Forum > Licht

Merk keuze van LED PAR spots

(32 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-3-2009 00:50
Maar jij hebt het over pro gebruik, en in dat geval ben ik het met je eens. In het budgetsegment (waar de goedkopere JB/ADJ/Showtec parren in vallen) wordt gewoon de afweging gemaakt tussen 300W/500W parren en deze ledspots. Aangezien de bovengenoemde fabrikanten zich allang niet meer hoeven te schamen voor de output van die spotjes vervangen ze steeds vaker het conventionele licht bij kleine tot middelgrote drive-ins. Niks mis mee lijkt me, wachten op betere LED fixtures die met 1kW parren mee kunnen heeft alleen zin als je ze ook daadwerkelijk gaat gebruiken in plaats van dergelijke spots.

Ook de goedkopere ledparren komen bij grotere verhuurders terecht. Niet om iets te vervangen, maar als aanvullend effectlicht. Volgens mij heeft het (inderdaad) nu echt nog geen zin om volledig om led over te gaan en de straalkachels op four/sixbarren eruit te doen. Is natuurlijk wel even afwachten wat de wat recentere Tri-led parren (18*3W) doen qua output, want zodra die in prijs gaan dalen zou dat wel een goed alternatief kunnen zijn. Houd daarbij wel in het achterhoofd dat zulke 18*3W parren pas het topje van de ijsberg is als het gaat om de serieuzere ledparren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
3-3-2009 01:05
Het gaat mij niet eens over het verschil tussen pro of budget.

Wat wel het verschil is dat, als je een beetje creatief bent, 2 t4tjes en een paar effecten, kunen het best leuk doen. Voor hetzelfde geld koop je 4 LED-parren. Wat geeft meer show?

@Martijn, ik weet dat jij (bijna) bovenop de LED ontwikkeling zit. Hoever zijn ze met de hitte afvoer van de high power LED's?
En hoever kunnen ze wit maken?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-3-2009 01:11
Ik wist eigenlijk niet dat men met de goedkopere merken al zover was. Misschien is het dan inderdaad eens de moeite om te kijken of er in die budget markt werkelijk iets is dat de par 56 kan vervangen.

Hoe zit dat met de CLS parren deze zijn ook niet zo duur.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-3-2009 01:16

dj-bart schreef:

Hoe zit dat met de CLS parren deze zijn ook niet zo duur.
Valt voor mij ook gewoon onder het kopje "China" maar is helaas door het merkje dat erop zit en het bedrijf dat het spul van dat merkje voorziet wat mij betreft geen gunstig artikel vergeleken met bijvoorbeeld de genoemde (prima) JB ledpar..
Light Image
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
3-3-2009 01:17
dat bedrijf doet toch ook MArtin en dat is toch wel een stuk beter dan jbsystems en showtec.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
3-3-2009 01:20

dj-bart schreef:

dat bedrijf doet toch ook MArtin en dat is toch wel een stuk beter dan jbsystems en showtec.
Dat bedrijf heeft ook het verschrikkelijke, onbetrouwbare, oplichterige en rare merk "Laserworld" geleverd en wist de troep van het merk Actor Mate (speelgoed-lasers) op de markt te duwen in Nederland.......
Light Image
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 1139
3-3-2009 01:22
Bedrijven uit China kopieeren, alles!

Ook de fouten uit het, aangeboden orgineel.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
3-3-2009 08:02
Verder heb ik alleen ervaring met de Pixelpar, ronduit waanzinnig alleen een beetje zwaar.
klopt dat ze (te) zwaar zijn, maar de ballast kan er af. Er zijn UK voorbeelden waar ze de ballast er af gehaald hebben en er een multikabel systeem voor hebben bedacht.
Hoever zijn ze met de hitte afvoer van de high power LED's?
En hoever kunnen ze wit maken?
Voor pro toepassingen gaat de witte afvoer prima. 30W Lamina wordt prima gekoeld, hoort dan ook een speciaal voor die LED koel lichaam bij die de afvoer van warmte en warme lucht bevorderd.

Wit uit RGB is met de custom Lamina LED geen probleem. Die is voor de RGB golflengtes is aangepast om onder andere wit en geel te kunnen mengen. Zie Radiohead en Coldplay. Er zijn ook compleet witte spots in de pro wereld -> hoge segment die in 3000K warm wit of 5500K koud wit te leveren zijn.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
3-3-2009 09:12

dj-bart schreef:

dat bedrijf doet toch ook MArtin en dat is toch wel een stuk beter dan jbsystems en showtec.
Maar het bedrijf heeft in het verleden ook BST gedaan (hoewel ik me voor kan stellen dat ze dáár liever niet aan herinnerd worden). Is BST dan ineens beter dan JB-Systems? Wat een logica zeg (het lijkt wel sprookjestijd)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
3-3-2009 16:35
Ik zie dat er weer wat is geschreven.
Ik ga me nog een beetje meer verduidelijken wat de bedoeling is.
Bij mij is de bedoeling dus om 8 parren van 300 Watt te vervangen.
Ik wil een mooie kleine set kunnen neerzetten.
Bij 8* 300 Watt parren zitten we al snel aan het maximum van licht dat op 1 groep kan.
aangezien ik me op kleine huis en tuin feestjes etc. wil richten, is het de bedoeling om krachtstroom achterwegen te laten. Bij 500 Watt parren is dit al redelijk moeilijk, want er komen toch ook nog 4 scanners, een rookmachine, stroboscoop...
Ik wil dus gewoon een klein mooi ogend setje licht kunnen wegzetten, maar als deze minder zou presteren dan m'n huidige 300watt lampen dan is dit natuurlijk nutteloos.

Huidige set:
8 par 56 long can op t-4 (300 watt)
2* extreme 250 (250W MSD)
stroboscoop, rookmachine,... maar het gaat me nu eerder om de basis.

Vanwege de warmte en de vaak lagere plaatsen waar de set weggezet moet worden alsook de niet altijd zo goede stroomvoorziening: Ledparren?

ps: ja msd geeft veel licht tussen 300watt parren, maar de 2* 250watt elc gaf destijds nogal weinig licht tussen 8 parren.
Vandaar dat ik binnenkort ook weer 4 ELC scan's aankoop.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse

Terug naar forum Reageer (zonder quote)