Forum > Geluid

vermogen verhogen voor fullrange/top kasten.

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
6-1-2009 12:36
Volgens mij heb je een soortgelijke vraag al eens eerder gesteld.
In dit topic heb ik al meer gezegd over instellingen etc.
Wat jij wil is gewoon meer halen uit je kasten dan ze kunnen.
De reden dat het voor je limiter achterin de zaal harder ging, ligt vooral in de vervorming, ook de reden dat er dingen kapot zijn gegaan.
Inderdaad extra kasten erbij of gewoon nieuwe speakers kopen. Verdiep je eens in de gain en spl materie voor je weer nog meer vragen stelt. Ga desnoods eens mee op klus met een technicus met verstand van zaken om wat ervaring op te doen. (waarmee ik niks wil zeggen over je kwaliteit als DJ/mixer)
Een bere goeie geluidstechnicus (lees iemand met goeie oortjes en gevoel voor de schuiven en eq-ing) hoeft nog niet perse veel te weten van hoe de apparatuur en speakers werken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JosbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2007
Laatste: 1-3-2009
Berichten: 42
6-1-2009 13:09
ja ga ik me ook verder in verdiepen maar aan vragen stellen is nog nooit iemand doodgegaan.
ik vindt het heel goed van je dat ook jij me geholpen hebt bij het vorige topic maar wil ook weten hoe een ander over dit onderwerp denkt.
qua ervaring als dj heb ik genoeg maar als geluidsman niet,daarom probeer ik ook zoveel mogelijk hierover te weten te komen.
ook ben ik pietje precies ben niet gauw tevreden en wil het goed hebben.
dj forever
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 2053
6-1-2009 13:52
Heb je al eens boeken gelezen over luidsprekers en luidsprekerbouw (PA)?
Ook zijn er diverse boeken over versterking/techniek met de nodige theorie.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JosbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2007
Laatste: 1-3-2009
Berichten: 42
6-1-2009 23:53
nee heb nog geen boeken erover gelezen ,wel ben ik op het web allerlei sites tegengekomen pa versterking.
dj forever

Terug naar forum Reageer (zonder quote)