Forum > PC related Forum

Daslight PC Samenstellen

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
29-1-2008 01:52

Ganzz schreef:

Maar een xeon met goede specs hoeft helemaal niet zo groot te zijn!
kijk maar eens bij mijn pc @ www.ganzz.nl -> computer. Een gewone ATX kast

Maar hebben jullie PC's in de verhuur/in gebruik?
Tuurlijk moet een (dual) xeon niet zo groot zijn. Alleen als je met redundant voedingen en hotswaps begint gaat het vaak toch wel wat extra ruimte kosten razz :p

PC's hebben we niet in de verhuur in die zin zoals we licht en geluid verhuren. 't hele IT gebeuren is wel een beetje een 2de uit de hand gelopen hobby, zodoende. Heb momenteel een rackje in EUNetworks Amsterdam en heb thuis ook nog wat hobbyspul + spares staan.

Voor het licht en geluid gebeuren werken we tegenwoordig eigenlijk gewoon met laptops. Sowieso voor geluid, en licht tja. Enige wat we hebben wat op PC draait is sunlite en visualdmx voor de ledvloeren. Daar hebben we ooit een 19" bak voor gehad maar die heeft het begeven in de loop der jaren. Sindsdien laptopje en dat gaat wel prima, niet 100% naar mijn zin omdat je met losse rommel blijft zitten maargoed. Ik heb er vaker aan gedacht om weer een deftige 19" pc in mekaar te schroeven maar dat is er eigenlijk nog niet van gekomen. Als ik t doe wil ik nl wel van alle gerommel met losse spullen af zijn. En een setup waarbij dat goed mogelijk is, en die niet lompgroot is, ben ik nog niet 123 tegengekomen.

Ik kan ook in no time een dell/ibm/hp... server in een case schroeven, maar ik weet niet of ik dat wil. Die dingen zijn niet gemaakt om dat soort dingen op te draaien (matige onboard vga kaart etc). Daarnaast zijn ze gigantisch diep en als ik die chasissen zo bekijk weet ik ook niet of ze het prettig vinden om iedere week in en uit wagens geladen te worden etc. Daarnaast heeft een deftige industriele sleep-case ook geveerde drive-ophangingen, extra beugels om insteekkaarten op zn plek te houden etc. Dat is iets wat je in een server ook wel kan vergeten. Die dingen zijn gemaakt om op te hangen en daarna zo veel mogelijk af te blijven.

Kortom als ik je een tip mag geven: steek dat ding in een goede kist met veel schuim of een geveerde ophanging, anders is het in no time klaar. En vergeet niet alle connectoren vast te lijmen met hot-melt.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
GanzzStandaard Lid
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
29-1-2008 14:04
De server is binnen. Het is de IBM geworden razz :p

Nu voor tijdelijk een 6200AGP kaart erin. Morgen maar eens winXP installen en kijken hoe die bevalt.

Idd alles GOED vast zetten. Mocht deze pc toch niet handig zijn zo, dan kan ik altijd nog voor een laptop gaan happy :) zo blijven we bezig. (over het gewicht van die case, ik ben ook nog zo'n "mongool" die 4 martin's PAL1200FX mee sleept...)
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
29-1-2008 14:05
Net bericht gekregen dat de 1U deze week nog naar me toekomt. Komt een dualhead grafische kaart in. happy :)
Light Image
GanzzStandaard Lid
Sinds: 7-7-2005
Laatste: 27-4-2015
2-2-2008 00:19
@ Cyberdance, Zeker leuk "hobby" spul!

@ Jeroen, een foto maken he wink ;)

Ik heb mijn PC nu prima draaien, winXP met 2x 36,4Gb in mirror.
Voor nu even een Geforce 6200 256MB wegens gebrek aan beter. Deze trekt het niet. Vandaag al even met de fightcase bouwer zitten denken. Het moet nog wel een beetje redelijk mee te nemen zijn happy :)

Zondag gaat hij voor het eerst een keerjte mee in het AMP rek zonder deksels uiteraard voor carnaval. Eens kijken hoe die bevalt. Ik zal dan wel een paar foto's maken
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)