Forum > Licht

Geni Oby 3

(21 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
22-2-2008 19:40
Die Showtec Hurricanes (Oby 3's) hebben een tijdje terug inderdaad behoorlijk roet in het eten gegooid. Opzich zijn het best leuke dingen waar ook heel aardig licht uitkomt, maar daar heb je alleen wat aan als ze het ook gewoon doen als je op een klusje staat. Ik heb toen achter de lichttafel een 4weg DMX splitter gebruikt, en op 2 van de 4 lijnen per 2 de heads aangesloten. Helaas reageerden ze maar af en toe op het signaal, de rest van de tijd deden ze niks, gingen ze hun eigen gang of begonnen ze spontaan te resetten om het vervolgens alsnog niet te doen. Uiteindelijk stekkers eruit gegooid en zonder moeten doen. Gelukkig was het meer als aanvulling, er stond nog een brug op het podium met 6 Mad scans erin. Die deden het gelukkig (uiteraard ;) wel.

Overigens ook nog hetzelfde probleem met 4 Puma's gehad (inderdaad dezelfde apparaten als Showtec Bat ones, en hebben waarschijnlijk ook dezelfde DMX transceiver als de wat uitgebreidere varianten zoals de Falcon), die hingen per 2 op de overige 2 uitgangen van de splitter. Bij de Puma's ging alleen het kleurenwiel flippen, de rest deed gewoon niks. Ik heb door tijdgebrek helaas niet uit kunnen sluiten of het nu lag aan de splitter of dat het signaal uit de lichttafel al "verpest" was. Uiteraard wel vantevoren alleen de heads aan de lichttafel gehad, maar daarbij deed het probleem zich niet voor. Zelfde geldt voor het testen van de DMX splitter achteraf, ook die bleek het gewoon goed te doen (en is naderhand voor een ander redelijk klusje gebruikt waarbij hij vlekkeloos werkte). De SP1500's, 19" dimmer, T4's en Mad scans hadden nergens last van. Terminators maakten geen verschil.

Dj Pyro, DMX signaal was gesplitst in 4 bussen waarop het volgende aangesloten was:
-19" Botex dimmer tussen lichttafel en splitter
-2 lijnen met ieder 1 SP1500 strobo, 3 Mad scans en 2 Puma's.
-2 lijnen met 2 T4's en 2 Hurricanes
De gebruikte lichttafel was een Lightprocessor Qcommander.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
23-2-2008 12:27

)pieter( schreef:

Ja hier zouden de headjes niet overdreven gebruikt worden (niet elke dag en niet met middelbare schoolkinderen echterachter toch).
Nu het feit is dat er aan gedacht wordt deze headjes tweedehands te kopen. of is dit volgens jullie te riskant? en waar zou ik dan moeten opletten?
En als de Geni Oby 3 en de showtec explorer toch hetzelfde zijn waarom dan voor de showtec gaan?

mvg.
pieter
Niet de exployer maar de Hurricane.
Waarom voor showtec? Ik had een betere prijs voor de Showtec's, en dat kiest erg makkelijk wink ;)
Alles komt goed....
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
23-2-2008 15:19
Afgezien van de kleine prijsverschillen zijn er dus geen verschillen tussen de hurricane en de oby 3.
Nu martijn schrijft dat ze een tijdje roet in het eten hebben gegooid. Dus veronderstel ik dat het probleem nu om nog overklaarbare reden is opgelost en dat ze dus eigenlijk voor de rest betrouwbaar blijken?

Mvg.
Pieter
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
23-2-2008 19:24
Voor zover ik Martijn gehoord heb, is er niets mis met de headjes, maar was er in combinatie met andere apparaten wel een storing.
Ik zal ze binnenkort eens aansluiten en kijken wat er gebeurt.
Nogmaals, contact Martijn, die kan je er alles over vertellen ( en o.a. die "Haarlemmer" laugh :D - Jeroen VDV - weet er ook wel iets van denk ik ).
Alles komt goed....
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-2-2008 20:37

)pieter( schreef:

Afgezien van de kleine prijsverschillen zijn er dus geen verschillen tussen de hurricane en de oby 3.
Nu martijn schrijft dat ze een tijdje roet in het eten hebben gegooid. Dus veronderstel ik dat het probleem nu om nog overklaarbare reden is opgelost en dat ze dus eigenlijk voor de rest betrouwbaar blijken?

Mvg.
Pieter
"Een tijdje terug" slaat op wanneer, niet op hoe lang het heeft geduurd (en dus ook niet of het probleem inmiddels opgelost is) wink ;) Ik zou ze daarom ook niet meteen bestempelen als betrouwbaar (al is het maar omdat er nog meer factoren bepalend zijn voor de betrouwbaarheid)

Ik heb gisteravond naar aanleiding hiervan een testopstelling gemaakt om te zien of ik het probleem kon achterhalen. Tegen mijn verwachting in is dat gelukt; de lichttafel zelf. Geen idee waarom dat zo is, maar JB-Systems Puma's op een Qcommander (lightprocessor) geeft problemen. Het tafeltje dateert wel ergens uit half jaren 90, misschien dat dat er wat mee te maken heeft. Waarschijnlijk ligt de oorzaak gedeeltelijk ook bij de Puma's zelf, waardoor ze op andere tafeltjes wel goed werken maar op de Qcommander moeilijk gaan doen.

Die Hurricanes zijn best lompe dingen; best zwaar en onnodig groot. Bovendien bewegen ze niet al te snel (lees: vrij traag) maar da's niet erg voor het normale gewapper. Verder leuke dingen, maar ik zou zeker ook nog open staan voor andere opties. (Hoorde dat Qmaxz heads leuke dingen zijn die niet zo gek veel duurder zijn)

Dj pyro, met welke tafel stuurde je de Falcons aan toen je er problemen mee had?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
23-2-2008 22:03
@ Martijn: probeer er eens een merger tussen te gooien (welke het DMX signaal opnieuw opbouwt)?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-2-2008 22:18
Heb hier geen merger liggen, zal eens kijken of ik dat kan regelen. Ik betwijfel echter of een merger dat probleem kan verhelpen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-2-2008 22:31

Martijn schreef:

Ik betwijfel echter of een merger dat probleem kan verhelpen.
Een merger zou inderdaad het probleem kunnen verhelpen.

Dat wil echter niet zeggen dat iedere merger "het probleem" op kan lossen.
(want ook daar is onderling verschil.)

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
23-2-2008 22:49
Ben benieuwd, zal een keer zo'n ding kopen en kijken wat het doet. Kan ik gelijk proberen of dat het probleem met de Showtec Clubfazer oplost. Die werkt namelijk steken op ongeveer 50% output, terwijl het tafeltje wel 100% uitstuurt. Op de Scenesetter werkt het echter prima.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
27-2-2008 14:30
Vroeger waren dat prima moving heads, ze werden toen nog in Taiwan gemaakt door de originele fabrikant.
GENI is echter failliet gegaan en werd door Chinezen overgenomen.
Sindsdien is de kwaliteit een pak lager en hebben we (wegens te veel problemen) de distributie gestopt.
Een zeer goed alternatief is BRITEQ BT-250S (just press the link)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)