Forum > Geluid

dateq spl 2 limiter

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
1-11-2008 20:27
De oudere SPL's hadden geen gebalanceerde in- en uitgangen. Standaard komen daar twee stukken diodekabel uit de behuizing. Deze kabels werden vaak in de versterkers vastgesoldeerd zodat gemakkelijk omzeilen van de limiter niet mogelijk was. Bij uitbouw moet je de kabel dan dus lossolderen / afknippen aan de versterkerkant. De latere SPL's hadden XLR in- en uitgangen met hierover een kap (die mee verzegeld kan worden).
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
2-11-2008 08:13
Is inderdaad een ouder model dan. Komen netjes 2 stukken kabel uit, die afgeknipt zijn.
Wellicht dat ie wel symmetrisch is te maken intern?
Openmaken zal overigens niet makkelijk zijn, behuizing is dichtgepopt, wordt dus openboren.

Wellicht dat Dateq nog wat meer info heeft liggen. Heb ze al gemaild.

Hoe doen ze dat tegenwoordig met beveiliging?
Als je xlr patches gebruikt die in de limiter vastzitten, haal te toch gewoon de pluggen uit de mixer en steek je die rechtstreeks in de amp/crossover?
Omzeilen lijkt me dan makkelijker dan met vastgesoldeerde kabels!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
2-11-2008 12:30
Die verzegeling zorgt dat je het kunt zien en zodra die verbroken is kun je bij iedere vorm van schade dan ook hard maken dat je huurder in de fout is gegaan. Het gaat niet zozeer om of het kan, maar wel om de vraag of je het moeilijk kunt maken en kunt aantonen achter. Alles valt met een soldeer bout te verbouwen zodat je limiter wordt gebypassed o.i.d. wink ;)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
2-11-2008 13:22
wat ik bedoel is dat je zonder enige verzegeling te verbreken je limiter kan omzeilen.
Na afloop terugpluggen en wie doet de huurder dan wat? Kan wel verkeerd afgesteld zijn door verhuurder...

Back on topic:
Symmetrisch maken?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
2-11-2008 14:08
Vrijwel alles is te omzeilen, maar het is de taak van de installateur om 't de kroegbaas niet te gemakkelijk te maken. Dateq heeft op dat punt zijn zaakjes iniedergeval netjes op orde.

Gebalanceerd maken - Ja dat is mogelijk. Vier opampjes, een paar weerstanden en C'tjes en je hebt een volwaardige gebalanceerde in- en uitgang.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-11-2008 15:10

JVS schreef:

Vrijwel alles is te omzeilen, maar het is de taak van de installateur om 't de kroegbaas niet te gemakkelijk te maken.
In dat geval lijkt het mij toch iets anders te liggen.
De kroegbaas gebruikt het om geluidshinder binnen de perken te houden. Een verhuurder gebruikt het om zijn apparatuur te beschermen.
Juist in het laatste geval moet je het de huurder zo moeilijk mogelijk maken.
Een kroegbaas heeft geen belang bij het omzeilen van een limiter. Bij te veel geluidsoverlast komen ze vanzelf wel weer langs.

Martin.
kvm entertainment
AnthonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2005
Laatste: 25-4-2019
Berichten: 91
2-11-2008 21:06

nijhuisr schreef:

Hoe zou dat klinken als alles boven een bepaalde drempel weg zou zijn?

Hij regelt als het ware het volume naar beneden als hij boven de ingestelde waarde komt, je hoort het dus niet. hij gaat alleen niet harder als de mixer verder openstuurd.
Hier mee ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Als het geluid boven het niveau komt kapt hij het geluid gewoon af.
Als het geluid gewoon door blijf lopen op het zelfde niveau komt het gewoon niet terug.
Gaat het geluid zachter komt hij gewoon weer terug.

Althans dit was bij mijn spl2
Helaas de fun is er af.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
4-11-2008 14:59
Heb ondertussen een paar pluggen eraan zitten, werkt ie niet.
Ligt waarschijnlijk aan het feit dat er geen micro aanzit.
Is er iemand met nadere, technische ervaring met die dingen?
Wil hem namelijk niet direct openboren.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 390
4-11-2008 15:13
Ik heb zelf ook zo'n ding weet alleen het type niet uit mijn hoofd, in elk geval wel een waar je zelf de draden/pluggen aan moest solderen. Aan de voorkant 2 verzegelbare luikjes met potmetertje en mini drukschakelaars er achter. een van deze schakelaars schakelt tussen externe microfoon en gewoon signaalpad.

klunz

edit, heb even de handleiding op gezocht. je kan met die schakelaar schakelen tussen music en live mode. in jouw geval moet het dus music mode zijn.

succes
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
4-11-2008 15:16
Helaas is bij de "oude" versie dat niet mogelijk.
Heb maar 1 luikje met tresshold en output level regeling.
Een schema zou het meest handige zijn, kan ik wellicht een eenvoudige micro ertussen zetten.
Ding moet toch in music mode kunnen zonder te meten?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)