Forum > Newbie Forum

Vraagje ivm Velleman Fazer Machine

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
9-5-2007 13:49

Timothy schreef:

Paar keer zaken willen bestellen (hookclamps,...) en telkens 'uit voorraad'. Vraag wanneer leverbaar? => Ofwel geen antwoord, ofwel: "we weten het niet".
Vroeger deed Highlite wat velen doen (maar wat verzinnen). Daar zijn door de dealers zoveel klachten over gekomen dat er zeer duidelijk is afgesproken om "onbekend" te melden als het onbekend was (komt neer op 6 weken of langer (soms véél langer). Geen idee wat dit met service te maken heeft, volgens mij geen bal (wellicht wel met voorraadbeheer maar dat is nog altijd aan de importeur zelf!).

Verder is Highlite niet jouw aanspreekpunt (tenzij je zelf dealer bent) maar de dealer waar je de spulletjes haalt. Niet vreemd dus dat Highlite niet reageert op jouw vragen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
9-5-2007 15:32
Heb ze i.v.m. de leverbaarheid van de X-10 2* gebeld en ben beide keren keurig geholpen. Levertijd onbekend met een minimum van 8 weken. Kl*te levertijd (en in hoeverre je daar highlite van de schuld kunt geven is de vraag) , maar liever dat ik dan de waarheid hoor dan dat ik hoor van "8 weken" en dat ze er dan nog niet zijn...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-5-2007 15:50
Kan misschien ook aan mijn dealer liggen voor wat betreft die voorraadbeheer. Maar feit is gewoon dat ik 3X iets probeer te bestellen bij Highlite, ik 2X problemen heb: 1X hookclamps niet leverbaar (na lang aandringen te weten gekomen dat het inderdaad minstens 8 weken zou duren), dan nogmaals gehad: case besteld, en foutieve case geleverd, achteraf bleek dat mijn case ook niet leverbaar was. Hierbij lag de fout niet bij mijn dealer, want die heeft mij de bestelbon laten zien.

Zijn natuurlijk mijn eigen ervaringen, maar je begrijpt dat ik natuurlijk Highlite zelf niet betrouwbaar/klantvriendelijk vind... (nogmaals: mijn mening)

Als ik alles via mijn dealer moeten laten gaan voor vragen, waarom staat er dan op hun site enerzijds een luik voor dealers, maar anderzijds op het publieke deel een contactpagina????
Ik heb tweemaal een mail (met ontvangstbevestiging) gestuurd naar die contactpagina, na 14 dagen nog geen antwoord gekregen!! Dit vind ik niet kunnen (zit zelf ook in de dienstensector). Ik verwacht als (mogelijkse) klant dan minstens een mailtje met de bevestiging dat de vraag zal behandeld worden (of onmiddellijk antwoord)

Dat vind ik dus niet logisch...

Dit gezegd zijnde, wil ik hier zeker geen polemiek over Highlite voeren. Het materiaal dat ik heb, doet zeker zijn dienst en bovendien zijn ze budgetvriendelijk :-)
Maar als ik eenzelfde toestel kan kopen bij Highlite of bij een ander budgetmerk...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
9-5-2007 15:52
Je kan als consument niet bestellen bij Highlite...
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-5-2007 16:28

SebasVD schreef:

Je kan als consument niet bestellen bij Highlite...
Ik heb nooit gesproken dat ik zelf bij Highlite zou bestellen. Alle bestellingen verlopen via een dealer. Maar als de dealer mij geen info wil/kan geven, dan stel ik een vraag via de publieke site van Highlite.
Zie niet in wat anders het nut is van een contacpagina...

BTW, dit is/was echt niet de bedoeling om een discussie over Highlite te openen! Wou enkel aangeven waarom ik niet echt Showtec-gezind ben...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
9-5-2007 16:37

Timothy schreef:

Ik heb nooit gesproken dat ik zelf bij Highlite zou bestellen. Alle bestellingen verlopen via een dealer. Maar als de dealer mij geen info wil/kan geven, dan stel ik een vraag via de publieke site van Highlite.
Zie niet in wat anders het nut is van een contacpagina...
Wat je dus bedoelt is dat als ergens een Email adres staat een eventuele vraag naar dat adres toe altijd beantwoord moet worden? Goh.

