Forum > Licht

dmx showtec

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
22-9-2009 19:05
Ik kan me vinden in axelfilms zijn uitleg hier!
Chinese produkten hun handleidingen is 9 kansen van de 10 gewoon een praktisch waardeloze vod!
Zo had ik vroeger toestellen van HQ power, en daar zat ergens een schakelaar op, en in de handleiding stond niets van schakelaar getekend en / of beschreven.
Vaak is ook hun uitleg enorm beknopt!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 8-7-2024
Berichten: 13459
22-9-2009 19:38

X-PLOSION schreef:

Vaak is ook hun uitleg enorm beknopt!
En vreemd genoeg wordt dat keer op keer gezien als een uitnodiging om het beetje dat er WEL in staat maar niet te lezen.

Want ook DAT mag wel eens gezegd worden (een gemiddelde gebruiker kan verdomd slecht handleidingen lezen; zelfs als hij/zij in de problemen komt)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
X-PLOSIONStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 19-8-2009
Laatste: 6-2-2013
Berichten: 110
22-9-2009 21:49

Dré schreef:

X-PLOSION schreef:

Vaak is ook hun uitleg enorm beknopt!
En vreemd genoeg wordt dat keer op keer gezien als een uitnodiging om het beetje dat er WEL in staat maar niet te lezen.

Want ook DAT mag wel eens gezegd worden (een gemiddelde gebruiker kan verdomd slecht handleidingen lezen; zelfs als hij/zij in de problemen komt)...
Daar geef ik je volledig gelijk in! Ik lees alles door, en soms moet ik dan ook forumtopics doorpluizen om meer info te vinden, die in de manual niet staat! Al een geluk dat we Dré's Forum hier hebben met gigantsche bron aan alle info, tips, ervaringen, ...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-9-2009 20:58
Met een beetje moeite zijn best handleidingen te vinden waar je wel wat mee kunt. Er zijn namelijk Europese importeurs die wel de moeite nemen om een duidelijke handleiding voor hun produkt te schrijven. Het helpt dan alleen wel heel erg als je de Duitse of Engelse taal machtig bent.

Zoek maar simpelweg eens op Benutzerhandleitung <apparaatnaam> of Manual <aparaatnaam>. Zoeken op vergelijkbare oem produkten helpt ook, het kan namelijk zijn, dat een andere importeur van hetzelfde apparaat onder een andere naam wel een fatsoenlijke handleiding geschreven heeft. Showtec - HQPower - Botex - Elation; zo maar wat merken die dezelfde scenesetter op de markt gebracht hebben. De functionaliteit is meestal niet wezenlijk anders, daardoor kun je met een handleiding van bijvoorbeeld elation heel ver komen.
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)