Forum > Newbie Forum

Mysterieuze T-bar

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
29-7-2007 01:22
Probeer het eerst eens wat duidelijker te omschrijven, want ik kan er geen wijs uit...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-7-2007 01:24

kevinos91 schreef:

Juist... maar dat lost het mysterie nog niet op sad :(
Het verklaard wel waarom niemand je snapt met dit probleem, even duidelijk zijn dus. Misschien moet dit topic ook naar licht of newbie?
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
29-7-2007 01:26
2 x bewerkt. Laatst door Kevinos91 op 29-7-2007 01:29

DJ Delay schreef:

Probeer het eerst eens wat duidelijker te omschrijven, want ik kan er geen wijs uit...
nou, er komt gewoon geen licht uit de parren, terwijl hij op de functie 'autosound'staat met genoeg geluid om de garagepoort te laten trillen dus hij zou het moeten doen... de lampjes van de t-bar etc. doen het ook hoor ! de parren doen het ook allemaal nog ! alleen is het voor mij een raadsel waarom een lamp, die het op alleen één stopccontact van de T-bar wel doet ... een zekering op het switchpack laat doorslaan als ik alleen die par lamp op het switchpack heb aangesloten ?? shocked 8O

en de andere parlampen doen het ook maar op dat ene stopcontact... de rest van de stopcontacten ( die andere 3 ) komt er stroom van de linker en rechter pool dus is het onmogelijk om die te laten branden...
Freelance diensten & LED Design
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
29-7-2007 10:47
Zijn de zekeringen van de T4 nog goed?
Zitten links achter...

En hoe kan iemand zo dom zijn om opzettelijk de + en de - aan te raken als er stroom op staat... niet bepaald de beste manier om te testen of het werkt... Theoretisch had je nu net zo goed een begrafenis aan het regelen geweest...

René
WizardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2007
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 5
29-7-2007 11:05

kevinos91 schreef:

vandaag kwam mijn neef om alles in zijn totaal te testen.
Ben ik dus

renevanh schreef:

Zijn de zekeringen van de T4 nog goed?
Zitten links achter...

En hoe kan iemand zo dom zijn om opzettelijk de + en de - aan te raken als er stroom op staat... niet bepaald de beste manier om te testen of het werkt... Theoretisch had je nu net zo goed een begrafenis aan het regelen geweest...

René
De zekeringen zijn nog goed. De betreffende persoon raakte heus niet opzettelijk de + en - aan, het was gewoon een domme actie.
En toen was er licht...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
29-7-2007 11:31
Wellicht dat ons nieuwe forumlid Wizard (welkom!) de situatie wel helder en gestructureerd kan uitleggen?
WizardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2007
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 5
29-7-2007 11:43

René Eppink schreef:

Wellicht dat ons nieuwe forumlid Wizard (welkom!) de situatie wel helder en gestructureerd kan uitleggen?
Dank je wel voor de verwelkoming.

De situatie uitleggen is vrij lastig, omdat er nogal veel gedaan is door veel verschillende mensen.

Feit is dat er 2 stuks (tweedehands) van de eurolite DTB-405 4-channel bar zijn (verder te noemen T-bar). Beide exemplaren werkten bij de verkoper en zijn vorige week ook in onze opslag getest en werkten ook beiden (was ik zelf niet bij aanwezig).

Gisteren gingen we testen, T-bar 1 werkte wel en T-bar 2 werkte niet, ondanks exact dezelfde instellingen (althans, dat was onze mening naar aanleiding van de lampjes lampjes op de bars).

Voor zover ik het weet werken de Par-64 lampen zelf wel (dus op gewone netstroom), de T-bar lampjes achterop werken ook normaal. De connectie tussen T-bar en Par lampen zou dus waarschijnlijk niet goed werken.

Momenteel weten we echter hoe we de T-bar moeten resetten (gebruiksaanwijzing gevonden), dit zal dan ook eens geprobeerd worden en hopelijk lost dat het probleem op.

Zou dit het probleem niet oplossen horen jullie dat natuurlijk ook wink ;)
En toen was er licht...
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
29-7-2007 11:50
één par laat sowieso de zekeringen van je switchpak springen... da's niet goed.

Openhalen dat ding en eens zien of er geen stroom op de chassis komt te staan of er geen losse draden in zitten.
De parren werken dus wel op netstroom (par in stopcontact)?
In dat geval zit het probleem inderdaad in de T-bar... triacs?

René
WizardStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2007
Laatste: 13-11-2008
Berichten: 5
29-7-2007 12:04

renevanh schreef:

één par laat sowieso de zekeringen van je switchpak springen... da's niet goed.

Openhalen dat ding en eens zien of er geen stroom op de chassis komt te staan of er geen losse draden in zitten.
De parren werken dus wel op netstroom (par in stopcontact)?
In dat geval zit het probleem inderdaad in de T-bar... triacs?

René
Sorry, klein misverstandje bij mij, de par werkt op het stopcontact op de T-bar (bedoel ik niet de stopcontacten voor de controlled output. Er zitten 5 stopcontacten op de bar, 4 kanalen en 1 "normaal" stopcontact. Op dat normale stopcontact in de T-bar werkt de par (hij brandt gewoon), bij de kanaalstopcontacten geven de parren geen enkele reactie...
En toen was er licht...
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
29-7-2007 13:10
KIjk even hoe het/de Output level staat.

Uit de handleiding:
F + D/S button to select CRO or NOR
NOR refers to 0-100% dimming.
CRO means dimming level is greater than 50%, full on is activated, otherwise, stand by is
activated.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)