Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 2 van 11)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-7-2003 16:44
ik zo'n 3 per maand, soms 10 beetje verschillend, licht er maar net aan hoeveel geld ik te besteden heb wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-7-2003 19:31

cyberdancer schreef:

en oeveel platen koop je zo per maand, dat ik een beetje weet hoeveel geld ik daarvoor zou vrij moeten maken. Is da 10-20-30 platen/maand , ik heb er geen flauw benul van
Dat hangt af van hoeveel je er *wilt* kopen hoor!

Ik kocht in mijn beginperiode zo'n 5 tot 10 vinyls om de week à 2 weken. Allemaal vinyls waarvan ik wist dat ze niet snel gingen verouderen!
Nét voordat ik de eerste keer ging draaien op verplaatsing kocht ik zo'n 40 à 50 vinyls per week, soms zelfs meer sad :(
Nu ligt dat tussen de 15 en 35 per week, hangt er van af... zo heb ik bijvoorbeeld deze week de 20-delige reeks van Dance Train Classics bij de normale aankopen gestopt waardoor ik er weer meer dan 50 meehad naar huis (weliswaar gespreid over 2 shoppingdagen laugh :D). Ik koop er dus idd nog redelijk veel per week, maar das omdat ik resident ben en die mensen willen elke week wel wat vernieuwing.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
10-7-2003 19:59
allemachtig, verdien je er dan zoveel mee? hoeveel heb je er nu dan in totaal?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
10-7-2003 20:46

roberto schreef:

allemachtig, verdien je er dan zoveel mee? hoeveel heb je er nu dan in totaal?
Een (alles-behalve-laugh :D-)-complete lijst vind je op mijn website (zie profiel). Ik schat dat ik er nu zo'n 1000-tal heb, muziek op CD niet meegerekend (btw: allemaal LEGAAL razz :p)

En slecht nieuws: NEE, ik verdien er niet zoveel mee sad :(
Ik heb eventjes op break-even (corrigeer mijn spelling als het nodig is) kunnen draaien maar dat lukte me maar zo'n maand of twee, toen kreeg ik er een residentie bij waar ik twee dagen per week warming-up draai (en de belichting voor de échte resident) en ik was dan ook verplicht om enorm te investeren in disco-nouveau, groove en van die toestanden... zo herval ik natuurlijk in de rooie cijfers wink ;)
Nu ja: een mens moet het doen uit Liefde-Voor-De-Muziek (tm) ofwel begin je er gewoon niet aan!

Als alles zo vlotjes blijft lopen als het nu doet, verwacht ik wel dat ik binnenkort terug uit de rooie cijfers geraak (jaja, ik hou het zo'n klein beetje bij) en daarna ... wie weet ... ik krijg de laatste tijd alvast regelmatig eens een promootje gratis, dus we zitten op de goeie weg!
Oh ja, als je wilt geld verdienen in dit milieu, dan moet je achter de bar gaan staan en niet persé willen draaien, das mijn idee!

Eventjes ter verduidelijking: rooie cijfers heeft dus niks te maken met mijn rekeningstand hé!!! Gewoon inkomsten - uitgaven, voor alle duidelijkheid!!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
12-7-2003 00:36
Platen kopen is erg!! verslavend! shocked 8O Vind ook dat er net als bij pakjes sigaretten een waarschuwing op de hoes moet staan: Vinyl kopen is zeer verslavend, begin er niet mee, of: Kopen van vinyl tast de spaarpot en uw maandsalaris ernstig aan..
Je kan nog beter misschien wel cd's kopen als je underground mixt, heb je in ieder geval een stuk minder aanbod en is het zoeken een stuk lastiger laugh :D houd meer geld in de zakken..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-7-2024
Berichten: 9476
12-7-2003 10:01
Ja, maar als je de touch van het vinyl eenmaal gevoeld heb.....
En het "klikte" ben je gelijk gehooked laugh :D

Je kan gewoon hele mooie dingen doen met vinyl,
Je hebt direct kontakt met het medium,
elke aanraking is hoorbaar,
en dat is zo verslavend.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
12-7-2003 12:21
Mwah ik als ik heel eerlijk moet zijn doe ik het net zo lief met een CDJ800/1000 of een Axis 8/9. Het zal wel aan mij liggen maar wat is er nou zo bijzonder aan vinyl? Iedereen heeft het over het gevoel (ja de pijn in je rug van het sjouwen van je koffer zeker wink ;) ).

Zelf draai ik ook nog het meest met vinyl hoor maar dat is om de doodeenvoudige reden dat alle UK garage en 2Step producties vanuit de UK alleen maar op vinyl uit komen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-7-2003 15:21
Het meeste vinyl kost tussen de 8 en 12 euro. Als de plaat goed is, kan het mij geen barst schelen of ze nu 5 of 15 euro kost, al zou ik niet veel meer geven natuurlijk.

Ik koop nooit albums, want die zijn veel te duur én niet alle nummers zijn goed. Bovendien staan er minder remixes op dan op single-platen.
Dat is nu het leuke aan vinyl, die remixes. Deze zijn bijna altijd beter dan het origineel. Soms verschillen 2 remixes zó sterk van elkaar dat je ze op dezelfde avond kunt draaien.

Ik koop niet zoveel platen, omdat ik een arme student ben die net de rekening heeft geplunderd voor een SL1200.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
13-7-2003 16:31
Soms verschillen 2 remixes zó sterk van elkaar dat je ze op dezelfde avond kunt draaien.
die plaat marcel woods- serenety. het orgineel en techtrance mix zijn zo anders dat ik de eerste keer nieteens hoorde dat het bij elkaar hoort
 
MickaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2003
Laatste: 20-8-2004
Berichten: 2
13-7-2003 17:09
En dan heb ik ook nog een vraagje, hoe doe je dat dan in een platenshop (ben er nog nooit geweest namelijk) Staan daar dan gewoon draaitafels klaar om de platen te beluisteren of koop je gewoon op de gok omdat een bepaald label of artiest goed is?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)