Forum > Geluid

PA Repetitieruimte

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
14-2-2008 10:37
De meeste bandjes die ik ken hebben in de oefenruimte geen enkele sub staan,
hooguit om op te zitten....
Meestal idd staat er in de repetietieruimte een mixer met ingebouwde versterker.

Heel standaard:
Drum: geen versterking (en moet zich vaak nog een beetje inhouden laugh :D )
Bas: eigen versterker
Solo gitaar: eigen versterker
Keyboards: via mixer
Zang: via mixer

Op de mixer zitten meestal twee twee full range boxen (15 inch bas en 1 inch hoorn)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
14-2-2008 12:31
Gelukkig zijn de twee laatste heren het wel met mij eens, voel ik me toch een beetje gesterkt in mijn standpunt. happy :)
Ik begon haast te denken dat sommige mensen 'repetitieruimte' verwarden met 'podium'. shut up :X

Belangrijk is in mijn oogpunt dat je in je repetitieruimte je geluidsniveau goed weet te beheersen. In de repetitieruimte breng je meestal wel een aantal uurtjes door, doe je dit op vol volume dan raken je oren snel vermoeid (en je oren beschadigd). Op hoog volume hoor je bovendien minder details in je muziek én je concentratie gaat nog eens achteruit doordat je hersenen door het hoge volume ook sneller vermoeid raken.

Bovendien, als je in je oefenruimte je volume al niet kunt beheersen dan kun je dit tijdens een optreden ook niet. En iedereen weet dat in de kleine zaaltjes waar je als beginnend bandje optreedt de geluidsman maar al te vaak komt vragen of drums en/of gitaren een tikkie terug mogen. Als je dan dus beheerst kunt spelen ga je veel beter bewapend ten strijd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
14-2-2008 12:44
Ik zou 2 LEM D-400's pakken (of iets soortgelijks). Meer dan zat voor de oefenruimte, doorgroeimogelijkheden (toevoeging van subs), te gebruiken als monitor.

Een andere optie is inderdaad een powered mixer (neem dan wel een waarbij je de eindtrap in de oefenruimte kunt gebruiken voor main en op het podium voor de monitors (sla je wederom 2 vliegen in 1 klap)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)