Forum > Licht

dmx showtec

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
AxelfilmsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2009
Laatste: 14-9-2009
Berichten: 4
13-9-2009 17:23
Hallo,
Wat ben ik een groentje in het dmx-land zeg!
Ik kocht een Showtec D poack 6 MK 2 (een 6 kanaals dimmerpack) en een Showtec SC 2412 (sturingsconsole). Ik stelde op de dimmer kanaal 1 als adres op kanaal 001 en op de sturing fader 1 op kanaal 1. Desondanks blijkt de dimmer aan geen kanten te reageren op de struringsconsole. Toch flikkert de dmx-led op de dimmer dus het signaal is wel verbonden denk ik. Ik sloot de dimmer ook af met 120 Ohm. Uiteraard is er iets dat ik verkeerd doe (wellicht meer dan iets). Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
13-9-2009 17:26
- de "Black-out" uitgezet?,
- master fader omhoog?
- polariteit van DMX output op de console goed? (1=GND, 2=-, 3=+)
DJJPCKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 21-3-2019
Berichten: 82
13-9-2009 17:27

axelfilms schreef:

Hallo,
Wat ben ik een groentje in het dmx-land zeg!
Ik kocht een Showtec D poack 6 MK 2 (een 6 kanaals dimmerpack) en een Showtec SC 2412 (sturingsconsole). Ik stelde op de dimmer kanaal 1 als adres op kanaal 001 en op de sturing fader 1 op kanaal 1. Desondanks blijkt de dimmer aan geen kanten te reageren op de struringsconsole. Toch flikkert de dmx-led op de dimmer dus het signaal is wel verbonden denk ik. Ik sloot de dimmer ook af met 120 Ohm. Uiteraard is er iets dat ik verkeerd doe (wellicht meer dan iets). Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Allereerst heb je de fader van kanaal 1 omhoog gedaan? Zoja, staat dan de master A schuif omhoog en de masterschuif B omlaag.
Anders komt er namelijk geen output.

Doet deze het dan nog steeds niet. Heb je de fade-time fader omhoog staan?

Als het goed is moet deze het dan doen.

Groeten, Jan-Paul

Edit: Fossalta je was me net voor. laugh :D
AxelfilmsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2009
Laatste: 14-9-2009
Berichten: 4
13-9-2009 17:38
Dank je wel. De schuiven 1 en master heb ik uiteraard omhoog staan maar niet dat ding van "fader time". Wat doet die schuif eigenlijk? Ik dacht dat die enkel bij speciale programmaties te pas kwam en ik wil enkel lampen kunnen uitfaden en opfaden. De "fader time" schuif moet ik dus nog proberen. Ik laat iets weten.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
13-9-2009 19:55

axelfilms schreef:

Dank je wel. De schuiven 1 en master heb ik uiteraard omhoog staan maar niet dat ding van "fader time". Wat doet die schuif eigenlijk? Ik dacht dat die enkel bij speciale programmaties te pas kwam en ik wil enkel lampen kunnen uitfaden en opfaden. De "fader time" schuif moet ik dus nog proberen. Ik laat iets weten.
Die schuif doet dat waar die voor gemaakt is en waar die naar genoemd is, hij laat chases over faden. Met die knop bepaal je hoe langzaam of snel een chase doet faden.
Freelance diensten & LED Design
AxelfilmsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2009
Laatste: 14-9-2009
Berichten: 4
13-9-2009 20:14

Fossalta schreef:

- de "Black-out" uitgezet?,
- master fader omhoog?
- polariteit van DMX output op de console goed? (1=GND, 2=-, 3=+)
Polariteit ben ik niet aan geweest maar er staat wel ergens achteraan een klein schuifknopje voor de polariteit. Zal dat eens omzetten en wie weet.
Dank in elk geval.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
13-9-2009 21:12
Kan ik uit bovenstaande opmaken dat je eigenlijk geen flauw idee hebt waar een handleiding voor bedoeld is?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
14-9-2009 09:17

kevinos91 schreef:

axelfilms schreef:

Dank je wel. De schuiven 1 en master heb ik uiteraard omhoog staan maar niet dat ding van "fader time". Wat doet die schuif eigenlijk? Ik dacht dat die enkel bij speciale programmaties te pas kwam en ik wil enkel lampen kunnen uitfaden en opfaden. De "fader time" schuif moet ik dus nog proberen. Ik laat iets weten.
Die schuif doet dat waar die voor gemaakt is en waar die naar genoemd is, hij laat chases over faden. Met die knop bepaal je hoe langzaam of snel een chase doet faden.
Was het maar zo simpel. Die fader bepaalt namelijk ook hoe snel de tafel reageert op instellingen van de kanaalfaders. Zet dus een kanaalfader open terwijl de fade time op 10 minuten staat en je kunt erg lang gaan wachten tot je een verandering op de output ziet.

Beste volgorde van instellingen is overigens:

1. Lezen van de handleiding.
2. De rest.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
AxelfilmsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2009
Laatste: 14-9-2009
Berichten: 4
14-9-2009 14:42
Sorry hoor maar eventjes gas terugnemen in jullie beschuldigingen liefst.
Ik heb de handleiding namelijk al tien keer gelezen. Helaas is dit voor een beginner allerminst duidelijk. Voorbeeld: er staat bij de tekening bij dat kleine schakelaartje enkel "polariteit". Weet ik veel welke polariteit (voeding?). Verder is er in de hele handleiding over deze polariteit niets meer te vinden. Wil ik u eens een professionele videocamera geven met als handleiding: "startknop staat hier". Eens zien wat je er van terecht zal brengen.
Wel bedankt om dat "fader time" fenomeen even te verduidelijken. Daar heb ik iets aan.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13473
14-9-2009 14:49

axelfilms schreef:

Sorry hoor maar eventjes gas terugnemen in jullie beschuldigingen liefst.
In een eerder bericht schreef je:
De schuiven 1 en master heb ik uiteraard omhoog staan maar niet dat ding van "fader time". Wat doet die schuif eigenlijk?
In de handleiding staat:
Adjusts the fade-in, fade-out, and cross-fade times.
De functie van de schuif in kwestie wordt dus wel degelijk genoemd in de handleiding...

Overigens zie ik in dit topic niet echt beschuldigingen staan (wel een vraag van Sylvia en een opmerking van mijn kant).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)