Forum > Algemeen Forum

Inhoud van een flyer.

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-1-2008 23:15
Mij maakt het niet uit waarmee iemand een flyer of visitekaartje ontwerpt, als de drukker/printer er maar iets fatsoenlijks mee kan.

davidkamphuis schreef:

Nu wil ik van jullie graag weten wat jullie in een flyer zouden zetten die hiervoor gebruikt zal worden: feestjes waar ze uitgedeeld kunnen worden om mensen mij zouden kunnen huren als ze zelf een feestje hebben.
Om het verhaal weer op de inhoud te richten:

Je ontwerp is vrij minimaal en basic, daar houd ik persoonlijk wel van. Maar zorg er dan wel voor dat mensen snappen wat je doet.

Bij "geluid" heb ik geen idee of het over een drive, een dj, een geluidsverhuurbedrijf of iets anders gaat.
Dus denk ik: kom ik ga op zoek naar meer info -> website?
Maar helaas: een 06-nr en een hotmailadres.

Houdt dat in dat je aan iedereen uitlegt wat je bedoelt met je flyer/visitekaartje alvorens je deze overhandigt? Dan kan het wellicht, al zou ik het niet zo aanpakken. Lukraak uitdelen gaat iig niet werken zo.

Vervang hotmailadres en telefoonnr. door een www-adres en je bent al een stuk verder.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
10-1-2008 23:30
Dat hotmailadres moet inderdaad een fatsoenlijk .nl (oid) adres worden, dat oogt veel professioneler.
Het telefoonnummer zou ik juist weer laten staan. Het is altijd handig als je klant meerdere opties aangeboden krijgt.
Theoretisch kan een potentiele klant dan kiezen, en als er wat te kiezen valt, dan kiezen de meeste mensen ook iets.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-1-2008 23:36
Ik heb niks tegen www + tel.nr., maar juist om het minimaal te houden en mensen ertoe te bewegen meer inhoudelijke info onder ogen te krijgen, zou ik ze naar een website verwijzen.
Zeker als daar de meestgestelde vragen al beantwoord worden, scheelt weer beltijd ;-)

Op een www is, als het goed is, altijd een tel.nr./mailadres te vinden, dus als een klant wil bellen of mailen, kan dat alsnog.

Vanuit mezelf als klant geredeneerd (en ik mag hopen dat dat inmiddels voor de meeste klanten geldt) volstaat een www.

En als het dan toch uitgebreider moet op een flyer of kaartje, dan zou ik gaan voor helemaal compleet: volledige NAW gegevens + e-mail + www.

Overigens heb ik geen idee of de OP wel een website heeft. Is dat niet het geval, dan lijkt toelichting bij uitdelen of meer informatie op de flyer me wel noodzakelijk.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
11-1-2008 11:56
persooonlijk heb ik op mijn visitekaartje ook een pakkend tekstje staan,
wat de lading dekt van wat ik precies doe.
soort slogan zeg maar.

Dat geeft dan net weer even dat ene meer dan een gewoon visitekaartje, en iets waaraan ze je beter herinneren.

Verder vind ik het altijd een beetje stiekum en geheimzinning (alsof er iets te verbergen valt) staan, als er geen fatsoenlijke adresgegevens of telefoonnummers op staan.
Geldt ook voor een website.

Heet je tiesto, dan kan ik me voorstellen dat de gegevens er niet op staan,
maar het doel van je website en kaartjes lijken in de meeste gevallen mij: klantenwerving
Zorg dan dat je ook niets te verbergen hebt, dat wekt vertrouwen is mijn ervaring.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
11-1-2008 12:39
Als je het tot de essentie herleidt, is een visitekaartje de uitleg van wie je bent, en wat je doet. Dan lijkt me een naam, adres, telefoonnummer en www + email toch echt wel essentieel.
Dan kort en volledig uitleggen wat je te bieden hebt.
Let ook even op juiste bestandsformaten ed. Met een .jpg van 72dpi zal je drukker echt niet tevreden zijn.. En jij nog minder met het resultaat.
Mail/msn me maar even als je er niet uitraakt. Dan help ik wel even.
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
MadsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2007
Laatste: 17-6-2008
Berichten: 38
11-1-2008 13:03
en bij kleine bedrijfjes even vragen of het zonder bon kan als je nog geen 'echte onderneming" bent kan ook veel uitmaken.
palestra sound & light entertainment **electrovoice**
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
11-1-2008 15:10
Hmmm... je kan je afvragen of je op die manier wel ooit een "echte onderneming" wordt. Bovendien: waar hebben we het hier over: 19% van € 30 ofzo?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DavidkamphuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2007
Laatste: 26-2-2023
Berichten: 186
11-1-2008 17:26
Zozo, veel gepost laugh :D

Een site wou ik sowieso niet aan beginnen. Ik vind dat te omslachtig! ik ben nog niet zo "professioneel" om er van alles op te zetten, want ik heb nog geen licht en ben nog maar 14 jaar wink ;)

Omdat mijn vader over een paar maanden een feest geeft omdat hij 50 wordt, wou ik een soort van kaarjes of flyers maken die ik aan de feestgangers uit kan delen. Als die mensen dan weer een feestje geven; "hé, die jongen kan dat wel verzorgen". Zo'n idee zit er eigelijk achter.

In het ontwerpen ben ik ook nog niet zo goed. maar ik zal eens wat bedenken.
Ik weet eiglelijk niet zo goed wat ik erop zou zetten, dus vraag ik JULLIE mening over hoe ik dit het beste kan doen!! happy :)

Groeten,
David Kamphuis
MartnijhuisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-4-2008
Laatste: 27-11-2008
Berichten: 23
15-4-2008 17:33
Zet er iets uitdagends op, en iets wat er netjes en verzorgd uitziet, daar trek je zeker klanten mee! wink ;) happy :)
Toen netjes muziek luisteren, dreunen en stampen werd!!! Begon het geouwehoer!
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 413
15-4-2008 19:49
Ik heb vandaag mijn visitekaartjes van vistaprint binnen gekregen. Misschien is dat een idee? Je kunt ze makkelijk uitdelen en ze zien er nog eens prima uit.
Het enige nadeel is misschien dat je logo er niet op kan zetten (bij de gratis versie). Je betaald 5 euro nogwat voor 250 kaartjes (en dat zijn alleen verzendkosten, kaartjes krijg je gratis!).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)