Website van Movitec?
(18 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 25-6-2009 10:20 |
Douwe heeft het over een TOP-PLAAT, daar staat een head dus OP! Anderen hebben het over hangen denk ik (pak lekker scaff-klemmetjes/pijpjes). | |
Light Image | |
Maarten-squareStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-4-2005 Laatste: 23-12-2013 Berichten: 472 | 25-6-2009 11:21 |
De manier van GetRight wordt ook wel gebruikt bij het bevestigen van een movinghead op een staande truss. Al vind ik dit zelf meestal nogal een omslachtige manier van werken (bouten e.d. aandraaien is een crime). Dan werkt de ratelband methode inderdaad een stuk sneller en makkelijker. | |
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten) | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 27-6-2009 18:14 |
Als top platen hebben wij de standaard baseplates voorzien van Female koppelingen ipv male. Als je dan een trussje op een grote boombase zet kan je de topplate erop donderen zonder koppelingen te schroeven. Daar inderdaad weer macje oid op en zwart spanbandje errond. Wij hebben die spanbandjes gewoon op maat laten maken dus je zit dan ook niet met een meter of wat aan band wat je overhoudt. Voor mac's heb je ook setjes lock-klemmen van Eurotruss die exact hetzelfde zijn als het systeem bij de haken van de mac's, alleen die kan je aan baseplates bevestigen. Klik je een baseplate op je macje vast net zoals je dat met een normale omega bracket doet. Rent-all heeft dat systeem ook al vrij lang geleden zelf verzonnen voor hun verhuur volgens mij. Voordeel is dat de lock setjes afzonderlijk te kopen zijn dus je kan ze ook aan een prolyte baseplate fixen. Moet je alleen de gaten ff zelf boren. Gaat bij movitec helaas niet op ivm het niet hebben van zo een quicklock systeem dus voor topplates zou ik dan lekker gaan voor de spanbandjes manier. Ga je hangen kom je op bouten uit of zoals jeroen zegt scaff pijpje en daar de kop aan. (Handige manier daarvoor is om een (Female) truss coupler te gebruiken met aan de andere kant een half coupler geschroefd. Dat 2x onder het uiteinde van je trussje tikken (diagonaal tegenover mekaar bij vierkanttruss), buisje in de half couplers met kopje eraan en het ziet er nog netjes uit ook. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
DJ-JanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2009 Laatste: 12-7-2014 Berichten: 104 | 4-7-2009 23:34 |
CyberDance schreef: Voor mac's heb je ook setjes lock-klemmen van Eurotruss die exact hetzelfde zijn als het systeem bij de haken van de mac's, alleen die kan je aan baseplates bevestigen. Klik je een baseplate op je macje vast net zoals je dat met een normale omega bracket doet. Rent-all heeft dat systeem ook al vrij lang geleden zelf verzonnen voor hun verhuur volgens mij.Voordeel is dat de lock setjes afzonderlijk te kopen zijn dus je kan ze ook aan een prolyte baseplate fixen. Moet je alleen de gaten ff zelf boren. Zoek al een tijdje naar zoiets! | |
Event-Light | |
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 7-7-2009 17:16 |
DJ-Jan schreef: CyberDance schreef: Voor mac's heb je ook setjes lock-klemmen van Eurotruss die exact hetzelfde zijn als het systeem bij de haken van de mac's, alleen die kan je aan baseplates bevestigen. Klik je een baseplate op je macje vast net zoals je dat met een normale omega bracket doet. Rent-all heeft dat systeem ook al vrij lang geleden zelf verzonnen voor hun verhuur volgens mij.Voordeel is dat de lock setjes afzonderlijk te kopen zijn dus je kan ze ook aan een prolyte baseplate fixen. Moet je alleen de gaten ff zelf boren. Zoek al een tijdje naar zoiets! | |
DJ-JanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2009 Laatste: 12-7-2014 Berichten: 104 | 8-7-2009 01:07 |
Die heb ik hier ook liggen, ik zoek eigelijk een systeem wat dus een topplaat aan een mac250 vastzet (dus inplaats van een haak een plaat) | |
Event-Light | |
DJ BartjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-6-2006 Laatste: 5-11-2024 Berichten: 569 | 8-7-2009 14:50 |
Sorry Jan, had het verkeerd begrepen, jij zoekt dus een plaat voor tussen een Mac250/300 en een staande truss. Dacht dat je de omega brackets zocht, zag ze kort nadat ik dit topic had gelezen dus dacht ik; ik meld 't even, maar bleek dus had ik het verkeerd begrepen had, mijn excuses daarvoor. | |
DJ-JanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-2-2009 Laatste: 12-7-2014 Berichten: 104 | 8-7-2009 15:35 |
Maakt niet uit, ben blij dat je me tenminste wou helpen | |
Event-Light | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 14-7-2009 13:39 |
Als ik mij niet vergis verkoopt Eurotruss die plates gewoon, ik heb er al vaker mee gewerkt. Topplate op de truss tikken, aan de onderkant een verzwaarde baseplate, truss, top en baseplate op de grond leggen, Macje erop en vastmaken door middel van quicklock en je stukkie truss met mac omhoog trekken. Voordeel; zit steviger vast (4 quicklock's + safetie), MH'tje kan niet gaan schuiven en het is waarschijnlijk nog sneller ook( als je brackets standaard in de kist niet aan je mac's zitten). Ook kan je op deze manier mac's laten hangen aan een stuk truss. Eurotruss verkoopt aluminium plates waar je dan zelf nog je connector (half eitje) en de quicklock's in moet zetten. Die platen zijn wel relatief gigantisch duur,250 ekkies heb ik me laten vertelle. ik zou dan zelf wat fabriceren, halve eitjes en quicklocks kopen! | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. |