Hub probleem
(22 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 7-1-2010 10:07 |
Douwe schreef: Klopt daar heb je gelijk in, helaas zijn er niet zoveel 127 way-usb hubs.Doorlussen van powered en non-powered hubs heb ik geprobeerd, met wisselend matig, tot waardeloze resultaten. Hier geef je zelf ook al aan, dat het gebruik van een geschikte hub wel belangrijk is. Is dat dan niet met alles zo? :) Maar een geschikte hub is gewoon eentje die betrouwbaar en volledig de USB specs volgt. Maar dit kan ook gezegd worden van de devices (in dit geval die 2 denons) en de host. Vermoedelijk zijn er meerdere componenten die niet helemaal correct werken, en dan wordt het zoeken naar de juiste combinatie. Doet mij een beetje denken aan de jaren 90, toen het ook altijd gokken was of die bepaalde insteekkaart wel zou werken in die bepaalde pc.Laat ons ook de kabels zelf niet vergeten. Ik heb hier een Palm pilot die niet op mijn pc kan connecteren als ik 1 welbepaalde USB-kabel gebruik. | |
RobertoalStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-11-2005 Laatste: 21-10-2011 Berichten: 224 | 7-1-2010 11:12 |
Douwe schreef: USB hubs moeten niet MAC-compatibel zijn, aangezien deze nooit met het OS in aanraking komen, maar enkel verkeersregelaar spelen voor de connecties tussen host en device. Met het OS heeft het idd weinig te maken, de hardware van Apple werkt nu eenmaal erg fijn samen.Als je je hub aansluit moet er wel een driver aan te pas komen om deze te initializeren.. Wat zou betekenen dat je wel degelijk mac os x en xp/vista/7 compatible hubs zou hebben. De hubs komen volgens mij dus wel 'in aanraking' met het OS. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 7-1-2010 12:51 |
DJefke schreef: Vanaf je ook maar 1 hub aan je pc/mac hangt, lus in feite al hubs door. Intern zit er al een hub in de computer.Systeembeheer biedt uitkomst in zo'n geval (hoef je geen aannames te doen of te gokken maar kun je gewoon zien hoe het zit). Maar een geschikte hub is gewoon eentje die betrouwbaar en volledig de USB specs volgt. En daarnaast is het een device (vandaar ook dat je hem kunt ZIEN in systeembeheer). Het is dus niet een of ander transparant ding. Als het apparaat zich dan voorstelt als iets waarvan OSX denkt "huh" dan is het einde verhaal (terwijl bijvoorbeeld Windows zou gaan kijken of hij on-line nog drivers kan vinden).Laat ons ook de kabels zelf niet vergeten. Ik heb hier een Palm pilot die niet op mijn pc kan connecteren als ik 1 welbepaalde USB-kabel gebruik. Mini USB is een verhaal apart (hoewel het ook daar steeds beter wordt). Standaard USB (2.0) kabels zijn tegenwoordig gelukkig aardig standaard.Nog even een tip voor powered hub gebruikers. Dat ding is natuurlijk ALLEEN powered als je ook de netadapter gebruikt die erbij zit! Wordt de powered hub geleverd/gebruikt zonder netadapter dan gedraagt dat ding zich zo unpowered als het maar kan. Uiteraard zal bijna iedereen nu denken "ja nogal wiedes". Bijna iedereen... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
CrxtreemStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-1-2004 Laatste: 11-5-2019 Berichten: 164 | 7-1-2010 17:01 |
Bij mijn mac worden er geen drivers geinstalleerd als er een hub in geprikt wordt. Dit in tegenstelling van een windows pc die bij ieder ding wat ingeprikt wordt de zenuwen krijgt of hij er wel een driver voor heeft. Zelf gebruik ik een gepowerde hub van sweex voor diverse externe componenten. Hierbij heb ik af en toe ook dat er geen contact gelegd wordt met een apparaat. (van Ipod/Iphone of externe harddisk) Mijn Usb alu toetsenbord blijft wel altijd werkten op de hub,dus blijft vreemd. Verder wordt vaak aangehaald dat als je bijvoorbeeld meerder externe harddisks aan wil sluiten de hub gevoed moet zijn. Ook als de harddisk zelf gevoed wordt. Zelf heb ik niet een al te hoge pet op van USB. Denk dat firewire toch beter werkt. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 8-1-2010 08:51 |
