Forum > Licht

ADB Vision 10 licht tafel

(48 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
23-3-2009 11:40
En er is nog iemand enthousiast geworden van de ADB Vision 10 tafel. Heb gisteren in het oosten des lands twee tafels opgehaald: eentje geheel werkend, andere met een harddisk-probleem.
Software is te vinden op het net, dus om nr.2 werkend te krijgen moet niet zo'n probleem zijn.
Wat mij wel opviel is dat de tafels op dit moment onder DOS werken (jaja, echt DOS) en de nieuwe software welke op het net staat (ISIS) onder Linux draait. Met DOS ben ik redelijk tot goed bekend, Linux is een ander verhaal.

De Vision tafel is niet geschikt voor de nieuwste ISIS-software.....maar misschien kan het PC gedeelte geupdate worden (is nu op basis van een 486DX2 processor).
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
23-3-2009 12:09

meine schreef:

De Vision tafel is niet geschikt voor de nieuwste ISIS-software.....maar misschien kan het PC gedeelte geupdate worden (is nu op basis van een 486DX2 processor).
De vraag is natuurlijk waarom de tafel niet geschikt is voor die nieuwe software. Licht het enkel aan het pc-gedeelte (Linux draait nogtans gewoon op een 486), of is de software gewoon niet compatibel met de custom HW van de tafel zelf?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-3-2009 15:55
ja idd, dat zou ook nog kunnen lijkt me.
maar goed je hebt iig 1 tafel om mee te prutsten.

als het werkt laat je het mij ook wel even weten wie weet is dat nog een idee...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
24-3-2009 13:53

DJefke schreef:

De vraag is natuurlijk waarom de tafel niet geschikt is voor die nieuwe software. Licht het enkel aan het pc-gedeelte (Linux draait nogtans gewoon op een 486), of is de software gewoon niet compatibel met de custom HW van de tafel zelf?
Ik heb (nog) geen idee maar het lijkt mij het proberen waard. Eerst maar eens een backup maken van de orginele hardeschijf, dat is ook niet meer één van de modernste...
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
24-3-2009 15:44
1 x bewerkt. Laatst door Watje op 24-3-2009 15:59
en toen, na enig gebruik...
wou ook mijn harde schijf ineens niet meer opstarten...
"Sector not found error reading drive C"

meine... kun je mij helpen? ik zal zo ook harry even bellen of hij een oplossing weet
maar aangezien jij er ook heftig mee bezig bent zou het handig zijn als je me zou kunnen helpen

cold start en gedeeltelijke start zijn al geprobeerd.. tot nu toe geen reactie van de tafel..

*tevens heb ik je voicemail even ingesproken*

*edit* toen ik nog wat verder las kon ik op nog 1 andere manier resetten, totaale reset. een frost start. en ja hoor dit werkt. wie weet werkt dat ook wel op die hd die defect is! toets hiervoor tijdens het opstarten alt+patch in (als het ADB a siemens company opstart scherm er staat. ingedrukt houden. bij mij werkte had. kan nu wel ALLES op nieuw gaan proggen..*
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-3-2009 15:57
Dode harddisk, dat krijg je met PC-hardware uit het jaar nul. Als je zo'n tafel wilt blijven gebruiken doe je er goed aan enkele dingen flink om te bouwen. Een daarvan is de verouderde harddisk-techniek vervangen door iets betrouwbaarders.
Light Image
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
24-3-2009 16:01
Ik zou zeker je harddisk vervangen! Je hebt nu een totale reset gegeven en nu hoeft er dus geen info meer van de harddisk gehaald te worden. Maar je kan er gif op innemen dat je als je zometeen weer wat leuke dingen geprogd hebt je dezelfde foutmelding krijgt. Harde schijf kan gewoon niet meer goed gelezen worden en daar is heel weinig aan te doen. Misschien gaat het nu weer een tijdje goed, hangt er maar net vanaf welke sectors beschadigd zijn, maar vroeg of laat krijg je dit keihard terug.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
24-3-2009 16:45
en nu de vraag, hoe doe ik dat?

ben geen echte pc nerd namelijk...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-3-2009 17:24

watje schreef:

ben geen echte pc nerd namelijk...
Dan is een nogal oude lichttafel die grotendeels PC-gebaseerd is wellicht geen verstandige keuze, tenzij je iemand in je naaste omgeving hebt of bereid bent er (flink) geld in te (blijven) steken.
Light Image
DJefkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2008
Laatste: 15-5-2019
Berichten: 262
24-3-2009 18:03
Het lollige is natuurlijk dat je voor zo een oud beestje niet zomaar even bij de lokale pc-boer even een harddisk kan gaan halen en er in pleuren. Dat wordt even bekijken in hoeverre het pc-gedeelte standaard is, en welke DOS-versie er gebruikt wordt. En dan eventjes googlen of dat een oplossing met een geheugenkaartje geen mogelijkheid is (is wel iets stootvaster dan zo een harddisk).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)