Forum > Newbie Forum

Hoe neem je een set op via de pc

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
12-7-2003 20:53
Cassettebandjes zijn bij mijn weten nog gewoon te krijgen (aangezien half nederland nog steeds een autoradio met cassette erin heeft). Je zult er misschien wel wat meer naar moeten zoeken dan vroeger, maar ze zijn er zeker nog wel (er worden toch ook nog steeds tapedecks gemaakt?!)
minidisk is misschien wel beter
Minidisc IS beter. De kwaliteit ervan benadert cd-kwaliteit toch wel heel erg goed. En behalve voor het opnemen van je set zijn ze nog voor heel veel andere leuke dingen te gebruiken. Vooral de portabletjes zijn echt super handig, omdat ze zo lekker klein en multifunctioneel zijn

Als je een md koopt (en dat zou ik zeker doen als ik m'n sets goed op wil nemen, ook als ik ergens anders zou draaien), zou ik in jouw situatie een portable kopen. Liefst eentje met een aparte line-out naast de hoofdtelefoonuitgang

Je hoort het al, ik ben een beetje een md-freak. Heb het nu al een paar jaar en zou het nooit meer kwijt willen. Ik vind het echt een prachtsysteem. alleen jammer dat het niet echt door wil breken ('t is nog steeds vrij onbekend, hoewel het al meer dan 10 jaar bestaat)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
13-7-2003 01:25

Diederik schreef:

Cassettebandjes zijn bij mijn weten nog gewoon te krijgenJe zult er misschien wel wat meer naar moeten zoeken dan vroeger, maar ze zijn er zeker nog wel
kijk eens bij v&d of zo.
(er worden toch ook nog steeds tapedecks gemaakt?!)
ja
Minidisc IS beter. De kwaliteit ervan benadert cd-kwaliteit toch wel heel erg goed. En behalve voor het opnemen van je set zijn ze nog voor heel veel andere leuke dingen te gebruiken. Vooral de portabletjes zijn echt super handig, omdat ze zo lekker klein en multifunctioneel zijn
klopt en het is ook er duur mijn sony MZ-R501 was ook 200 €!!(op marktplaats laats voor 75€ een sony md deck(redelijk bij de tijd)gekocht
Je hoort het al, ik ben een beetje een md-freak. Heb het nu al een paar jaar en zou het nooit meer kwijt willen. Ik vind het echt een prachtsysteem. alleen jammer dat het niet echt door wil breken ('t is nog steeds vrij onbekend, hoewel het al meer dan 10 jaar bestaat)
ik ben ook wel dol op md, maar het is wel allemaal duur, en er worden ook niet door elke artiest md's gamaakt, dus is het vaak veel handiger om een cd-speler te hebben.
alleen nu met dat mp3(wat overgens 75 % illigaal word gedownt) komt het nooit meer door, een enkele keer gebruiken wij het wel eens om een live opnametje te maken!
soms zit het mee, maar meestal tegen
Extreme blageAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2003
Laatste: 13-7-2003
Berichten: 1
13-7-2003 14:40
idd dj joost zo doe ik het ook :P
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
13-7-2003 16:24

einstijn schreef:

een enkele keer gebruiken wij het wel eens om een live opnametje te maken!
Sinds we voorzien zijn van een CD-recorder (naast de MD-recorder, die is dus niet weg), gebruiken we de MD praktisch nooit meer!
Gewoon eventjes geïnvesteerd in een pakje CD-RW's voor audio en sindsdien nemen we onze livesets altijd op met de CD-recorder. Bijkomend voordeel: achteraf héél makkelijk te verwerken!!
1) RW's rippen met de PC
2) WAV's normalizeren en omzetten naar MP3
3) MP3's branden op CD
ét voila: één CD waar de ganse avond op staat!

Wil je hetzelfde doen met MD, dan moet je een digital-out hebben aan je recorder en een digital-in aan je PC, bovendien duurt het "rippen" dan al direct de volle 74 minuten i.p.v. een 8-tal minuutjes nu. Als laatste (kleiner) voordeel kun je het kwaliteitsverlies van MD nog eventjes aanhalen die je natuurlijk niet hebt bij de CD-recorder; al moet ik eerlijk toegeven dat ik nog niet echt de moeite gedaan heb om uit te zoeken of die compressieverliezen eigenlijk hoorbaar zijn...

