Forum > Geluid

welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
3-12-2009 02:28
@ MG:
het begin idee was dan ook om er eerst 2 mackie srm-450 bij te zetten en later waarschijnlijk 2 lem d400.
Geld uitgeven en boxen uitzoeken werkt aanstekelijk vandaar dat ik al meteen weer stiekem verder aan het kijken was.

Wat een avontuur trouwens de 2e dag op en neer naar rotterdam, ben nu net pas thuis echt niet normaal razz :p

Moesten op de terugweg nog iemand afzetten in Roermond, daar had die de auto staan. Vanuit Roermond zijn we toen gezamenlijk naar Maasmechelen (belgië) gereden om te tanken. Vriend van mij is dus bij de afslag Maasmechelen uit de bocht geschoven met zijn auto en hem over wat betonblokken de berm in geparkeerd (belgische afritten zijn iets scherper dan zoals we het in Nederland gewend zijn). Hij had gelukkig niks was verder dus geen probleem, auto wel flinke schade. Ik met iemand anders reden erachter en konden het hele gebeuren perfect zien. Ook konden we op tijd, want ja wij houden voldoende afstand happy :). Toch wel hevig om zoiets vlak voor je te zien gebeuren.
Toen wachten op de Belgische politie en takeldienst om de auto eruit te krijgen. Belgische politie heeft alleen maar gekeken of er geen schade was aan beton en of hij geen bord had geraakt, daar vragen ze niet aan de bestuurder of alles ok is. Daar zo een twee uur gestaan totdat alles geregeld was. Toen nog 30 min naar huis rijden en toen eindelijk thuis.
Ben rond 18:00 thuis vertrokken vandaag.

Nu wel trotse eigenaar van Lem Pegasus boxen, morgen eens kijken of ik tijd heb om ze te testen samen met de mackie srm-450. Zo beleef je nog eens wat op een woensdag avond.

Verder nog een prettige nacht toegewenst aan u allen happy :)
insomnia
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
3-12-2009 10:34
k ga ook altijd in maasmechelen tanken en die bocht is inderdaat erg scherp, en zeker als het geregent heeft is dat een beetje tricki ( kan ook aan mijn auto's liggen, mgf & bmw 5 serie, beide met achterwiel aandrijving wink ;) )
t' gaat zoals t' gaat
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
3-12-2009 16:29
Wat betreft de situatie op de weg kan Belgie inpakken, en doet Nederland het helemaal niet zo slecht als mensen ondervinden. Los van filedruk op vaste plaatsen worden wegen goed onderhouden, is de belijning en bebording vele malen duidelijker dan in andere landen, en hulpdiensten en Rijkswaterstaat zetten zich goed in om het verkeer zo goed mogelijk te laten doorstromen bij calamiteiten of onderhoud.

Als ik in Belgie rijdt, dan rij ik gewoon geen 120 km/uur, omdat je op je klompen kunt aanvoelen dat de kans op onaangename verassingen groter is dan in Nederland....

Back on topic: als je de subs een wilt testen met master 5, d400, pegasus top zou je eens met mij en Andy S&L kunnen afspreken. Andy heeft Master 5 en D400, ik heb T4A, D400 en Pegasus 212 staan.

Edit: zie nu pas dat je in de buurt woont. Jou vader heeft niet toevallig laatst een inval in zijn cafe gehad? sneaky :V wink ;)
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
3-12-2009 17:27
Ja kunnen we opzich wel een leuk dagje van maken, ik denk wel dat 1 pegasus sub 1 pegasus top 212 niet bijhoud.
Ik moet zeggen heb net even snel kunnen testen onder, maar is verre van ideaal namelijk in de gang.
Maar gewoon even voor geluidsbeeld, damn wat klinkt die sub strak tegenover een pxw 18p. Met de mackie erboven
klonk het best aardig moet ik zeggen. Lekkere kick met toch een aardige diepe bass. Had gewoon even snel 1 lem + 1 mackie getest. Na tien minuten kwam zoieso de buurman thuis, en toen was het speelkwartiertje afgelopen razz :p

@MG, Ja mijn vader is laatst voor de 2e keer opgepakt, we hadden iets verstopt in de kelder wat schijnbaar niet mocht ashamed :$
Meen je waar ik die pegasus subs van kan betalen sneaky :V

*edit* @MG Again: Zie nu pas dat je van Gulpers Pro bent, als het goed is hebben we elkaar dan ook al eens eerder ontmoet. Ik ben degene die je concerts voor een appel en ei wou hebben happy :)
Met je sbs6 stem op de website laugh :D
Wou al bijna de tv uitzetten...
insomnia
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
3-12-2009 20:16
@MG, Ja mijn vader is laatst voor de 2e keer opgepakt, we hadden iets verstopt in de kelder wat schijnbaar niet mocht
aaah wink ;) dit klinkt bekend in de oren.. je bent beroemder als je denkt laugh :D

Verder ontopic ik zou de SRM graag eens willen horen boven de Pegasus ik sta (zoals je weet) op het punt ook een rammel mackie's aan te schaffen.
Twitter mee met @andycobbennl
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
3-12-2009 21:31
Is mij prima, ben ook wel benieuwd naar de verhouding srm-450 + pegasus tegenover lemd400 + pegasus.

