Forum > Geluid

DAP RB-15 (enkel 15'', 2000W max., 130dB SPL)

(47 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
21-1-2009 19:59
Heeft TNT niet een mooi setje 3weg met 15" en waveguide kasten te koop met versterkers?? Misschien is dat wat voor je??
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
21-1-2009 20:14

dj krissie schreef:

Misschien een Domme opmerking, maar waarom gebruik je die 2000 euro niet voor een grotere auto of kar.
Ik ben pas 17, heb dus nog geen rijbewijs. Huidige auto is een Opel Zafira. Mijn kleine showtje (2x JRX-115 + versterkerrack(versterker+EQ), djsetje (2x CDJ-200+DJM-800), 4x PAR 56 aan T4, ST-132 + de rest) past hier met gemak in.
Voor de grote show (4,5m truss op 2x st-132, 2x T4 + 2 scan's extra) gebruik ik een bagagewagen (zo'n platte, gesloten kar). Ook dit gaat nog met gemak.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het al genoeg gesleep vind, heb dus eigenlijk geen zin om ook nog 2 subs + extra versterker mee te sjouwen razz :p , en hiervoor ook nog een kar aan te schaffen.
Vandaar dat ik op zoek ben naar vervanging van mijn huidige full-range setje.

Ik zou inderdaad ook kunnen kijken naar aktief, heb even wat rondgezocht en dan kom je al snel uit bij de RCF ART 315A (of 325A). De LEM D-400 heeft een 12", dus lijkt mij ongeschikt voor full-range.

Hugoov schreef:

Heeft TNT niet een mooi setje 3weg met 15" en waveguide kasten te koop met versterkers?? Misschien is dat wat voor je??
Ik ga eens zoeken..

Persoonlijk koop ik liever een JBL kast dan een DAP, vanwege de hogere inruilwaarde en mogelijkheid tot bijhuren, mocht het écht noodzakelijk zijn.

Maar wanneer ik de JBL MRX-515 zou kopen; ga ik er dan wel echt op vooruit qua geluidskwaliteit? Over deze kastjes heb ik ook niet de beste verhalen gehoord ashamed :$ .
RemcopetersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2007
Laatste: 6-9-2012
Berichten: 232
21-1-2009 20:26
Onderschat een 12" niet.. Heb de D400 beluisterd en stond nog versteld van de basweergave uit die kleine kastjes.
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
21-1-2009 21:41
De wereld is toch wel wat groter dan DAP en JBL!! wink ;)

Er zijn genoeg actiefe/passiefe kasten van A merken in dit budget...

Ook een optie;
Wij gebruiken 15"/1,4" kasten met RCF/BMS klinken goed (ook fullrange) en zien er net zo uit.. ojah gebouwd door Ivo
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
21-1-2009 22:18

Hugoov schreef:

De wereld is toch wel wat groter dan DAP en JBL!! wink ;)

Er zijn genoeg actiefe/passiefe kasten van A merken in dit budget...

Ook een optie;
Wij gebruiken 15"/1,4" kasten met RCF/BMS klinken goed (ook fullrange) en zien er net zo uit.. ojah gebouwd door Ivo
Ik heb Ivo gemaild wat de mogelijkheden zijn met dit budget, ik heb werkelijk geen idee wat de componenten los kosten en hoelang je bezig bent met zo'n kast.

De wereld is inderdaad wel wat groter dan DAP en JBL. Maar mijn budget hangt zo net tussen de het professioneel en amateur spul in. Wanneer je naar passieve kasten kijkt, kom je al snel uit bij een hoge serie van DAP of een middelserie van JBL. De enige ander optie naar mijn weten is HK, of kijken naar actieve luidsprekers.

Dus nogmaals de vraag; stel dat ik 2x JBL MRX-515 koop. Ga ik er dan veel op vooruit qua geluidskwaliteit? Is dit de moeite waard?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
21-1-2009 22:56
Ik zou eens kijken als ik jou was naar wat tweedehands...

Voor dat geld koop je toch al wel erg goede 2de hands kasten die met het professionele goed meekunnen.

TB heeft bijvoorbeeld een stel zeer mooie kasten staan, niet echt bekend maar die dingen willen wel, Wil je meer info over betreffende merk KME.. kijk eens op de duitse fora!!

de 5 serie van JBL is het ook net niet... de 7 serie is dan echt een heel pak beter, maar prijstechnisch net niet haalbaar...
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-1-2009 23:15
Maar mijn budget hangt zo net tussen de het professioneel en amateur spul in.
Vergeet niet zelfbouw is en blijft zelfbouw, daar zou ik mijn geld niet instoppen.
Althans niet in een nieuw setje.

Uiteindelijk zou ik even doorsparen, en gaan voor een wat betere merkkast.
2e hands is ook een optie.

Martin.
kvm entertainment
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
22-1-2009 09:19
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Watt-Xtra schreef:

Ik zou eens kijken als ik jou was naar wat tweedehands...

Voor dat geld koop je toch al wel erg goede 2de hands kasten die met het professionele goed meekunnen.

TB heeft bijvoorbeeld een stel zeer mooie kasten staan, niet echt bekend maar die dingen willen wel, Wil je meer info over betreffende merk KME.. kijk eens op de duitse fora!!
Ik heb de advertentie gevonden, lijken me wel mooie speakers, alleen dat ik ze op moet halen in Utrecht is wat minder.Verder ben ik toch een beetje voorzichtig met tweedehands, je weet nooit wat er gebeurt is met iets, hoe iets behandeld is. Dus ik koop liever nieuw wanneer die mogelijkheid er is.
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
22-1-2009 10:21
De Wharfedale DLX is ook leuk, wel een stukje lomp..
Maar voor 2600,- heb je een dubbel 18" sub met dubbel 15 top per kant inc. passende versterker als ik me niet vergis..

En dat gaat harstikke leuk.. tot een man of 400 oid..

Daniel.
If it ain't Dutch it ain't much...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
22-1-2009 10:38

Daniel-sound schreef:

De Wharfedale DLX is ook leuk, wel een stukje lomp..
Maar voor 2600,- heb je een dubbel 18" sub met dubbel 15 top per kant inc. passende versterker als ik me niet vergis..

En dat gaat harstikke leuk.. tot een man of 400 oid..

Daniel.
Je hebt de eerste post niet goed gelezen, hij kan nl geen subs vervoeren , laat staan een dubbele 18" laugh :D

@ BSmeets, misschien is een Electrovoice ZX 5 wel een goede keuze, topkwaliteit en zit netjes in jou budget.
Later kan er eventueel nog altijd een sub onder als je een grotere wagen hebt ?

sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)