Verder spreek je over een "mogelijke klant". Niet aan de orde natuurlijk. Jij bent klant van je dealer, niet van Highlite.
BTW, dit is/was echt niet de bedoeling om een discussie over Highlite te openen! Wou enkel aangeven waarom ik niet echt Showtec-gezind ben...
Geeft niks. Altijd leuk om te zien hoe anderen denken (hoe krom het ook op sommigen over kan komen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
9-5-2007 19:23
Wat kost het om op een vraag te antwoorden: "voor dergelijke informatie gelieve contact op te nemen met je dealer". Dit zou ik al meer snappen als gewoon GEEN antwoord geven. In het slechtste geval maak je er een automatisch standaardmailtje van.

Vraag naar info, is vraag om antwoord te krijgen, toch? Zoniet haal die button van de publieke sector van je site...

Beglec bv. heeft nog nooit een mailtje van mij onbeantwoord gelaten.

Ik vind niet-antwoorden gewoon onbeleefd. Een ontwijkend antwoord is tenminste EEN antwoord toch? (Dan weet je tenminste wat je er aan hebt...)

Hier volg ik Dré toch niet geheel hoor... :-)

PS: Ik stuur nu niet dagelijks mailtjes naar leveranciers/invoerders hoor! Naar Beglec twee in mijn hele carrière en naar Highlite nu ook twee (tweemaal dezelfde vraag), resultaat antwoorden: 2-0! :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
HarmsenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2007
Laatste: 5-4-2008
Berichten: 36
9-5-2007 21:34
Ik zie eigenlijk niet hoe het niet reageren op een mailtje kan worden ervaren als 'slechte service'. Highlite is voor de dealers, dealers zijn er voor jou. Waarschijnlijk is het gewoon een bedrijfs-policy dat de klantenservice (NB: klanten voor Highlite zijn dus dealers) zelfs niet mag reageren op dergelijke mailtjes. Nu is één mailtje geen probleem, maar ik kan me heel goed voorstellen dat zij dagelijks tientallen mailtjes hierover krijgen, wat eigenlijk gewoon via de dealer moet lopen en wat hun gewoon van de werkzaamheden afhoudt waarvoor ze zijn aangenomen en mailtjes bekijken.

Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft een contactpagina indien zij ook een website hebben. Wel had ik het netter gevonden als ze je netjes hadden terugverwezen naar jouw dealer, maar om dit nou een slechte service te noemen... Je voelt je alleen genegeert door een dergelijk bedrijf indien ze niet een berichtje terug sturen en dat is het enigste probleem. Wat dat betreft zit ik ook nog met smart te wachten op enkele offertes en data van diverse bedrijven zoals Telfort, na een jaar wachten zal het ook wel niet meer komen wink ;)
"If you want to make an apple pie from scratch, you must first create the universe."
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
10-5-2007 08:59
Dat is inderdaad zo'n beetje mijn gevoel geweest...

MAAR!!!

Wat vond ik deze morgen in mijn mailbox???? Gisteren verstuurd: het antwoord van Highlite!!! :-)
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
16-5-2007 20:00
Heb sinds gisteren zo'n Fazer van Velleman!

Heb hem al eens getest in de woonkamer! :-)

Maakt gewoon wel wat geluid (de ventilator draait dan constant). Je kan het vergelijken met de computer die staat te draaien.

Is wel een leuk toestel: de timer en het debiet zijn regelbaar... Zo kon ik in 1-2-3 de woonkamer in de mist zetten, maar daarna ook subtiel een beetje mist bij spuiten...

Leuk toestel voor echt geen geld!!!
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst

Terug naar forum Reageer (zonder quote)