Forum > PC related Forum

Numark Cue

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2007 12:25
Dan toch liever de Access 2 USB (heeft tenminste bruikbare toonregeling; 2-fold is gewoon TE weinig).

Overigens vraag ik me af (zoals ik ook al in mijn mailtje aangaf) wat jij verstaat onder "cue aansturen met de mixer".

PS: Onlangs met Cue gespeeld (samen met een setje ICDX spelers). Helemaal geweldig, met name die real-time remix functie. Daar was ik dus vroeger hele middagen mee bezig om zoiets op een tapedeck te knippen en plakken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
18-4-2007 18:41
Je kan ook een gewone mixer met 2 van deze gebruiken, dit is de zelfde kaart als in de numark mixers.
brabantse nachten zijn lang
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
18-4-2007 19:08
Aansturen is misschien verkeerd gekozen woordgebruik, ik wil de faders en de gain/ treble/ mid / bass kunnen bedienen met de mixer, en de koptelefoonfunctie kunnen gebruiken via de mixer, dat is het. De mixer dus aan een laptop via USB om hem on the road te gaan inzetten. Ik vind het een lekker programma om mee te werken, maar met alleen de muis, zonder koptelefoon kan je er te weinig mee.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-4-2007 22:38

sonic boom schreef:

Aansturen is misschien verkeerd gekozen woordgebruik, ik wil de faders en de gain/ treble/ mid / bass kunnen bedienen met de mixer, en de koptelefoonfunctie kunnen gebruiken via de mixer, dat is het. De mixer dus aan een laptop via USB om hem on the road te gaan inzetten. Ik vind het een lekker programma om mee te werken, maar met alleen de muis, zonder koptelefoon kan je er te weinig mee.
In dat geval is de Access 2 USB ook een optie (ik heb vandaag van de importeur van Numark te horen gekregen dat de DXM-01 USB wel weer eens komt maar niemand schijnt te weten wanneer). Of, als je externe geluidskaarten gebruikt, elke mixer die bij je budget past.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
18-4-2007 22:48
Ik heb je een mail gestuurd, ga voor de Reloop Acces 2 USB, ziet er netjes uit.

Op de site van Numark word de Total control beschreven, in combinatie met 2 TT's of iCDX spelers. Heb je al een idee wat de Total control gaat kosten?? is hij eigenlijk al in Nederland leverbaar?

Bedankt i.i.g. voor bovenstaande info.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
23-5-2007 23:18
Een paar vragen, ik heb nu de Numark DXM 01 usb aangeschaft voor cue.

1. Heb je 2 usb kabels nodg om de kanalen te splitsen (speler 1 is ch. 1 en speler 2 is ch2.)?
2. Werkt de mixer met cue ook op vista? Ik zie in de handleiding systeemvereisten staan tot xp pro, geen vista. Beide spelers lopen via ch. 2 op de mixer en ik zie niet waar ik dit anders kan instellen.

ik krijg de 2 streams uit cue nu niet gesplitst op de 2 kanaalfaders. Ik heb ook in de config van Cue alle instellingen bekeken.
In Vista is het instellen van audio in ieder geval heel anders dan in XP
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
TimmioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 19
24-5-2007 14:51
Ik heb zelf Traktor DJ, maar dat werkt eigenlijk volgens hetzelfde principe als Virtual DJ, Numark CUE of een ander vergelijkbaar proggie.

Numark Cue heb ik zelf nog niet geprobeerd (ga vanavond ook maar is de demo uit de 'kast' trekken), maar dat zal wel hetzelfde idee zijn als in die andere programma's. Je kan dan (indien je dus een 4kanaalsgeluidkaart hebt, al vanaf 15 euro ;), of via een USB mixer' in de geluidinstellingen kiezen voor 1. externe mixer of 2. de kanalen apart toekennen aan de verschillende decks binnen Traktor (of binnen CUE).

Je moet het dan gewoon zien alsof je 2 cd spelers aan je mengpaneel hangt, want daarna kun je alles met je mengpaneel doen, wat je bij normale cd-spelers ook kan doen, alleen je muziek selecteer je dus digitaal ipv met een cd'tje ;).

Geen idee of dit nou een party nutteloze info was die je al wist, maar ik zal vanavond ook is checken hoe dat CUE werkt, of je het daar anders in moet stellen..

Voor je vraag over die 2 usb kabels, ik zou denken 1, maar dat klopt dus niet. inderdaad 2 kabels vanwege 2 audio streams, zie de handleiding op numark.com. Ik heb dan ook zo'n vermoeden dat je in bijvoorbeeld CUE aan kan geven over 'welke USB kabel' (eigenlijk dus gewoon welk audio kanaal) je het geluid wilt laten lopen, zo kun je de decks toekennen aan de usb kabels (ipv via je geluidskaart)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-5-2007 17:35
Klinkt logisch, kan iemand dit bevestigen??
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
24-5-2007 20:06
Wat? Iets dat reeds duidelijk in de Numark documenten (en de handleiding) staat? Er wordt zelfs uitgelegd waarom ze gekozen hebben voor apararte USB aansluitingen (voor de datadoorvoer was het niet nodig en centen technisch valt het alleen maar duurder uit): Zodat je 2 aparte devices op je mixer aan kunt sluiten (zowel in als uit). En DAT is iets anders dan het feit dat de mixer zich in Windows manifesteert als meerdere devices (want dat doet hij ook natuurlijk; mits je beide USB touwtjes hebt ingeplugd).

Informatie is een prachtig ding maar werkt niet zonder consumptie van het gebodene ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-5-2007 20:20
In de usb handleiding die bij de mixer zit, staat nergens dat een 2e usb kabel nodig is i.i.g. Ik haal het er niet uit. Ik ga op zoek naar een 2e kabel i.i.g.

Bedankt voor de info, kan wat mij betrefd slot op topic.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)