Spiegel voor Martin Roboscan 812
(21 reacties. Pagina 2 van 3)Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 9-3-2008 08:40 |
eddy wally schreef: Dat een invoerder enkel aan dealers levert is de normaalste zaak van de wereld,degene die die het toestel verkocht heeft staat in voor de dienst na verkoop en dan blijkt dikwijls dat de goedkoopste niet altijd de beste is.Tweede regel is niet echt van toepassing als je een unit 2e hands aanschaft, dat kan dus ook bij iemand die geen dealer is. Eigenlijk komt er veel meer bij kijken, de goedkoopste hoeft niet de beste te zijn, maar de duurste ook niet. Martin. | |
kvm entertainment | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 9-3-2008 11:04 |
KVM schreef: eddy wally schreef: Dat een invoerder enkel aan dealers levert is de normaalste zaak van de wereld,degene die die het toestel verkocht heeft staat in voor de dienst na verkoop en dan blijkt dikwijls dat de goedkoopste niet altijd de beste is.Tweede regel is niet echt van toepassing als je een unit 2e hands aanschaft, dat kan dus ook bij iemand die geen dealer is. Eigenlijk komt er veel meer bij kijken, de goedkoopste hoeft niet de beste te zijn, maar de duurste ook niet. Martin. Dre, zou jij aan spiegeltjes kunnen komen. Zo ja, dan stuur ik even een mailtje Pim | |
dus... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 9-3-2008 16:24 |
Het bedrijf waar de Roboscans zijn aangeschaft is de aangewezen instantie om je verzoek neer te leggen. | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 9-3-2008 16:39 |
We hebben de scans 2de hands overgekocht van een drive-in show vroeger. Daarom is het ook wat lastiger Pim | |
dus... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 9-3-2008 16:55 |
Sylvia schreef: Het bedrijf waar de Roboscans zijn aangeschaft is de aangewezen instantie om je verzoek neer te leggen.Uiteindelijk zit er voor een dealer normale winstmarge op. Of men bereid is spareparts te leveren is natuurlijk een andere vraag. Martin. | |
kvm entertainment | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 9-3-2008 21:56 |
Dus mijn vraag is: Kan new-line komen aan het spiegeltje voor de 812? Pim | |
dus... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 10-3-2008 01:55 |
KVM schreef: Of men bereid is spareparts te leveren is natuurlijk een andere vraag.pimmo schreef: Dus mijn vraag is:Kan new-line komen aan het spiegeltje voor de 812? Maw: logisch om bij de dealer van de scans aan te kloppen. | |
PimmoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-7-2007 Laatste: 1-3-2022 Berichten: 424 | 10-3-2008 07:27 |
Maar ze waren 2de hands, had ik toch ook al gezegd? De relatie tussen mijn school en New-Line..... die is er niet Dus opzoek naar een andere winkel? Pim | |
dus... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 10-3-2008 10:58 |
KVM schreef: Sylvia schreef: Het bedrijf waar de Roboscans zijn aangeschaft is de aangewezen instantie om je verzoek neer te leggen.Uiteindelijk zit er voor een dealer normale winstmarge op. Ter indicatie: Wij zijn met het prisma'tje voor Rademaker z'n Martin Raptor bijna 2,5 maanden aan het stoeien geweest (ca. 10 telefoontjes en ca. 20 mailtjes). Totale tijd verspild: fiks meer dan 1 uur. Verkoopprijs van product: 35 euro ex BTW. Prijs op de factuur van Fairlight: 34,48 euro ex BTW (24,48 euro voor het prisma, 10 euro verzendkosten). Overigens waren die 10 euro verzendkosten nog eens onterecht ook (product was tegelijk besteld met een reeks andere producten, fout gegaan bij Fairlight, daarna nog een keer besteld, wederom samen met een reeks andere producten). Maar vóór ik die fout heb laten corrigeren zijn we weer een uur werk kwijt (en dus zegt de kosten/baten analyse "laat maar, is goedkoper")... Zal ik maar op vakantie gaan van die 0,52 euro? Is toch een wereldloon niet? 0,52 euro (vóór belasting) voor meer dan een uur werk. Na belasting blijft daar wellicht nog 30 cent van over... Kom je bij me werken voor dat uurloon? Onderdelen zijn bij veel leveranciers een ondergeschoven kindje (positieve uitzondering hierop is wellicht Highlite, Beglec en een paar anderen). Hierdoor moet het OF vaak via een ander kanaal dan de reguliere bestelling (en dat is ALTIJD onhandig) EN/OF met een niet noemenswaardige marge. Deze trend is een aantal jaren geleden ingezet door importeurs (in de jacht naar efficiency) en ik heb niet het idee dat het ooit nog weer beter gaat worden. Dus: - Normale marge: Nope - Probleemloos bestellen: Nope - Veel extra werk: You betcha! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 10-3-2008 23:53 |
Er bestaan toch gigantische onderdelenlijsten en zelfs een speciale site voor martin-onderdelen. Met alle artikelnummers etc erbij. Lijkt mij kwestie van juiste onderdeelnummer doorgeven aan fairlight bij bestellen en dan komt het goed. (In ieder geval hier... Ik bestel met enige regelmaat een stapel onderdelen en dat gaat eigenlijk altijd wel prima.) Als je als leverancier vindt dat je er niet aan kan verdienen leg je er toch gewoon centen op? Onderdeel 25 euri, uur werk (stel dat het toch elend is) is mij 35 euro waard. Prima. Onderdeel kost 60 euro. Aan de klant om te beslissen. Verder duidelijk stellen dat onderdelen meekomen bij andere zendingen en het dus even kan duren. Haast? Geen probleem, verzendkosten voor de klant, + 10 euro. Ik zou er geen problemen mee hebben dan, en het blijft toch een stukje service. Als ik een onderdeel nodig heb wat nergens te krijgen is, of het moet godsgruwelijk duur zijn, heb ik ook de keuze. Of met een onbruikbaar apparaat blijven zitten of dan maar 1 keer wat meer betalen. Meestal wordt het dan toch 2 | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 |