Ik zag op je site dat nu best wel wat lemd400 hebt? Waarom opeens die interesse in mackie als ik vragen mag?
insomnia
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
4-12-2009 00:52

Sick2 schreef:

*edit* @MG Again: Zie nu pas dat je van Gulpers Pro bent, als het goed is hebben we elkaar dan ook al eens eerder ontmoet. Ik ben degene die je concerts voor een appel en ei wou hebben happy :)
Met je sbs6 stem op de website laugh :D
Wou al bijna de tv uitzetten...
Haha, ik ben blij dat je het zelf ook een appel en een ei vond. Wel jammer dat ik daar dan mij tijd aan verknoei wink ;) Overigens zal ik zelf nooit overstappen van mijn huidig LEM aanbod op Mackie SRM's. Redenen zijn klank, service en uiterlijk, alsmede een stukje gezond concurrentieverschil. Daarbij heb ik speakers genoeg staan op dit moment, en doe ik geen carnavalswagens.
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
4-12-2009 10:37
Ik zag op je site dat nu best wel wat lemd400 hebt? Waarom opeens die interesse in mackie als ik vragen mag?
Ik wil de Mackie's vooral voor erbij hebben, ik ben absoluut tevreden over mijn LEM setjes en dat wil ik ook graag zo houden. Als ik soms zie hoe er met spullen wordt omgegaan ''het is toch niet van mij'' dan vind ik het zonde om mijn (duure) LEM's mee te geven. Dan houd ik ze liever voor mezelf/drive-in met eigen dj of bekende waarvan ik weet dat hij of zij er zuinig mee omgaat zodat ze netjes en tiptop in orde blijven.

Daarnaast de Mackie's zijn in verhuurland sowieso een begrip, een stuk goedkoper in aanschaf als LEM en voor de jongens die losse spullen komen ophalen waarvan ik niet weet hoe ze met de spullen omgaan krijgen dan mooi een mackie mee.(Het gaat me dan niet om het defect maken van maar vooral voor krassen/beschadigingen etc) en daarnaast doe ik ook nog carnavalwagens en daar ga ik mijn LEM's al helemaal niet opzetten wink ;) )
Twitter mee met @andycobbennl
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
4-12-2009 11:19
Kun je dan niet beter tweede hands LEM bij kopen en de meest beschadigde voor kale verhuur gebruiken, zoals ik ook doe? Heb op dit moment 33 LEM speakers van kunststof tot hout, waarbij je aan de buitenkant precies kunt zien welke ik zelf gebruik en welke kale verhuur zijn. Voordeel is dat ik wel universeel blijf, en dat een tweede hands LEM goedkoper is dan een nieuwe Mackie. Plus, ik verhuur geen materiaal waar ik zelf niet 100% achtersta. Ik ben niet zo gecharmeerd van de SRM's, daarom verhuur ik ze ook niet.
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
4-12-2009 16:01
Oke, je hebt je mening wel goed onderbouwt Andy en ik ben het denk ik ook wel met je eens integendeel tot MG.
Met jouw redens zijn ze inderdaad interessant om te kopen. Sowieso met carnaval wil je echt geen d400 uitverhuren. Ten eerste omdat er slecht mee word omgegaan en ten 2e ze gaan echt een stuk minder hard.
De mackie heeft net dat beetje extra meer dan de Lem d400, weliswaar is de hoogdriver van de mackie rond dat volume zwaar aan het krijsen ! razz :p. Ikzelf zet ze dan ook nooit vol open, maar net een tikje terug waardoor het schreeuwerige geluid beperkt blijft. Ook is het een stuk prettiger luisteren voor je oren.

Met carnaval kun je er wel van uitgaan dat alles zover mogelijk word opengezet, mackie's zijn inderdaad hufterproof en kunnen ook wel een flink stootje hebben. Zonder dat er al te veel schade is.

Ook is er op dit moment vrij weinig 2ehands van Lem te krijgen, dit zal ook niet meer worden denk ik.
Er is toch ook niks nieuws meer te koop aangezien Lem failliet is.

Daarnaast zijn de spare parts van mackie nog volop in omloop. Mackie's worden door de gemiddelde consument ook gewoon gezien als een topmerk. Ik denk dat ze meer naamsbekendheid hebben dan Lem.

Heb trouwens net nog even snel wat foto's geschoten. kliek
Minpunt is wel dat de schroeven achter in het paneel nogal aan het roesten zijn, is er een manier om dit te behandelen?

En wanneer hebben jullie tijd om eventueel eens wat geluid bij elkaar te zetten?
insomnia

Terug naar forum Reageer (zonder quote)