Forum > PC related Forum

Laptop of CD-Spelers?

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
7-6-2007 18:54

PimW schreef:

Niet als je alles netjes koopt (zoals het hoort).
Dan nog is een laptop op lange termijn goedkoper. Een CD in de winkel is 20,- en op internet koop je een volledige CD voor 10,-
Daarnaast moet je van tijd tot tijd een extra CD case kopen (want steeds meer CD's), moet je de speler onderhouden en misschien eens repareren, enz.

Wat het vastlopen van een laptop betreft: ik heb een Pentium II 300MHz met 128MB RAM (zo'n oude Thinkpad 380Z), en dat werkt prima. Ik draai dan Win98 en helemaal niks op de achtergrond. Met een 2.0GHz dualcore met 1024MB RAM en WinXP mag het dus nooit een probleem zijn. Je moet natuurlijk niet vanalles op de achtergrond gaan draaien, maar zelfs dat kan nog wel op zo'n systeem (denk aan virusscan oid). Dat moet ik niet proberen razz :p

René
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
7-6-2007 19:05

KVM schreef:

dj-tq schreef:

De cd-spelers zijn lekker standaard en je hoeft dus niet steeds met hele computers, of laptops te zeulen.
Nee, dan zeul je met mappen vol cd's laugh :D

Martin.
Koop een schoudertas, prop daar je cd-map(pen) in of koop cd kistjes die je achterin de aanhanger gooit wink ;)
ADD SUV
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
7-6-2007 19:34

renevanh schreef:

Dan nog is een laptop op lange termijn goedkoper. Een CD in de winkel is 20,- en op internet koop je een volledige CD voor 10,-
Daarnaast moet je van tijd tot tijd een extra CD case kopen (want steeds meer CD's), moet je de speler onderhouden en misschien eens repareren, enz.
René
Of een laptop echt goedkoper is op de lange termijn valt ook nog te bezien. Een degelijke laptop (degelijk in de zin van: goede behuizing, koeling, batterij, scherm) is allerminst goedkoop! Voor 2 degelijke cd-spelers kun je makkelijk onder de 1000 euro klaar zijn, 2e-hands nog goedkoper. Voor een beetje laptop leg je zo 1500 euro neer (als het niet meer is), dan moet je nog software en een controler hierbij aanschaffen. Een extra cdmap kost je een keer 30-40 euro, een servicebeurt voor je spelers....150 euro (om de 2,5 jaar)?

Wat betreft de cd's: met een beetje rondsnuffelen in de verschillende winkels kun je voor een zeer redelijk prijsje cd's kopen happy :) Vind ik zelf heerlijk om te doen razz :p wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-6-2007 22:58

dj-tq schreef:

De cd-spelers zijn lekker standaard en je hoeft dus niet steeds met hele computers, of laptops te zeulen.
Nee, dan zeul je met mappen vol cd's laugh :D

Martin.
Koop een schoudertas, prop daar je cd-map(pen) in of koop cd kistjes die je achterin de aanhanger gooit wink ;)
Laptop / computer gooi ik ook achterin de aanhanger.
Maar je snapt het idee natuurlijk wel. Of je nu met 2 cd spelers "zeult" of een laptop maakt niets uit.
@renevanh
Een laptop is NIETS goedkoper, ook niet op lange termijn.

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-6-2007 00:34

PimW schreef:

Een degelijke laptop (degelijk in de zin van: goede behuizing, koeling, batterij, scherm) is allerminst goedkoop!
Behuizing en koeling zijn alleen belangrijk, de rest is totaal irrelevant voor dj gebruik aangezien je ALTIJD met een adapter werkt en een scherm echt geen hoogstaand scherm hoeft te zijn.
Voor 2 degelijke cd-spelers kun je makkelijk onder de 1000 euro klaar zijn, 2e-hands nog goedkoper.
Voor een niet al te bijzondere Dell betaal je 6 á 700 euro, midi controller erbij en software en je zit er iets overheen. Vaak krijg je echter al software bij een controller dus houd het op dezelfde prijs.

Laptop kan dus wel zeker interessant zijn, je hebt namelijk echt geen macbook Pro nodig om een beetje de dj uit te kunnen hangen ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
8-6-2007 04:15
1 x bewerkt. Laatst door PimW op 8-6-2007 17:48

Reind schreef:

Behuizing en koeling zijn alleen belangrijk, de rest is totaal irrelevant voor dj gebruik aangezien je ALTIJD met een adapter werkt en een scherm echt geen hoogstaand scherm hoeft te zijn.
Voor een niet al te bijzondere Dell betaal je 6 á 700 euro, midi controller erbij en software en je zit er iets overheen. Vaak krijg je echter al software bij een controller dus houd het op dezelfde prijs.

Laptop kan dus wel zeker interessant zijn, je hebt namelijk echt geen macbook Pro nodig om een beetje de dj uit te kunnen hangen ;)
Een laptop kan zeer zeker interessant zijn! begrijp me niet verkeerd happy :)het grootste voordeel van de laptop vind ik: binnen een handomdraai ieder nummer uit je collectie kunnen vinden. Bij cd's is het soms echt zoeken zoeken zoeken.

Wat betreft de prijs van een laptop: ik zou voor een laptop uit een zakelijke serie gaan, dan is de behuizing vaak wat degelijker. Helaas zijn die laptops wel vaak een tikkie duurder. Een goed scherm vind ik wel erg belangrijk, vooral een grote kijkhoek (zowel horizontaal als verticaal) is ideaal. Maar da's meer persoonsgebonden denk ik (of een gekke tik van mij wink ;) ). Over de accu geef ik je gelijk, ik had even niet stil gestaan bij de adapter.
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
8-6-2007 07:45

PimW schreef:

Bij cd's is het soms echt zoeken zoeken zoeken.
Als jij je cd map(pen) goed indeelt of als je gewoon weet waar alles staat dan hoef jij niet steeds te zoeken, en ik neem ook niet aan dat je binnen een paar maanden al meer dan 1000 cd's hebt, want dan raad ik je aan om bijv. met de pc een indeling te maken. (zoals je kunt lezen ben ik dus een enorme voorstander van de cd-spelers)
ADD SUV
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
8-6-2007 09:15
Ik zit er wel eens over na te denken om al mijn cd's te indexeren met de pc, want soms is het zoeken naar een nummertje echt een ramp razz :p Alles is nu netjes ingedeeld op genre, maarja, wat te doen met al die verzamelcd's? Daar staat vaak van alles en nog wat op.
Dj-tqStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-1-2006
Laatste: 21-12-2012
Berichten: 78
9-6-2007 20:30

PimW schreef:

Ik zit er wel eens over na te denken om al mijn cd's te indexeren met de pc, want soms is het zoeken naar een nummertje echt een ramp razz :p Alles is nu netjes ingedeeld op genre, maarja, wat te doen met al die verzamelcd's? Daar staat vaak van alles en nog wat op.
Dan moet je alsnog een pc/laptop meenemen wink ;) Of je kan die lijst(en) uitprinten, maaaar dan moet je ze steeds opnieuw uitprinten als je nieuwe cd's koopt. Wat te doen met die verzamel cd's: Kijk per nummer wat voor genre het is en verwijs daarbij door naar die bepaalde cd.
ADD SUV

Terug naar forum Reageer (zonder quote)