Crxtreem schreef: Bij mijn mac worden er geen drivers geinstalleerd als er een hub in geprikt wordt.OSX wordt, net als Windows, geleverd inclusief een fikse lijst van drivers. Bij windows wordt er, naast die lijst, ook nog de mogelijkheid gegeven drivers te downloaden of extern te installeren en wordt tijdens het installeren van drivers aangegeven dat drivers geïnstalleerd worden. Bij een OS dat dit niet aangeeft zou je al snel kunnen denken dat dit OS geen drivers nodig heeft (wat niet wegneemt dat de gedachte zo foutief is als het maar kan ;-). Mijn Usb alu toetsenbord blijft wel altijd werkten op de hub,dus blijft vreemd. Waarom? Wellicht is de driver voor je USB toetsenbord (een behoorlijk algemeen apparaat) stabieler dan je driver voor de hub.Verder wordt vaak aangehaald dat als je bijvoorbeeld meerder externe harddisks aan wil sluiten de hub gevoed moet zijn. Powered USB devices vormen amper tot geen belasting voor een USB poort (en geven dus geen noodzaak tot het gebruik van een powered hub).Ook als de harddisk zelf gevoed wordt. Zelf heb ik niet een al te hoge pet op van USB. Denk dat firewire toch beter werkt. Jammer voor jou dat Firewire zo goed als EOL is terwijl USB z'n 3e fase in gaat.Daarnaast is Firewire een totaal ander systeem dan USB (Firewire gedraagt zich veel meer dan USB als een netwerk met al de bijbehorende voor- en nadelen). Als ik voorzichtig moet schatten is van alle periferie zo'n 90% USB en minder dan 10% Firewire. Tja... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 9-1-2010 12:02 |
Dre, ben je bekend met het driver-systeem van OS X? Grappig genoeg hoef je voor een heleboel apparaten geen specifieke drivers te schrijven als fabrikant - je kunt de hardware gewoon vanuit je software aanspreken. | |
Light Image | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 13473 | 11-1-2010 10:12 |
JeroenVDV schreef: Dre, ben je bekend met het driver-systeem van OS X? Grappig genoeg hoef je voor een heleboel apparaten geen specifieke drivers te schrijven als fabrikant - je kunt de hardware gewoon vanuit je software aanspreken.Of bedoel je wellicht iets anders? Anyway: Ik vraag me af wat precies de relevantie is in de behandeling van het probleem waar dit topic over gaat... | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 11-1-2010 13:55 |
Dré schreef: Yikes... Rechtstreeks de hardware aanspreken vanuit software (dus buiten het OS om)??? | |
Light Image | |
DJefkeStandaard Lid Uit: België Sinds: 27-6-2008 Laatste: 15-5-2019 Berichten: 262 | 11-1-2010 14:19 |
Maakt die Cuecable gebruik van een FTDI232? Zoja, dan is het niet abnormaal dat OSX geen neiwue driver meer moet installeren, maar ge de default FTDI232-driver gebruikt. Ik heb trouwens wat dingen nagekeken. En het OS detecteert idd alle USB-hubs die er op aangesloten zijn. Foutje van mijn kant. Al ben ik nog niet overtuigd dat er voor een specifieke hub een specifieke driver nodig is. Maar goed. Ik benieuwd of die andere hub de oplossing gaat zijn voor de topicstarter. | |
TimDStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-9-2004 Laatste: 16-10-2024 Berichten: 350 | 11-1-2010 20:38 |
De topicstarter is nog steeds aan het wachten op de levering van de nieuwe hub | |
Ook hier kan úw reclame staan! |