Forum > Newbie Forum

Hulp bij keuze van lichteffect

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
13-11-2007 18:56
ik meen dat ze rond de 9 kg zaten, ik heb je ook een mail gestuurd
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 19:03
Iets onder de 9 kg had ik inderdaad ook het idee van...
Je kunt tog ook 2 scanners aan weerszijde van de T-bar hangen en zo 1 stand gebruiken?
Ik sie het probleem niet... Scanners komen zo en zo hangens beter tot hun recht vind ik.
Tevens kun je ze dan hoger krijgen zodat je effect nog mooier word!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 19:09
Mijn t-bars zijn niet breed genoeg om er nog twee scans aan te hangen. De spots hangen trouwens al vast aan de t-bar...
Het hoeven niet persé scans te zijn die aan de statief moeten hangen hé. Ik gebruik nu die opstelling met twee Tomahawks en een Exercet er aan, maar die vind ik qua lichtopbrengst en variatie wat flauw (geworden), vandaar nu mijn vraag...
BTW die Azteks vallen in het geval van 9 kilo wel af: ik bezit zelf al 4 Winners, dus à la limite kan ik die dan aan de statief hangen, maar ben er niet zo happig op...

Iemand nog andere suggesties? Wat met led-effecten? Die zijn toch lichter (gezien geen transfo's)?
Iemand daar al ervaring mee (en met de lichtopbrengst)?

Of nog andere suggesties?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
13-11-2007 19:12
Ik heb afgelopen zaterdag wat "goedkope" Led-effecten gezien, en ik vond het echt te erg voor woorden. Werkelijk waar lelijke effecten!
Pas geleden ook wat kleine Led-scannertjes gezien, maar ook dit viel me echt vies tegen.
Voorlopig dus gewoon verstandig doen en convensionele effecten aanschaffen!

P.S. Heb je geen foto'tje van je vroegere opstelling?
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
13-11-2007 22:44
Ik zit op dit ogenblik in een verhuis, en de foto's staan ofwel nog op de oude pc, ofwel nog in een van de dozen. Zal in dezer dagen eens gaan zien.

Ik vrees dat ik de piste van de scan (zowel dynamo als dj robo) zal moeten verlaten?

Enkele weken geleden op de show van JB Systems in Grimbergen werden deze effecten geshowd: Calypso en Cyclope

Beide gaven mij een toffe indruk, maar alweer telkens in het donker - zonder basisverlichting - en met rook. Qua gewicht vallen deze zeker mee. En qua prijs vallen ze ook nog in het budget. Het wordt dan enkel nog zoeken naar een case. Iemand die deze effecten ook al heeft gezien? Ervaringen? Bedenkingen over deze effecten?
Nog andere suggesties?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
13-11-2007 22:55
ik denk niet dat voor die effecten een standaard kist bestaat, misschien kan je er zelf eentje maken of laten maken
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
14-11-2007 08:11
Het probleem van de kist, is inderdaad een probleem van later. Ik ben in de eerste plaats op zoek naar een variërend lichteffect dat niet te veel weegt, dat binnen mijn budget valt en dat wat meer lichtopbrengst heeft dat de 100 W-effecten die ik nu heb (Tomahawks en Exercets). Voor de kist kan ik daarna nog altijd op zoek gaan.
Heeft er iemand al eens die (nieuwe) ledeffecten kunnen testen op locatie mèt licht? Of heeft iemand die effecten al kunnen vergeliken met de klassieke effecten?
De hierboven opgenoemde effecten vond ik alleszins al toffe effecten met veel variatie (stroboachtige toestanden, flowerbewegingen...) en het gewicht valt ook goed mee (ong 4,2kg), maar quid voor de lichtopbrengst en het effect met spots erbij?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
14-11-2007 12:53
op de site van american audio staan een paar filmpjes van de led effecten. misshcien heb je hier wat aan (persoonlijk vind ik ze minder mooi)
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
14-11-2007 17:25

Timothy schreef:

Het probleem van de kist, is inderdaad een probleem van later. Ik ben in de eerste plaats op zoek naar een variërend lichteffect dat niet te veel weegt, dat binnen mijn budget valt en dat wat meer lichtopbrengst heeft dat de 100 W-effecten die ik nu heb (Tomahawks en Exercets). Voor de kist kan ik daarna nog altijd op zoek gaan.
Heeft er iemand al eens die (nieuwe) ledeffecten kunnen testen op locatie mèt licht? Of heeft iemand die effecten al kunnen vergeliken met de klassieke effecten?
De hierboven opgenoemde effecten vond ik alleszins al toffe effecten met veel variatie (stroboachtige toestanden, flowerbewegingen...) en het gewicht valt ook goed mee (ong 4,2kg), maar quid voor de lichtopbrengst en het effect met spots erbij?
Bij de Led-affecten die ik zaterdag heb gezien zat ook de calypso.
Ik vond het persoonlijk niet zoveel, geen meerwaarde aan een mooie show als je het mij vraagt.
Qua lichtopbrengst viel het me nog wel reuze mee, ze prikken denk ik wel aardig door een Par-56 300w, maar ik heb dit niet in combinatie gezien.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
14-11-2007 21:06
Ben even op de website van Amer. Dj gaan zien en het enige effect dat er wat uistak is deze: Revo III Led.
Dit vind ik een mooi effect, brede spreiding en veel variatie (kijk maar naar het filmpje op hun site). Maar als ik vergelijk met de CYCLOPE, zie ik dat de lichtopbrengst dezelfde moet zijn: evenveel aantal leds.
Ik heb de CYCLOPE gezien op de JB dagen en toen viel het mij enorm mee, maar kan mij het echte effect en de variatie niet meer herrinneren. Ik weet nog dat het mooi was, maar weet niet meer hoe het effect eruit zag.
Op het filmpje van de Revo III vind ik het ook gaaf!

Zouden deze effecten betere lichtopbrengst hebben dan een effect/scan van 100 Watt? Ik heb daar niet echt ervaring mee en heb nog niet kunnen vergelijken...

Mochten jullie moeten kiezen tussen de CYCLOPE en de Revo III, welke zouden jullie nemen, en vooral waarom?!

Greetz,

de twijfelaar laugh :D

PS: het advies om ze naast elkaat te plaatsen is niet echt optie: mijn dealer van Amer. Dj levert enkel op bestelling en de producten van JB Systems haal ik bij een andere dealer.
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)