooi is tenminste vind ik persoonlijk, en dat het bij traktor wel lekker werkt en al helemaal i.c.m. sample-remixdeck.

voor de rest betreft stabielheid. vdj heeft me nog nooit in de steek gelaten op 1 vastloper na waarbij de muziek gewoon bleef doorspelen en ik rustig de tijd had om een cd'tje klaar te zetten.
over traktor kan ik daar niks over zeggen al zijn er mensen die zweren dat traktor stabieler werkt dan vdj?!

ik hoop dat je een keuze kunt maken tussen deze twee ikzelf weet het ook nog niet, maar ik twijfel alleen over de prijs.
wist zelf ook niet dat je voor elke update van traktor moest betalen alhoewel 1x per jaar ~60euro ook wel te vervallen valt.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-2-2013 20:58
Inderdaad, bij Virtual Dj heb je een "levenslange" licentie en kun je dus ook altijd de meest recente versie gewoon van de site downloaden (evenals samples, effecten, skins en andere dingen die de community in elkaar knutselt).

Voor wat betreft de stabiliteit ben ik daar ook absoluut niet bang voor. Ook ik heb wel eens een "freez" gehad waarbij de muziek gewoon doorspeelde (als hij op autoplay staat speelt hij gewoon door totdat je het programma afsluit) maar dan is het inderdaad een kwestie van de backup aanzetten en de software even opnieuw opstarten.

Ik heb met virtual dj in elk geval een stuk minder "problemen" dan vroeger met cd's, daarbij wilde er nog wel eens regelmatig een overslaan ofzo. Ook toen had ik altijd een backup bij, eerst een minidisc speler en later een laptop (destijds nog zonder controller, daarom draaide ik ook nog voornamelijk met cd's).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
15-3-2013 12:05
1 x bewerkt. Laatst door Greendiek op 15-3-2013 14:43
Misschien wel zo netjes om nog even een reactie te geven in dit topic.

Na overleg met een 2 tal dj's die ook wel eens voor mij draaien, en het feit dat de meeste met VDJ sneller overweg kunnen (eventueel door vooraf de free versie te downloaden, om te "wennen"), heb ik uiteindelijk toch besloten om door Virtual DJ te gaan.
Los daarvan is de 1 malige investering van €250,00 en vervolgens iedere upgrade in de toekomst gratis voor mij toch aantrekkelijker dan iedere keer €60,00 voor een upgrade van Traktor te moeten betalen.

Heb VDJ op een laptop geinstalleerd, en 12 uur non stop laten draaien met een afspeellijst, zonder ook maar 1 hapering in het geluid. Ook heb ik uiteraard soms ook de afspeellijst aangepast, wat ik zonder freeze kon doen.

djbirdie schreef:

Je kunt in Traktor een speellijst aanmerken als preparation list. Ik heb een knop op mijn midicontroller gemapt om tracks daarin te plaatsen om ze later alsnog te draaien. Deze nummers blijven dan wel in deze lijst staan, na een avond draaien de lijst even leegmaken dus.
Verder werkt de sidelist toch makkelijker voor mij, dan dat ik afspeellijst aan moet maken, die ik na iedere avond weer leeg moet maken. Het gevaar zit hem er namelijk in dat ik lui wordt, en iedere keer de zelfde afspeellijst als side-list gebruik wink ;).
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
15-3-2013 12:55
Updates van traktor zijn ook gratis wink ;)
GreendiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2010
Laatste: 30-3-2024
Berichten: 175
15-3-2013 14:41

Jake schreef:

Updates van traktor zijn ook gratis wink ;)
Sorry, ik bedoelde versie upgrades, geen updates ashamed :$
Heb het aangepast.

djbirdie schreef:

Software updates zijn gratis. Alleen versie upgrades zijn betaald. Van Traktor 1(.6) naar Traktor 2 kostte mij uit mijn hoofd € 60.
sex in a cano is like english beer: fucking close to water
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
27-3-2013 14:30
Een programma waar ik laatst tegenaan liep is Mixxx. Opensource en gratis, met best wel wat leuke features. Normaal draai met een Pioneersetje, maar ga dit zekers een uittesten op de Denon 1200's die ik nog heb staan als extra/backup-setupje.

Midi-support is aanwezig, hid- in de volgende versie toen ik er naar keek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)