Forum > Geluid

Probleem behringer cross over

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
23-12-2007 20:13

nijhuisr schreef:

2 Dezelfde aparaten met precies dezelfde klacht lijkt meer op iets anders dat je over het hoofd ziet.
Ik zou niks meer kunnen verzinnen wat het nog kan zijn. Ik hab naar mijn idee alles geprobeerd. Ook de cross-over frequentie verzetten haalt niks uit met het geluid kwa kwaliteit, fase doet niks, kabels zijn goeden de apparaten lijken mij niet stuk te zijn omdat ze allebij het zelfde probleem hebben. Het enige waar ik me iets bij kan verzinnen is de tempratuur. De oplossing is heel erg welkom.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
23-12-2007 22:24
Ik heb alleen de beschikking over 2x een cx 2310. Allebij het zelfde probleem. Verder heb ik geen beschikking over een andere cross-over... Dus ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Die 2e crossover heeft het altijd goed gedaan dus ik vind vrapant dat die nu ook die kuren heeft.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
23-12-2007 23:11
Test 'm dan eens in je woonkamer nadat ze op kamertemperatuur gekomen zijn, dit haalt waarschijnlijk niet heel veel anders uit.

Zit er geen drive-in show in je buurt waar je goed contact mee hebt en die je even kan helpen aan een andere processor of crossover?
Vergeet niet te lachen
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
24-12-2007 01:03
Temperatuur problemen geven een diversiteit een problemen!
Zodat slechte contacten problemen gaan geven, dat zou kunnen. Maar 2 dezelfde aparaten kunnnen niet precies dezelfde symptonen opweken met lage temperatuur, te veel mogenlijkheden. (punt)

Bekijk en meet je bekabeling goed door en ben ZEKER van de instellingen, ik heb ook zo'n cross gehad en deed het prima bij alle temperaturen.

nogmaals, bij -10 graden gaan deze paar simpele opamps niet raar doen.

Je gebruikt toch niet de SUB OUT? want deze word wel beinvloed door de stereo instellingen!

Ik zou bijna zeggen, stuur er 1 op en ik test hem voor je.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
24-12-2007 12:23
Temperatuur lijkt me inderdaad zeker niet het probleem zoals hierboven ook al wordt gezegd. Heb zelf een DBX crossover (simpel analoog gevalletje) en die gaat ook gewoon vrolijk door als het 0 graden Celcius is (uit ervaring) happy :) .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
24-12-2007 15:14
Sub uitgang gebruik ik niet meer. Dat vond ik te 'opgeblazen'klinken. Ik zal hem eerst eens even op laten warmen. Op-ampjes reageren niet op tempratuur. Condensatoren daar in tegen wel als ze niet goed meer zijn. Maar dat zie ik dan wel weer. Zal na de kerst eerst even 1 cross-over even op kamertempratuur laten komen en dan even testen.

Al vast bedankt voor alle reacties. happy :)
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Dj-razeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2005
Laatste: 17-4-2023
Berichten: 181
26-12-2007 16:14
Vandaag weer even bezig geweest. heb 1 crossover op kamer tempratuur laten komen en daarna getest. 1 kant met cross-over 1 kant zonder. beide kanten met, beide kanten zonder. Mijn vriendin heeft ook even mee geluistert.Het geluid met cross over is zo gigantisch vern**kt op welke instelling dan ook.Mijn hoog word schel. mijn mid verdwijnt bijna en de bass vervormt heel erg en geeft de lagere requenties niet meer weer. Ik snap niet waar het aan ligt. De gene die een keer zin heeft om langs te komen is welkom. Op het moment laat ik de cross-over er maar uit.
-JB vibe--ecler--Denon--Technics-
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
26-12-2007 23:37
hallo jeroen,

ik zie dat je redelijk in de buurt zit, mocht je tijd hebben dan kun je wel een keer hier komen en kunnen we er even naar kijken, ik heb hier ook nog wel enkele crossovers, dan wel processors liggen om het een en ander uit te zoeken.

gr jorrit
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)