Forum > Zelfbouw Speakers

Speakerbouwer gezocht

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
8-9-2008 07:54
Lijkt me verstandig dat jullie dit eens uitpraten.
Heb overigens ook wel eens getracht wat Warnex bij Ivo te bestellen, nooit reactie gehad!
Dus kan me wel voorstellen dat iemand na betaling zenuwachtig wordt.
3 dagen is overigens geen reeele termijn om kasten af te krijgen.
Kortom, vooraf duidelijke afspraken maken en weten wat je van elkaar verwacht!
Contractje!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
8-9-2008 08:35
12/08 wordt het volledige bedrag voor de 1ste kist betaald, wanneer ivo mij verteld dat hij veel tijd heeft en wanneer hij het geld binnenheeft onmiddelijk zal beginnen, veronderstel ik dat ik in de opvolgende week toch even mag bellen om te kijken of ik op vrijdag 22/08 achter de kist mag komen.
Wanneer ivo me dan weet te vertellen dat ze nog niet af is, en dat het voor de week erna zal zijn maak ik hier ook geen probleem van, en bel ik dus de week erna om te kijken hoe het gaat.

week erna: nog steeds geen kasten, de beloofde foto's van de vorderingen krijg ik nog steeds niet maar wel de belofte dat de kasten de week DAARNA op woensdag 3sept zullen klaar zijn. ik mail even terug( en ik begin ondertss het zaakje nietmeer te vertrouwen) dat ik de kist echt echt nodig heb op 2 september zodat ze bij de opbouw van een event op 3 sept eventueel kon geplaatst worden en dat ik ze anders niet meer nodig had en geld terugwenste.
waarop ivo vindt dat ik onredelijke termijnen stel voor het afleveren van een kist en me verteld dat hij het geld zal terugstoren mits aftrek van de door hem gemaakte werkuren en administratieve kosten. maar het kon ook nders vertelde hij me... .
dus ik stel hem 2 vragen op maandag 1/09: 1) kan ik de kist volgende week maandag of dinsdag komen halen? en 2) als ik de 7 volgende kisten bestel in diezelfde week wanneer gaan deze dan klaar zijn.

maw ik geef hem nog een week extra tot dinsdag 9 september dit lijkt mij bijna een maand na betaling?! hierop krijg ik het antwoord dat hij niet meer met me wil samenwerken en het geld zal terugstorten na aftrek van gemaakte kosten.

als u het mij vraagt pure oplichterij. dus voor iedreen die hier nog kisten wil laten bouwen denk even goed na. ik heb alles als bewijs op mail dus wie denkt dat ik hier dingen uit m'n nek sla, laat maar weten dan stuur ik de mails even door.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-9-2008 09:20
1 x bewerkt. Laatst door Big bang op 8-9-2008 13:33
[verhaal verwijderd, beter niet op forum houden]

Tip in algemeenheid: men zou er verstandig aan doen je aan de afspraken te houden, of geen afspraken te maken welke je niet na kunt komen. Dat kost nou eenmaal klanten... sad :(
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
8-9-2008 12:19
telefoneren help bij mij niet meer hij pakt de laatste 2 weken niet meer op. maar ondertussen heb ik nog steeds een speakerbouwer nodig wink ;)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
8-9-2008 12:45
Klaas,

wat zoek je en op welke termijn?
Compleet afgebouwde kasten incl verf/spuitwerk etc?
Kan eens informeren bij een bevriend ondernemer.
Stuur me even wat meer gegevens op de mail

Groeten
Frank
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-9-2008 12:50
niet helemaal netjes om dergelijke uitspraken zo op het forum te zetten.

Dit is een openbaar forum, we krijgen hier zo een kant van het verhaal te horen, de ander kan reageren maar het kwaad is al geschiedt.

