Forum > Geluid

Dynacord F-12/F-17/F-18

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
20-7-2008 17:11

Daniel-sound schreef:

Ik denk dat de paalfunctie als doel heeft om er een andere top bovenop te zetten,
Voor alle duidelijkheid die paalfunctie zit ook onder de F 12 CWH ..

Martin.
kvm entertainment
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
20-7-2008 17:55
Is dat dan 1 paal of 2 zoals bij de Cobra 4 en 2...
Die toppen zijn ook +-50 kg en hebben 2 flensjes..
Anders vind ik het inderdaad knap laugh :D
If it ain't Dutch it ain't much...
MartijnVIP Lid
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
21-7-2008 18:02
Die flenzen zitten erin om korte proppen van +/- 10cm erin te draaien, en daar de volgende sub of top op te zetten ter voorkoming van schuiven.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
21-7-2008 22:49
De F12 kan wel degelijk met een paaltje op een F17 of 18 worden gezet. Dynacord leverde deze paaltjes als optie bij de XA28, 38... Ik weet eigenlijk niet of ze nu nog beschikbaar zijn, maar wellicht kan je in het K&M gamma een juiste oplossing vinden. Maar wederom mijn vraag: heb je een paaltje nodig? Neen, de stackhoogte is doenbaar. Weliswaar niet ideaal, maar een ideale situatie kom ik slechts zelden tegen.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
21-7-2008 23:16
Nou, ik stel juist deze vraag omdat ik mij afvraag wat men in gedachten had.
Bij Dynacord is geen voorbeeld te vinden. Uiteraard heb ik bij K&M gekeken, en heb ik een en ander paaltje liggen waar ik geen 54 kilo op zou willen /(durven te) plaatsen.
Nogmaals denk hierbij aan 1 F-17 en top combinatie.

De stackhoogte is alles behalve ideaal, vandaar de "verhoging" (bak) in mijn 2e post.
(Niet geheel onbelangrijk als Luc2366 voor een dergelijke set gaat)
Luc wil 2 F17 en daarbovenop een F-12 deze combi is 14cm lager als ik noem.
Top komt vanaf 124cm....en dat is doenbaar?
...leuk voor lavendisco op de efteling.....

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
22-7-2008 10:47

KVM schreef:

Nou, ik stel juist deze vraag omdat ik mij afvraag wat men in gedachten had.
Bij Dynacord is geen voorbeeld te vinden. Uiteraard heb ik bij K&M gekeken, en heb ik een en ander paaltje liggen waar ik geen 54 kilo op zou willen /(durven te) plaatsen.
Nogmaals denk hierbij aan 1 F-17 en top combinatie.

De stackhoogte is alles behalve ideaal, vandaar de "verhoging" (bak) in mijn 2e post.
(Niet geheel onbelangrijk als Luc2366 voor een dergelijke set gaat)
Luc wil 2 F17 en daarbovenop een F-12 deze combi is 14cm lager als ik noem.
Top komt vanaf 124cm....en dat is doenbaar?
...leuk voor lavendisco op de efteling.....

Martin.
Je hebt gelijk, maar wij Belgen en Nederlanders willen te ideaal werken ;) Ik zie en werk bijvoorbeeld vaak met Oostenrijkse en Duitse dansgroepen, orkesten en bandjes. Die gasten hebben meestal Dynacord of KS of Bell of iets dergelijks staan, allemaal ongeveer op dezelfde hoogte, te laag dus. Ik heb in dat genre nog nooit geweten dat er iets aan die stackhoogte gedaan wordt om de tops op hoogte te krijgen. Neergooien en spelen, dat is de mentaliteit. En klinkt dat niet goed? O jawel hoor, ik hoor niemand klagen. Natuurlijk gaat het hier om een ander genre. Je wil niet dat er een F12 in je gezicht staat te blazen, daar kan ik inkomen. Maar dan ga je toch gewoon een beetje achteruit...

O ja Martin, je hoeft niet te zeggen dat ik "zever", daar ben ik zelf ook achtergekomen ;)

De paaltjes waren wel degelijk als optie beschikbaar bij de XA set systemen. Ik spreek dan over 3-4 jaar geleden, maar het zou me verbazen als ze geen oplossing meer kunnen aanbieden. Als je ff op de site de brochure van de forumline checkt, zie je dat ze nog steeds de F17 of F18 in combinatie met de F12 voorstellen, mét paal(tje).
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)