Forum > Geluid

monitor EQ aanschaffen

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
24-2-2008 18:48

Webbie schreef:

In je openingspost gaf je aan dat je eventueel plaats had voor een 3HE apparaat.
De PPE 2410 is 3HE hoog.
Watt-xtra heeft het over 4 monitorgroepjes (als ik dan denk aan drumfill, zangmonitor, (eventueel)side fill, lijkt mij het gebruik van meerdere eq's (per groep(je) niet overbodig.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-2-2008 10:18

jadjong schreef:

En 4-bands parametrisch? Dat is redelijk klein en een stuk precieser werken dan 15 of 21 bands hakbijlen. Het is ff wennen als je al die schuifjes gewend bent, maar daarna is het heerlijk werken en je houdt een stuk meer geluidsdruk over.
Niet op de monitoren (en zeker niet als methode om "live" in te grijpen). Bij monitoren gaat het je helemaal niet om het meest nauwkeurige geluid maar om de hoogste GBF. Daarnaast gaat het je om snel in te kunnen grijpen. Nu kun je met een param. EQ zeer NAUWKEURIG ingrijpen maar snel zeker niet.

Mooist is een combinatie van beide. Een Param. EQ om te tunen vóór de klus begint, een grafische om direct probleempjes weg te kunnen trekken tijdens de klus.

Op FOH is de toegevoegde waarde van een param. EQ echter het grootst (want op FOH gaat het wel om het beste geluid en amper om GBF (tenzij je echt in een "shitty situation" zit).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
25-2-2008 13:29
Na het een en ander gelezen te hebben en even rondgevraagd naar wat gebruikelijk is cq.. wenselijk is besloten om toch voor een standaard 31 bands eq te gaan.

zoals er al meerderen opperden is het los "verpakken" van eq's nog wel gemakkelijk. Ik heb nu een rackje met DBX 1231. Deze bevallen mij wel.

Ik zoek dus iets in die trand. Toch maar weer meerdere rackjes maken. 3he per eq is wel het maximum, zo heb ik dan een rackje van 6he met 4 kantjes.

Iemand opties voor eq's rond dat segment, max 500 euro per eq.

Verder opties om het geheel snel en gemakkelijk te kunnen bekabelen? 4 kanalen dus minimaal.

ik hoor het graag.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-2-2008 16:58
Tja je zou een eenvoudig multikabeltje kunnen pakken, het liefst een waar je ook de stroom meteen doorheen kunt sturen. Ik weet dat tasker iig kabel heeft met stroom + twee signaal lijnen, misschien kun je zoiets vinden?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
25-2-2008 17:37
Hebben je auxen eigenlijk vaste aderparen op de multikabel of worden deze aderparen ook wel eens gebruikt voor andere dingen? (inputs bijvoorbeeld)

Zo niet dan lijkt het me nog aardig eenvoudig op te lossen. Ga van je monitor-auxen naar een Ackerman chassisdeel, van hieruit met een Ackerman-multi naar je EQ rack en weer terug en vanuit het chassisdeel in je mixer koppel je het signaal dat door de EQ is geweest weer in op het chassisdeel van je multikabel. Hoop dat het een beetje volgbaar is. wink ;)
Waarom Ackerman? 't Is een goed betaalbare connector, heeft 39 pinnen (jij zult er in eerste instantie 4*2*3 = 24 nodig hebben) dus is ruim genoeg. Is tevens een connector die wel vaker voor dit soort doeleinden gebruikt wordt. 't Enige nadeeltje is dat ze niet súper-foolproof zijn, maar met een tikkeltje beleid gaat 't prima.

Wat te doen als je je EQ-rack niet mee wilt slepen of misschien wel backstage wilt inprikken? Pak een los kabeldeel zonder kabel waarin ingangen en uitgangen kortgesloten zitten en plaats deze in je chassisdeel.

Stroom in dit geval gewoon met een aparte kabel ergens vandaan halen.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
25-2-2008 17:48
Hallo Watt-Xtra,

Om helemaal in de Stage Accompany stijl te blijven is misschien de SA 2310 een optie.

Produkt info is hier te vinden en de foto's hier.

Tweedehands prijs zit zo rond de 400,- euro.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-2-2008 23:12

Webbie schreef:

Om helemaal in de Stage Accompany stijl te blijven is misschien de SA 2310 een optie.
Webbie,
Hoe goed een SA ook wezen mag lijkt mij dit géén optie voor mensen die vaak otr zijn.
Dergelijke SA units zijn afgeschreven.
Ik heb nu een rackje met DBX 1231. Deze bevallen mij wel.
Als dat bevalt aanvullen met DBX. (DBX kent meerdere modellen)
Misschien eens een keer een testje draaien met een Klark Technik voor FOH. (en dan de paarse uitvoering, dus niet de duurdere)

Martin.
kvm entertainment
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
26-2-2008 09:45
Square ONE EQ bedoeld je. wink ;)

Wie kent er hier de Ashly EQ's? GQX-model schijnt een vrij aardige EQ te zijn (voor op FOH), en de prijs is goed te doen. MQX-serie zit binnen het budget, maar daar heb ik dan weer niks over gehoord.

Ik zou denk ik op FOH de voorkeur geven aan een 3HE eq om lekker subtiel te kunnen schuiven, op monitors lijkt 2HE me al eerder voldoende.

Interessant stukje tekst
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
26-2-2008 11:21
Hallo Martin,

KVM schreef:

Webbie schreef:

Om helemaal in de Stage Accompany stijl te blijven is misschien de SA 2310 een optie.
Webbie,
Hoe goed een SA ook wezen mag lijkt mij dit géén optie voor mensen die vaak otr zijn.
Dergelijke SA units zijn afgeschreven.
De OP kwam met een TC aanzetten in zijn eerdere post, als je die kwalitiet wilt hebben voor 500,- euro zul je toch naar een tweedehandse moeten gaan kijken.

Hoeft natuurlijk géén SA te zijn, maar de 2310 is een EQ die ik ken en waar ik de waarde van weet.
Een Klark zal ook niet in zijn budget passen als hij hem nieuw wil aanschaffen.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
26-2-2008 12:05
Wat een gezaag zeg razz :p
Monitor EQ is 31 bands punt andere lijn .
Dit is gewoon de standaard, als dat niet lukt koop dan goede monitors.
Ook punt andere lijn
Ga vooral niet klooien met die behringer EQ's want dit is net wat je niet moet doen.
Die klinken niet, werkt niet goed, kortom niks waard
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)