Forum > Geluid

Welke hoofdtelefoon(s) raden jullie aan?

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-7-2013 13:11
Ik ga dit topic gebruiken om jullie ideeën, suggesties te horen omtrent een nieuwe hoofdtelefoon.

Situatie:
- oude telefoon, momenteel een Sennheiser dj koptelefoon, kostprijs 40 euro dacht ik. Juiste type heb ik nu niet bij me
- eind dit jaar stop ik met dj-activiteiten (drukke agenda en papa van 2 kindjes...)

Wat wil ik?
- Een hoofdtelefoon met goede verhouding in klanken (stevige bas, maar ook voldoende balans met mid & high)
- In het verleden heb ik een hoofdtelefoon gehad (Sennheiser HD265 Linear) waarover ik klankmatig hééél tevreden was (enkel het kabeltje was een ramp! angry )

Waarvoor ga ik hem gebruiken:
- Nog voor een 3-tal keer in dj-toepassing, daarna vooral voor home-gebruik (ik behoud mijn mixer en muziek-pc, dus zal thuis af en toe nog wel eens wat spelen met de muziek)
- Misschien later nog eens voor een occasioneel feestje
- Dus vooral nu inzetten op de klank, eerder dan op 'roadproof', maar beiden samen natuurlijk het liefst wink ;)

Budget:
Ergens tussen de 50 euro en 150 euro...

Ideeën?
Suggesties waar ik best eens kan voor informeren naar een luistertest?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
4-7-2013 13:45
De HD 25 van Sennheisser is erg populair in de geluidswereld (bij dj's, geluidsmannen en in studio's), en zit maar een tientje boven je budget. Ik ben zelf professioneel dj en gebruik deze al jaren meerdere keren per week on the road.

Bijkomende voordelen: hij sluit erg goed af en hij is erg hufterproof (en dus ook bestand tegen kinderhandjes die 'm ongetwijfeld een keer te pakken krijgen wink ;) )
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
4-7-2013 13:50
das wel een erg klein budget als je wil kijken naar klankkwaliteit eerlijk gezegd. Sennheiser of Beyer maken wel leuke hoofdtelefoons voor dat geld, AKG op zich ook wel. Ik heb zelf een K271 MK2 waar ik heel tevreden van ben, maar die is een stukje duurder;
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
4-7-2013 14:17

YourLiVe schreef:

De HD 25 van Sennheisser is erg populair in de geluidswereld (bij dj's, geluidsmannen en in studio's), en zit maar een tientje boven je budget. Ik ben zelf professioneel dj en gebruik deze al jaren meerdere keren per week on the road.

Bijkomende voordelen: hij sluit erg goed af en hij is erg hufterproof (en dus ook bestand tegen kinderhandjes die 'm ongetwijfeld een keer te pakken krijgen wink ;) )
Hoewel ik niet echt veel vergelijkingsmateriaal heb (Stanton alleen) volledig eens met bovenstaande reactie. Ik hou zelf niet van de modellen met 'draaiende schelpen' en heb daarom voor deze gekozen. Gebruik deze nu meer 5 jaar praktisch iedere dag met veel plezier. Onderdelen ook los verkrijgbaar, prima ding.

Enig nadeel is dat het wel érg tegenvalt wanneer je een 'consumenten' ding op je hoofd zet razz :p
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 2076
4-7-2013 14:33
Voor een klein (of groot) budget: Superlux HD-662 F
Kost maar 3 tientjes maar zal je zeker verbazen!
Zit prima, sluit goed af, klinkt geweldig en is nog eens netjes gebouwd ook!
Niet goed, wel hard!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1595
4-7-2013 16:43
Hier nog steeds tevreden over een AKG K280 (al ruim 25 jaar in bezit). Helaas een open systeem dus niet echt geschikt voor live gebruik. De bouwkwaliteit en het draagkomfoor is top. Kijk 'ns naar een gesloten systeem van AKG.
't is maar een hobby...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
4-7-2013 18:09
Ik ben ook voor de HD 25. Heb er een al een aantal jaren, ben er zeer tevreden over en gebruik 'm ook met enige regelmaat om gewoon lekker zelf muziek te luisteren.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 694
4-7-2013 21:11
Ik heb die Stanton DJ-pro 2000, maar voor de geluidskwaliteit zou ik hem niet kiezen...
Maar voor wat ik er mee doe is hij prima geschikt, en in zijn prijsklasse heb je nou eenmaal weinig beters.
En hij blijft goed heel, ik heb hem al jaaaren gebruikt, maar er is nog steeds weinig op aan te merken.
Kon toendertijd niet kiezen tussen Sennheiser HD25, of Technics RP-DJ-1200(?)en dat is er ook nooit meer van gekomen later.

(Dit was mijn eerste New-Line aankoop ooit, ergens in de periode 2005-2007...laugh :D )
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-7-2013 21:41

bomdes schreef:

das wel een erg klein budget als je wil kijken naar klankkwaliteit eerlijk gezegd.
Als ik het goed voorheb, kostte de HD265 Linear Sennheiser indertijd ook net geen 15O euro en daar was ik klankmatig dik tevreden van (kon zelfs op mijn kamer de koptelefoon in laten zitten in de stereo en de hoofdtelefoon als speakers gebruiken, weliswaar dan op achtergrondniveau natuurlijk)
De HD-25 zet ik alvast op mijn lijstje om ergens te gaan testen! laugh :D
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
4-7-2013 21:53

Timothy schreef:

- oude telefoon, momenteel een Sennheiser dj koptelefoon, kostprijs 40 euro dacht ik. Juiste type heb ik nu niet bij me
Heb hem nu voor mij liggen: mijn huidige dj-koptelefoon (tevreden over voor dj-toepassingen, maar klankmatig voor 'hifi'/home-toepassingen toch wat te ruw:
Sennheiser HD 202

Gevoelsmatig zou ik ook zelf naar een Sennheiser gaan, maar zag ook deze:

www.new-line.nl/nl/koptelefoons/sennheiser-hd-25-c-ii_24297.htm Veel beter als de basic van hierboven?
www.new-line.nl/nl/koptelefoons/pioneer-hdj-1500-k_42832.htm
www.new-line.nl/nl/koptelefoons/shure-srh840_36997.htm Is studiohoofdtelefoon, maar ook bruikbaar voor wat echte wink ;) dj-werk?

Iemand daar een zinnig woord over (to test or to forget?)?
Budget kan wel naar 200 euro gaan indien echt een meerwaarde, maar wou nog wat marge overhouden voor een tas erbij ook...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)