Forum > Geluid

Versterker voor 4 ohm subs Master dl 1800 of wachten op ep 2500

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
1-6-2003 09:32

Victor schreef:

Behringer maakt ze niet zelf maar koopt ze OEM in. Ze lijken van binnen sprekend op de QSC RMX-amps. Als ze inderdaad dezelfde kwaliteit hebben (en er dus niet stiekum bezuinigd is) heb je er voor dat geld een behoorlijk goede koop aan.
En dan raad ik je toch echt aan om te gaan luisteren!! Zet de voors en tegens op een rijtje en maak dan je keuze...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
1-6-2003 16:04

Dennis schreef:

Victor schreef:

Behringer maakt ze niet zelf maar koopt ze OEM in. Ze lijken van binnen sprekend op de QSC RMX-amps. Als ze inderdaad dezelfde kwaliteit hebben (en er dus niet stiekum bezuinigd is) heb je er voor dat geld een behoorlijk goede koop aan.
En dan raad ik je toch echt aan om te gaan luisteren!!
En dan???

Als jij de keuze hebt tussen een goed klinkende versterker die super betrouwbaar is of een super klinkende versterker die redelijk betrouwbaar is, welke zou je dan kiezen?

En hoe kun je naar betrouwbaarheid luisteren?

Dat gelul altijd over hoe een versterker klinkt... Als hij MEER dan voldoende vermogen levert (zodat hij dus zoveel mogelijk in z'n lineaire gebied gebruikt wordt) dan zullen de klankverschillen tussen de diverse GOEDE versterkers zo minimaal zijn dat ik ze af zou willen doen als zijnde NIET boeiend!

Wat dan overblijft is betrouwbaarheid, te verwachten levensduur, service van importeur en restwaarde van product. En laten dat nu allemaal net dingen zijn waarbij je aan je oren helemaal NIETS hebt!

Oftewel: Speakers koop je voor een fiks gedeelte met je oren, bij de aanschaf van je versterkers kun je beter met je hersenen werken.

En wederom nodig ik elke lezer uit om via een gecontroleerde ABX test klankmatig (bijvoorbeeld) een Crest van een Crown te kunnen onderscheiden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
1-6-2003 23:28

Dré schreef:

En wederom nodig ik elke lezer uit om via een gecontroleerde ABX test klankmatig (bijvoorbeeld) een Crest van een Crown te kunnen onderscheiden.
No hoorbaar diference,
maar nu gaan we ze kachelen, welke zou er winnen wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
2-6-2003 01:13

Tom schreef:

Dré schreef:

En wederom nodig ik elke lezer uit om via een gecontroleerde ABX test klankmatig (bijvoorbeeld) een Crest van een Crown te kunnen onderscheiden.
No hoorbaar diference,
maar nu gaan we ze kachelen, welke zou er winnen wink ;)
DAN wordt het een iets ander verhaal. Het gaat dan afhangen van de "skills" van de ontwerper en de methoden die hij heeft toegepast om het gedrag van de versterker ook bij gebruik buiten z'n ontwerpgebied binnen de perken te houden.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjmaximaalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 23
2-6-2003 07:32
Of zou deze Zoffmusic APS 3600 een beetje gassen?www.zoffmusic.de/eshop/index.html?shopsearch_new.php
You've got to Feel the Vibes,So let the BASS kick some Ass
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
2-6-2003 18:44

Dré schreef:

En dan???
Zodat hij kan horen/voelen welke meer power levert. Zoals ik al zei de specificaties van de fabrikant hoeven niet altijd de echte specificaties te zijn. Hoe wil je daar anders achter komen dan te gaan luisteren? Je kan afgaan op de ervaringen van anderen met de versterker, maar aangezien hij nog niet op de markt is zullen er weinig zijn die er ervaring mee hebben...
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
2-6-2003 19:20
hoho
mensen hier zijn enkele misverstanden. de behringer amps zijn helemaal geen exacte kopien van de qsc rmx
komen van dezelfde oem fqbrikant maar daar blijft het ook bij
enkel onderdelen zijn anders
wat dacht je voor die ptrijs zeg

zoals sietse al zegt ik heb de ep-1500 thuis gewoonweg heerlijke amps. heb daarbij ook nog mackie fr amps dus werk niet alleen met de ep'tjes maar mag met een gerust hart zeggen dat het heerlijke versterkers zijn waar eens echte specs zijn opgegeven. De handleiding liegt in elk geval niet wat er staat doen ze ook. Alleen en master met een behringer vergelijken is echt absurd
een behringer kan wat een master kent dus echt niet alleen is de ep prijs/techninsch de betere amp
je krijgt meer waar voor je geld.
Olé Olé heb nu ok AD!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
2-6-2003 19:47
Toch eigenlijk een beetje lullige trend de laatste jaren. Vonden we het een jaar of 10 geleden nog normaal om 5000 gulden of meer op tafel te pleuren voor een goede en betrouwbare versterker, tegenwoordig is iedereen al blij met een M*ckie of een B*hringer die vooral het uiterlijk hebben van een goede versterker (met een budget prijs EN dus ook een budget performance en kwaliteit). Lang leve de wegwerpmaatschappij waar we dingen kopen die niet veel meer hoeven te doen dan 1 jaar werken en ons de illussie te geven dat we iets echt goeds hebben gekocht...

Hoe kan iemand nu een zinnig woord zeggen over die nieuwe amps van B*hringer? Die dingen zijn er net! Velen waren ooh zo positief over de M*ckie M reeks een jaar of wat geleden TOT de problemen boven water kwamen (problemen met bandkabeltjes (heeft QSC overigens ook een fiks probleem mee gehad bij een bepaalde reeks... (China???)), problemen met voedingen die er spontaan uitfikten).

Moraal van het verhaal: Een 300 euro versterker is gevuld met zo'n 100 euro aan componenten. En of er dan B*hringer, M*ckie, DAP of T-audio op de doos staat verandert daar geen ene reet aan!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
2-6-2003 20:46
Begrijp me niet verkeerd: Ik zou bijna direkt voor de Master gaan, maar dat is meer omdat ik geen ervaring heb met de Behringers (misschien zegt dat al genoeg). Als ik de verhalen zo hoor zou mijn keuze in ieder geval definitief zijn... wink ;)

DJmaximaal: wellicht dat dit iets voor je is:
www.new-line.nl/forum/read/?t=2782
DjmaximaalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 23
3-6-2003 23:52
Bedankt iedereen.
You've got to Feel the Vibes,So let the BASS kick some Ass

Terug naar forum Reageer (zonder quote)