Forum > Geluid

mengpaneel op hifi (stereo) set aansluiten

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
6-8-2003 20:41
Ik heb trouwens nog een vraagje.

Ik zou m'n mengpaneel af en toe aansluiten op mijn soundcard om zo setjes op te nemen, maar is het gezond om constant via dit ding te spelen? Mijn pc speakers klinken namelijk een stuk warmer dan die van m'n hifi (oud spul). Ik heb me namelijk laten wijsmaken dat dit niet zo gezond is (te sterk signaal dat zo op de geluidskaart zou binnenkomen en mijn geluidskaart+moederbord naar de kl*ten zou kunne helpen ofzo).

Graag toch nog ff een 'pro' antwoord, aangezien ik die kerel die me dat verteld heeft niet echt vertrouw (twas zo'n verkoper die persé een versterker kwijt wou, je kent het wel).

Trouwens, als het iets zou uitmaken: Mengpaneel wordt een Gemini UMX 7 (op aanraden van Dré ;)) en mijn geluidskaart is een Hercules Fortissimo 2
Smart people don't need signatures.. *doh*
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-8-2003 21:13

DSalembier schreef:

[per kanaal heb je exact 3 componentjes nodig die je gewoon aan elkaar soldeert. Iedereen die ooit eens een soldeerbout vasthad, kan dit doen!
3 nouja 7 www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=86

het is niet de beste oplossing maar als het niet anders kan...
maar nogmaals die MXJ100 heeft WEL een AUX ingang dus is dit allemaal niet nodig
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
6-8-2003 21:47
Ik was niet degene die over Phono begon hoor wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-8-2003 09:42

FusioN`-- schreef:

Ik heb trouwens nog een vraagje.

Ik zou m'n mengpaneel af en toe aansluiten op mijn soundcard om zo setjes op te nemen, maar is het gezond om constant via dit ding te spelen? Mijn pc speakers klinken namelijk een stuk warmer dan die van m'n hifi (oud spul). Ik heb me namelijk laten wijsmaken dat dit niet zo gezond is (te sterk signaal dat zo op de geluidskaart zou binnenkomen en mijn geluidskaart+moederbord naar de kl*ten zou kunne helpen ofzo).
Moet zeker kunnen. Bij sommige kaarten kom je echter wel de grenzen van de ingang tegen (clippen aan de ingang). Dus controleer dat even goed. Voor de veiligheid kun je wellicht de "rec" uitgang van je mixer gebruiken (of de master van de mixer gewoon wat lager zetten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic