Forum > Geluid

Probleem met Pioneer CDJ800 MKI

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TimtimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2008
Laatste: 29-5-2009
Berichten: 5
19-5-2009 22:33
Beste Mensen,

Een van mijn CDJ 800's doet raar, hij gaat spelen en dan in 1 keer stopt hij ermee.

Als foutcode krijg ik: E-8303, dit zou een buffer fout moeten zijn.

Volgens het schema van Pioneer moet je dan je cd schoonmaken maar:

Dit is niet cd afhankelijk, zowel op legale nieuwe als gebrande nieuwe en oude cd's.

Zou het een fout in de software kunnen zijn? Want het lijkt erop dat zijn buffer het dus niet aan kan.

Krijg nergens upgrades oid gevonden voor de MKI serie.

Ook de laser is inmiddels schoongemaakt dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

Iemand suggesties??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-5-2009 23:05

Timtim schreef:

Zou het een fout in de software kunnen zijn? Want het lijkt erop dat zijn buffer het dus niet aan kan.
Of een buffer die niet snel genoeg gevuld kan worden, bijvoorbeeld omdat de CD('s) niet meer goed gelezen kan (kunnen) worden.

Een update zal niet helpen. Je speler deed het voorheen immers prima (en software heeft niet zoiets als een "houdbaar tot" datum).
Ook de laser is inmiddels schoongemaakt dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Mogelijk is het loopwerk op. Vooral als de speler met grote regelmaat matige tot slechte kwaliteit CD-R's gevoerd krijgt (en ja, daar merk je niets van want "hij doet het toch???") zal het loopwerk onnodig snel slijten (met alle $$ gevolgen van dien)...

Schoonmaken van de lens: Ik hoop dat het op de juiste manier gedaan is (zie diverse topics in ons forum daarover).

Als je het probleem dus ECHT ook wel eens bij reguliere CD's hebt (men "vergist" zich daar wel eens in) dan is er een gerede kans dat het loopwerk op is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimtimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2008
Laatste: 29-5-2009
Berichten: 5
19-5-2009 23:39
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik draai elke week en mijn cd collectie bestaat uit legale cd's, en daar is het probleem precies hetzelfde mee als met gebrande cd's van phillips op 4x gebrand.

Kan goed zijn dat het loopwerk inderdaad op is, de spelers zijn aangeschaft zodra de cdj 800 uit kwam en zijn daarna ongeveer elk weekend 10 uur gebruikt. Laser heb ik schoon laten maken door mijn baas, van een licht- en geluid productie bedrijf.

Dan ga ik of op zoek naar een loopwerk of op zoek naar iemand die ze voor een schappelijk prijsje over wil nemen en zelf een loopwerk erin wil gaan zetten! (Ze worden eigenlijk steeds minder gebruikt maar ik kan er, net als mijn Denon DN-S3000 moeilijk afscheid van nemen...)

Nogmaals bedankt!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
20-5-2009 09:54

Timtim schreef:

de spelers zijn aangeschaft zodra de cdj 800 uit kwam en zijn daarna ongeveer elk weekend 10 uur gebruikt.
Dan hebben ze theoretisch 7 jaar x 52 weken x 10 uur = ruim 3.600 uur op de teller. Laat het in werkelijkheid iets minder zijn, dan nog is dat een hoge score voor een loopwerk. Waarschijnlijk dus inderdaad tijd voor vervanging, schoonmaken zal je niet meer helpen!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
EwaldoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 16-5-2015
Berichten: 2
11-6-2010 21:20
Beste Mensen,

Ik heb een probleem met één van mijn CDJ-800 MKII spelers. Het probleem bleek eerst te overzien, maar de irritatie begint nu grotere vormen aan te nemen.

Het volgende is er aan de hand: Tijdens het afspelen van sommige cd's skipt de speler naar het einde van het vorige nummer. Wanneer ik het nummer opnieuw instart, speelt de speler hem wel gewoon af.
Bijvoorbeeld tijdens het afspelen van nummer 6, skipt de speler ineens en om een onverklaarbare reden naar het einde van nummer 5. Dit wil zeggen dat nummer 5 nog 20 seconden te spelen heeft.
Wanneer ik vervolgens nummer 6 weer instart, speelt de speler hem wel goed af.
Dit is het geval bij één van mijn CDJ-800's. Het is ook steeds dezelfde speler, en doet dit bij willekeurige cd's.
Het kan niet aan de cd's liggen, want die zijn krasvrij. Ook speelt de andere speler dezelfde cd's wel in één keer goed af.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad of wellicht weet iemand wat er aan de hand is?
De speler gewoon laten servicen of heeft dat geen zin meer?

De spelers komen uit januari 2008, dus de garantie is inmiddels verlopen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
11-6-2010 21:25
zelfgemaakte cd's of originele?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
EwaldoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2005
Laatste: 16-5-2015
Berichten: 2
11-6-2010 21:31
Originele CD's en gebrande CD's geeft beide het probleem.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
11-6-2010 22:09
Kan je alleen oplossen door de laser te vervangen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
12-6-2010 11:04
Ik vraag me af wat tegenwoordig de gemiddelde levensduur van een laser in cd spelers is?
Normaal zou de levensduur (aantal branduren) toch met de jaren hoger moeten liggen?(omdat alles technisch toch beter word met de jaren)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-6-2010 19:06
het hangt er voor een belangrijk gedeelte ook vanaf hoe hard de laser moet werken,
mijn cdj's 800 heb ik 5 jaar zonder problemen gehad, tot iemand zo nodig een cd er doorheen moest drukken...
Toen moest er bij eentje een nieuw loopwerkje in. Daarna ook geen problemen meer gehad.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)