Forum > PC related Forum

Macbook of andere laptop

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2074
11-11-2009 16:44

YourLiVe schreef:

Ik gebruik tegenwoordig Dell Vostro laptops. Zoals elke dell laptop volledig naar wens samen te stellen, maar opgebouwd uit wat stevigere en betere materialen dan de meeste andere laptops waardoor ze wat meer roadproof zijn.
Klopt! Ik heb zelfs via Dell nog zo´n 35 euro teruggekregen omdat ik niet akkoord wilde gaan met de licentievoorwaarden van windows (en omdat ik die meuk niet wil gebruiken wink ;) )

Is een goedkope maar complete laptop, netjes naar wens aan te passen en voor de windhoos liefhebbers ook nog met xp te krijgen. Wel alleen verkrijgbaar als bedrijf geloof ik?

Voordeel is zeker dat deze geen blinkscherm heeft laugh :D laugh :D laugh :D
Jammer dat de buitenkant tegenwoordig dan wel weer blinkt...
Niet goed, wel hard!
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
11-11-2009 17:55
hebben mensen ervaring met de:

Dell Precision reeks?
Op de site staan wel leuke dingen daar over.
Komnt wel leuk over bij mij.
?Quote?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-11-2009 19:31
Tuurlijk, allemaal leuk. Ik heb een Dell XPS M1530, ook leuk.

Maar ik mag hopen dat je hier niet alleen een beetje wilt keuvelen over leuke laptops, daar zijn andere fora voor, die niet specifiek over professioneel licht en geluid gaan (zoals dit forum dus).

Voor Traktor en je USB apparatuur zoek je gewoon op wat de systeemeisen zijn en die neem je mee in je keuze.
Verder nog iets?
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
11-11-2009 19:34
ja oke,
Maar ik wil dashlight en tractor en keyboard erop gaan doen maar gaat dat lukken?
En is er mogelijkheid om ze te combineren?
?Quote?
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
11-11-2009 20:09
Dashlight in Traktor? laugh :D
dus...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-11-2009 20:18
Ik snap er steeds minder van.

Of bedoel je of je die dingen tegelijkertijd kan laten draaien. Ook daarvoor even de specs erbij pakken.
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
13-11-2009 00:39

dj-nsp schreef:

Er moet sowieso een traktor programma of iets in die geest op kunnen.

Laptop van ongeveer 1.000 euro.

Snel, internet, usb poorten Geen hub nodig.

Nathan
Ik werk zelf met een MacBook Pro Unibody 15" model. Traktor DJ Studio draait er prima op, maar als je het nieuwste besturingssysteem Leopard Snow gebruikt moet je vooralsnog overschakelen op Traktor PRO (nieuwe software kopen of upgraden van Traktor DJ Studio naar Traktor Pro, zie de site van Native Instruments). Deze MacBook Pro's zijn nieuw niet voor 1000 euro verkrijgbaar, dan zou je tweede hands moeten gaan zoeken. Mijn MacBook heeft 2 USB poorten, voor mijn externe geluidskaart en externe harde schijf vooralsnog genoeg tijdens het draaien.

Ikzelf zou absoluut Mac verkiezen boven Windows, maar daarover zijn de meningen nog altijd verdeeld....
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-11-2009 13:45

YourLiVe schreef:

Ik gebruik tegenwoordig Dell Vostro laptops. Zoals elke dell laptop volledig naar wens samen te stellen, maar opgebouwd uit wat stevigere en betere materialen dan de meeste andere laptops waardoor ze wat meer roadproof zijn.
Van de dell Vostro's ben ik toch niet echt zo onder de indruk moet ik zeggen. Ik werk al jaren op latitudes (D830 momenteel) en dat zijn echt superdingen.
Toen ik vervolgens zo'n Vostro binnenkreeg als sleep-laptop voor wat audio en licht programmas was het toch wel ff scrhikken. Je voelt gelijk dat die dingen een stuk minder degelijk gebouwd zijn dan alle andere series, maargoed daar is de prijs dan ook naar.
Als je een macbook aan het overwegen bent voor de kwaliteit zou ik de vostro reeks van dell écht overslaan. Latitude, precision en XPS zijn kwalitatief prima dingen, met ieder zo zijn voordelen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
16-11-2009 11:23
Ik heb toch al weer een paar jaar 2 vostro's en die bevallen me prima. Het is waarschijnlijk ook maar net wat je gewend bent, ik was Acer en Asus gewend en dan zijn deze toch een stuk steviger en degelijker.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
19-11-2009 18:50
(Gezien de interesse in Dell hier:) Waar voor je geld: De Dell Studio 15. Wat mij betreft een perfect apparaat qua prijs/kwaliteit en hij kan qua specs een hele tijd mee. (let erop dat je niet de versie met geintegreerde Intel video pakt, maar die met de discrete ATI kaart.)

Verder heb ik goede ervaringen met Macs (unibody, huidige polycarbonaat versie nooit gebruikt), HP, Asus (de 'nieuwe' UL serie is erg mooi!) , Lenovo (heb al weer dik 3 jaar een x60s).

Ik las in de eerste post dat je een (usb?)hub wil omzeilen, dit kan niet altijd. Sommige randapparatuur heeft dit simpelweg nodig om zonder haperen te kunnen functioneren, wat dus niet aan de (welke dan ook) laptop ligt.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)