M.a.w.: voor mij hoeft MD niet meer, al blijft die natuurlijk wél aan de discobar staan voor optredens en zo!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
13-7-2003 22:45
ja, maar een cdrecorder is redelijk duur(md ook wel maar ik heb laats een superkoop gedaan wink ;) ),
maar kun je zo'n recorder eigelijk ook gewoon mee laten draaien?

overgens heb ik een digital in, out en coax in en out in mijn pc.
en tijd tja wat zal ik zeggen '' een kleinigheidje hou je toch''
en kwaliteitsverlies hoor je niet zomaar, dan moet je erg precies weten waar het kan veranderen.
hij zal misschien wat minder hoog en laag kunnen.
soms zit het mee, maar meestal tegen
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
13-7-2003 23:17
Compressieverliezen bij Minidisc zijn, bij het systeem dat Sony gebruikt tenminste, eigenlijk niet hoorbaar. De compressie die daar gebruikt wordt is dat de voor het menselijk oor onhoorbare tonen (bijvoorbeeld een zachte hoge toon tegelijk met een harde bas) weggelaten worden. Het enige nadeel is wanneer je deze muziek later weer wil gaan bewerken de weggelaten tonen niet meer terugkomen, en er dan dus wel hoorbare kwaliteitsverschillen kunnen gaan ontsaan.
Keep the Inspirit alive...
DJRo-MeoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 3-5-2005
Berichten: 35
16-7-2003 16:16
als je nog md recorder nodig heb ik heb er nog een staan voor €100 maar er heb al iemand anders op geboden....dus het moet hoger dan 80 zijn
Just Be!
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
24-9-2003 09:43
Is er ook een mogelijkheid om bij het opnemen met minidisk, deze weer te koppelen aan mijn Soundblaster Audigy line ingang en zo de opnamen alsnog op cd te fikken?

Mark
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
24-9-2003 10:17
Dit doe je als volgt: Het 12-stappen-Pulse-plan happy :)

1. Vanaf je Mengpaneel REC OUT/MASTER naar de Line In van de Geluidskaart, dit doe je via een converter (Tulp stekker naar 3,5mm, Expert/Harendse Smid/Audio Winkel)

2. Zet je DJ gear aan en dan de PC, en haal een Sound Recorder op (Ergens bij bureau accesoires)

3. Druk op record in het programma, en ga lekker mixen. (houdt de gain op 0 DB, en test eerst even een klein stukje, en kan zijn dat je de line-in af moet regelen.

4. Klaar met draaien? Mooi! Op stop drukken in de Sound Recorder en opslaan maar.

5. Dit is een ENORME GROTE WAV!!

6. Die gaan we dus converteren naar MP3 Software?-> download.com.com/3000-2140-10225516.html?tag=lst-0-3 en deze is gratis!

7. Nu hebben we een mooie MP3, 44.000HZ 192 KB/s

8. Als je hem op CD wilt hebben, geen probleem.

9. Daarvoor heb je een MP3-cutter nodig. Hakt ie de dikke vette MP3 in kleinere stukje Software? -> home.hccnet.nl/p.luijer/download.html#mp3cutter (GRATIZ!)

10. Leer het programma een beetje kennen, het is niet zo moeilijk.

11. Fik de CD (Ik neem aan dat je een brander hebt) met 0 sec. tussen de tracks.

12. Je hebt nu je eigengemaakte CD!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, zo doe ik het namelijk ook!

Succes ermee!Mocht je nog vragen hebben over de software moet je me maar even vragen!
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
24-9-2003 10:29
The original message was received at Wed, 24 Sep 2003 10:27:40 +0200
from virscan3.scania.se [138.106.11.202]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<DjLeon_V@hotmail.com>
(reason: 550 Requested action not taken: mailbox unavailable)

----- Transcript of session follows -----
... while talking to mx1.hotmail.com.:
>>> RCPT To:<DjLeon_V@hotmail.com>
<<< 550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 <DjLeon_V@hotmail.com>... User unknown

Volgnes mij is je E-mail een beetje verkeerd Leon! Zoek het even uit wink ;)
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)