Ik denk dat de mods hier eens moeten ingrijpen, meningsverschillen tussen klant en in dit geval speakerbouwer horen niet op het forum!!!

bigbang, ook niet netjes om er even een schep bovenop te gooien, totaal inrelevant
voor dit topic!!

Ik heb altijd prima contact met ivo, kan prettig zaken met hem doen!

maar beste mensen, meningsverschillen dienen niet op een openbaar forum te worden "uitgevochten"
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
8-9-2008 13:03
Of het er niet of wel thuis hoort laat ik in het midden. Dat hangt er vanaf wat de eigenaar van het forum daarvan vind.
Ik vind echter wel dat het hier op een nette manier gebeurt. Ivo heeft alle ruimte om een weer woord te geven, er wordt niet met modder gegooid of gescholden dus ik vind het nog best binnen de perken.
Dus als het dan op het forum kan vind ik dit wel de nette manier om het te doen.
The return of the BoomBap
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
8-9-2008 13:03

Watt-Xtra schreef:

maar beste mensen, meningsverschillen dienen niet op een openbaar forum te worden "uitgevochten"
Ik heb ook ( voor die ene keer dan ) prima zaken gedaan met Ivo,
Maar met het meningsverschillen uitvechten ben ik het niet eens,
Je geeft hier je mening omdat jij dat vind, waarschijnlijk wil Big Bang de andere forummers ervoor "behoeden" hetzelfde proces te ondergaan..
Dat is dus compleet met goede bedoelens..
If it ain't Dutch it ain't much...
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
8-9-2008 13:19
Och, moet ik hier ontvangst datum betaling, en alle mailtjes gaan plaatsen.... ja er gaat wel eens wat fout, maar in dit geval.....
15 augustus betaling gehad, 1-9 mailtje van klaas dat hij zijn geld teruggestord wilde hebben, krap aan 10 werkdagen.
Tussendoor wel 5 mailtjes en 10 telefoontjes of de kasten al afgehaald konden worden.
Ook in mijn voorwaarden staat dat de levertijd niet bindend is.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
8-9-2008 13:34

ivo2 schreef:

Och, moet ik hier ontvangst datum betaling, en alle mailtjes gaan plaatsen.... ja er gaat wel eens wat fout, maar in dit geval.....
15 augustus betaling gehad, 1-9 mailtje van klaas dat hij zijn geld teruggestord wilde hebben, krap aan 10 werkdagen.
Volgens de OP heb je toegezegd dat je direct zult beginnen. Dat ze dan nog niet af zijn kan gebeuren, maar een status indicatie kan geen kwaad.
Tussendoor wel 5 mailtjes en 10 telefoontjes of de kasten al afgehaald konden worden.
Lijkt me een teken aan de wand dat je de klant gerust mag gaan stellen. Foto maken van de huidige staat en e-mailen is dan slecht 5 minuten werk...

ivo2 schreef:

Ook in mijn voorwaarden staat dat de levertijd niet bindend is.
Leuk en aardig, maar wanneer er keer op keer niet aan een levertijd gehouden wordt, lijkt het mij toch logisch dat mensen den volgende keer een andere leverancier zoeken? [hypothetisch geval] Stel dat ik de tijd dat ik mijn speakers niet kan gebruiken doordat een levertijd van jou overschreden wordt (en ik die onderdelen nodig heb) dan zou je je achter je voorwaarden kunnen verschuilen op het moment dat ik de extra gemaakte kosten op jou ging verhalen, helemaal waar. Echter wanneer je een bepaalde leveringstermijn toezegt waar je je niet aan kunt houden, maar waar je ruimschoots overheen gaat, dan denk ik dat dat zeker een gegronde reden is om over te klagen.

Je hebt volgens mij veel aan dit forum te danken, vooral op het gebied van publiciteit. Over je kunsten als timmerman hoor je ook nergens klachten. Echter zul je er dan ook vrede mee moeten hebben als de minder positieve aspecten van je handelen hier aan het licht komen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Afgesloten topic