Forum > Geluid

Peavey CS 4000

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
28-7-2007 18:58

Mr. Edie schreef:

Eén zo'n versterker op één speaker zou ideaal zijn, maar met 4 ohm brug (ervan uitgaande dat 'ie het kan halen...) haal je niet meer uit je speakers.
Leg me dat even uit? Als je 4 ohm brugt haal je het vermogen van 2 ohm uit je versterker,
dit is dus meer als 8 of 4 ohm.
@ the op, Kun je hem wel terugbrengen??? Als ik het zo hoor heb je hem in putten gekocht?
Als iej 2ehands is geef ik je weinig kans, Als je hem terug gaat (proberen te) brengen,
ik woon om de hoek in ermelo! Geef mijn ff een belletje als je lang wil komen voor wat koffie happy :) .

Daniel

Editje, Die work stond namelijk ook in putten, en hij ziet eruit alsof ie 2 ohm stereo(4ohm brug) makkelijk kan hebben shut up :X , Dit is dan alleen weer mijn gedachtengang...
If it ain't Dutch it ain't much...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-7-2007 19:09

Daniel-sound schreef:

Mr. Edie schreef:

Eén zo'n versterker op één speaker zou ideaal zijn, maar met 4 ohm brug (ervan uitgaande dat 'ie het kan halen...) haal je niet meer uit je speakers.
Leg me dat even uit? Als je 4 ohm brugt haal je het vermogen van 2 ohm uit je versterker,
dit is dus meer als 8 of 4 ohm.
Je hebt gelijk inderdaad wink ;) Maargoed, de fabrikant geeft al aan dat 'ie het niet aankan dus... Of je koopt twee Palladium 1600's, ieder in brug, dan haal je alles uit je speaker...
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
28-7-2007 19:21

Mr. Edie schreef:

Je hebt gelijk inderdaad wink ;) Maargoed, de fabrikant geeft al aan dat 'ie het niet aankan dus... Of je koopt twee Palladium 1600's, ieder in brug, dan haal je alles uit je speaker...
even tussendoor: Doen die Palladiums het goed op het laag? De vorige palladium(P400 iets te laag oke...) met 2x 200 watt op mn subs trokken mn subs die p400 in de protect laugh :D . En eerst héél snel in de clip, subs zijn 300 RMS @ 4 ohm.

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-7-2007 19:56
Perfect op subs, ik heb twee pal2000's staan op elk een Punisher (8 Ohm) en haal alles ermee uit. Zo'n 2kW per Punisher dus.
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
28-7-2007 23:49
Mr. Edie,
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.

Ik denk niet dat het er toe doet waar de WORK vandaan komt. In ieder geval wel bij een bedrijf. En waarom zou deze niet erug kunnen? Ze hebben mij gegarandeerd dat hij in bridge op 4 Ohm wilde spelen. Hier heb ik expliciet naar gevraagd. Trouwens, ik heb al overleg gehad dat er een oplossing zou worden gezocht.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-7-2007 00:21

sntho0 schreef:

Mr. Edie,
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.
Jups.
Ik denk niet dat het er toe doet waar de WORK vandaan komt. In ieder geval wel bij een bedrijf. En waarom zou deze niet erug kunnen? Ze hebben mij gegarandeerd dat hij in bridge op 4 Ohm wilde spelen. Hier heb ik expliciet naar gevraagd. Trouwens, ik heb al overleg gehad dat er een oplossing zou worden gezocht.
Hierom?

sntho0 schreef:

Dat zou ik wel willen. Mijn subs zijn 1000 wrms 8Ohm. De Work geeft bij 8 Ohm 900 wrms.
Dus, te weinig. Maar omdat in de handleiding niet staat dat hij 4 ohm bridge aan kan heb ik kontakt gehad met de fabrikant in Spanje. Die vertelden me dat hij inderdaad niet gebruikt kan worden in bridge op 4 Ohm.
Maargoed, als 'ie 4 ohm wél aankan en voldoende levert, is het toch prima?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-7-2007 01:17

sntho0 schreef:

Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.
Dan komt het er gewoon op neer dat je een totaal verkeerde versterker hebt gekozen. (maakt ook niet uit of je hem wel of niet kan bruggen op 4 ohm)

Waarom zou je de subs aan elkaar willen knopen?
Puur omdat een versterker bij 4 ohm net iets meer power heeft?

Je geeft zelf al aan dat je de Work beter vond klinken dan de peavey, goed mogelijk dat het verschil in "power" ook niet waarneembaar is.
Ik heb enigsinds het idee dat de Work warmer klinkt, waardoor het geluid "aangenamer" overkomt.

Martin.
kvm entertainment
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
29-7-2007 12:43

KVM schreef:

sntho0 schreef:

Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.
Dan komt het er gewoon op neer dat je een totaal verkeerde versterker hebt gekozen. (maakt ook niet uit of je hem wel of niet kan bruggen op 4 ohm)

Waarom zou je de subs aan elkaar willen knopen?
Puur omdat een versterker bij 4 ohm net iets meer power heeft?

Je geeft zelf al aan dat je de Work beter vond klinken dan de peavey, goed mogelijk dat het verschil in "power" ook niet waarneembaar is.
Ik heb enigsinds het idee dat de Work warmer klinkt, waardoor het geluid "aangenamer" overkomt.

Martin.
Het is toch zo dat de vuistregel is: versterker = 1.5 x het vermogen van de boxen.
----------
Iets meer power? Die versterker zou in bridge 4 Ohm 4000 watt leveren. In 8 Ohm stereo 1800. Noem dat maar iets meer.
----------
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
29-7-2007 18:49
Maar een verkeerde opmerking,
dat is geen reden om iets terug te nemen!
Het is en blijft een 2ehands product...
maarrr als ik jou was zou ik lekker een nieuwe versterker pakken,
zeker als je hem nog terug kan brengen....

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
29-7-2007 22:27
Ik zal even precies uitleggen hoe het zit.

Ik heb nu op mijn subs (die dus 1000 wrms zijn) een KIND versterker in bridge, die dan 2600 wrms levert. Dat is dus 1300 w per sub. Dat is dus nier verkeerd, dacht ik.
Maar nu wilde ik voor mijn tops, die 500 wrms op 4 Ohm zijn een nieuw versterker kopen. Dit moet dus een versterker zijn van ongeveer 2x750 wrms geven.
Maar, nu dacht ik zo; als ik toch een nieuwe versterker wil kopen dan kan ik misschien beter een nieuwe voor de subs kopen en de KIND op de tops zetten. Dus, ik dacht ik koop die WORK voor de subs en zet die KIND op de tops. Dan heb ik voor beide mooi veel headroom. Mocht het eens nodig zijn dan kan ik er en paar extra tops bij aansuiten zonder een nieuwe versterker te hoeven te kopen omdat die KIND dus wel in 2 Ohm stereo speelt. En als ik er nog een stel subs bij aan zou zetten zou die WORK dus 2 x 1500 wrms leveren op 4 Ohm. En dat lijkt me dus niet zo gek.
Trouwens, ik heb vandaag die work op de subs gehad, gewoon in stereo. En de KIND op de tops en ik moet zeggen dat dit lang niet slecht is. Dus, ik vraag het me inderdaad af
of het wel beter/harder zal gaan met zo'n Peavey in bridge. Ik denk dat ik dit gewoon moet gaan horen. Wat denken jullie?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)