Forum > Geluid

Probleem met Pioneer CDJ800 MKI

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-6-2010 09:53

Masterboy schreef:

Ik vraag me af wat tegenwoordig de gemiddelde levensduur van een laser in cd spelers is?
Normaal zou de levensduur (aantal branduren) toch met de jaren hoger moeten liggen?(omdat alles technisch toch beter word met de jaren)
Of in ieder geval gelijk blijven (veel loopwerkjes zijn al jaren niet gewijzigd qua ontwerp namelijk). Daarbij gaan we er voor het gemak van uit dat de spelers het tegenwoordig net zo "makkelijk" hebben met het afspelen als een aantal jaren geleden.

IK ben echter bang dat er tegenwoordig meer dan ooit maar wat aangeklooid wordt met fikken (onder het mom van "zeik niet man, het werkt toch!!!") met ver strekkende gevolgen voor de levensduur van het loopwerk.

Tja...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
14-6-2010 10:09

Masterboy schreef:

Normaal zou de levensduur (aantal branduren) toch met de jaren hoger moeten liggen?(omdat alles technisch toch beter word met de jaren)
Dat betwijfel ik eigenlijk een beetje. Mijns inziens ligt de focus de laatste jaren meer op het verlagen van de kostprijs dan op het technisch verbeteren van producten.

Een factor die bij de "veroudering" van een laserunit ook meespeelt is de vervuiling binnenin de unit. De bovenkant van een lensje kun je schoonmaken, maar de optiek binnenin de unit daar kom je niet aan. En ook daar komt stof / nicotineaanslag terecht...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)