Forum > Geluid

nieuwste serie Dap DSA versterkers

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
18-9-2007 12:25
Het gaat om de boodschap in dit geval.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
XkStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 10-8-2009
Berichten: 59
24-11-2007 12:58
Heeft intussen iemand meer ervaring met deze versterkers?

Ik zoek ook een goede foto want er is geen enkele winkel in de buurt die hem heeft en overal waar ik zoek kom ik van die miezerige kleine fotootjes tegen
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-1-2008 20:02
Ik heb nu een thuis staan, bevalt tot nu toe best goed voor het geld... Ziet er netjes mooi uit, opbouw min of meer als de palladium reeks. Achterop is een kleine cross instelbaar en tevens bridge/stereo/parralel d.m.v. dipswitchen.

Voorop dus inderdaad enige informatie afleesbaar; de mode waarin 'ie gebruikt wordt en de temperatuur per kanaal wat prima werkt, maar niet een erg toevoegende waarde heeft sneaky :V Ziet er verder wel strak uit, de blauwe leds aan beide kanten even uitgeschakeld, en ziet nu beter uit dan een palladium!

Over een tijdje eens kijken hoe 'ie het uit houd op verschillende speakers..
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
13-1-2008 13:05

Mr. Edie schreef:

Ik heb nu een thuis staan, bevalt tot nu toe best goed voor het geld... Ziet er netjes mooi uit, opbouw min of meer als de palladium reeks. Achterop is een kleine cross instelbaar en tevens bridge/stereo/parralel d.m.v. dipswitchen.

Over een tijdje eens kijken hoe 'ie het uit houd op verschillende speakers..
Ik zou met name eens kijken hoe deze versterkers het doen met subwoofers. Ik heb een tijdje geleden een DSA-800 onder handen gehad en vond de voeding nogal mager (Weinig elco capaciteit).

De DSA versterkers zijn nogal ouderwets opgebouwd, maar is op zich niet verkeerd. De Clip Limiters werken uitstekend en teveel ingangssignaal geven is ook geen probleem.

De Palladium 1600 versterkers doen het goed op alle fronten, ook in het subwoofer bereik.

TCMC
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-2-2008 20:19
Heb DSA 600 geinstalleerd in 2 verschillende horecazaken waar deze 15 u per dag 6 dagen per week draaien.Ze worden natuurlijk niet tot het uiteste belast.Tot op heden nog geen problemen mee.
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
5-4-2008 17:55
ik wou 2 versterkers kopen (dsa-600 en dsa-800)
zijn er nieuwe ervaringen tot nu toe
de versterkers komen aan mijn dap rwsetje met netuurlijk een actieve crossover ertussen
dit zijn de speakers die ik eraan wou hangen

2x rw-18b aan de dsa-800
2x rw-15 aan de dsa-600 (hier kan ik eventueel mijn monitoren rw-12 ook nog bij hangen)
wat zou een leven zijn zonder geluid
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
6-4-2008 02:19
Ik heb ook een DSA-800 in ontvangst genomen de afgelopen week.

Nog niet voluit gebruikt maar uiteraard wel even getest op mijn EV ZX1's en HK monitoren. Klankmatig zeer bruikbaar (niet zo mooi als mijn Crown XTi's maar dat kan ook niet voor dat geld) en voldoende vermogen om een mooie geluidsdruk te halen die toch regelmatig nodig is.

Wat ik wel een nadeel vind, de ventilators maken erg veel geluid, net als bij de Palladiums van Dap ook het geval is. Is dit eenvoudig op te lossen door het monteren van andere fans ?? Heeft iemand daar ervaring mee ????
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
6-4-2008 06:36

MarkRombouts schreef:

Ik heb ook een DSA-800 in ontvangst genomen de afgelopen week.

Wat ik wel een nadeel vind, de ventilators maken erg veel geluid, net als bij de Palladiums van Dap ook het geval is. Is dit eenvoudig op te lossen door het monteren van andere fans ?? Heeft iemand daar ervaring mee ????
Andere fans lijkt me niet aan te raden. Ik heb een tijdje geleden de DSA-800 op mijn testbank gehad en kreeg de koelbokken toch wel letterlijk tegen het kookpunt aan. Mogelijk kun je de serie weerstanden van de fans wel vergroten (alsook het vermogen van die weerstanden) maar dan verspeel je de garantie.

De DSA-800 versterker is intern heel netjes en solide opgebouwd, maar mijn voorkeur blijft de DAP Palladium 1600 of de Vision Series. M.i. zijn het hele stevige versterkers voor een tamelijk laag bedrag en de Vision 1600 heb ik ook al gebruikt op 2 Ohm zonder te heet te worden.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
6-4-2008 06:41

djlimburg schreef:

ik wou 2 versterkers kopen (dsa-600 en dsa-800)
zijn er nieuwe ervaringen tot nu toe
de versterkers komen aan mijn dap rwsetje met netuurlijk een actieve crossover ertussen
dit zijn de speakers die ik eraan wou hangen

2x rw-18b aan de dsa-800
2x rw-15 aan de dsa-600 (hier kan ik eventueel mijn monitoren rw-12 ook nog bij hangen)
Active crossover is niet nodig bij de DSA versterkers. De interne crossover werkt heel netjes. Wel zou ik bijvoorbeeld een EQ-3231(F) ertussen zetten. Deze heeft o.a. hele leuke regelbare subsonic en ultrasonic filters ingebouwd die de subwoofer (heel goed) en high driver (beperkt) beschermen. Zelf heb ik deze EQ ook en ben er zeer tevreden mee. Opvallend is de erg lage interne ruis en brom, vergeleken met de Behringer broertjes.

TCMC
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
6-4-2008 12:03
ik heb de volgende dingen nog liggen
die wou ik er weer tussen zetten dat is toch makkelijker en lijkt mij ook betrouwbaarder dan een ingebouwde crossover

Behringer equalizer FBQ 1502
Behringer crossover CX 2310

jullie zeggen dat de fans van een palladium veel herie maken
ik weet niet of jullie die van de xtreme ooit hebben gehoort
heb hier een xtreme 700 liggen maar die maakt echt veel lawaai

fans zijn altijd te vervangen let alleen op het voltage (24v) en het aantal ampère
er zijn er ook te krijgen die harder gaan draaien als het warmer wordt
die zijn ook zeer fijn die heb ik in mijn meubel gebouwd (heb een meubel met een heel aantal lampen erin an de wartmte moet eruit)
wat zou een leven zijn zonder geluid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)