Forum > Licht

Keuze DMX controller/software

(34 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-12-2006 22:12

timcooijmans schreef:

Om je even uit te droom te helpen LJ3 komt niet. In iedergeval ik zie het niet meer gebeuren, ze hebben Maxxyz PC (wat trouwens ook niet jé van het is).
Wat wil je, als de programmeur foetsie is...
Light Image
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
18-12-2006 08:35

JeroenVDV schreef:

timcooijmans schreef:

Om je even uit te droom te helpen LJ3 komt niet. In iedergeval ik zie het niet meer gebeuren, ze hebben Maxxyz PC (wat trouwens ook niet jé van het is).
Wat wil je, als de programmeur foetsie is...
Precies, en ze beloven wel van alles maar geloof me verwacht niet te veel meer van LJ. Maar goed back ontopic:
Ik ben even met Chamsys bezig nu. Het ziet er allemaal redelijk uit. Wel is goed te merken dat het eigenlijk het OS van een tafel is. Dit is een min punt voor me.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-12-2006 12:33

timcooijmans schreef:

Maar goed back ontopic:
Ik ben even met Chamsys bezig nu. Het ziet er allemaal redelijk uit. Wel is goed te merken dat het eigenlijk het OS van een tafel is. Dit is een min punt voor me.
En daar gaan pakketten als Chamsys (en bijvoorbeeld ook HogPC) de fout in: Een tafel is een tafel en een PC-programma is een PC-programma, en ga daar alsjeblieft NIET tussen kruisen en gek doen. Een tafel heeft voordelen en die moet je met behulp van de software erin benutten, een PC heeft ook voordelen. Benut die dan ook met de software, en ga niet de software van een tafel erop zetten (dan probeer je voordelen van een tafel die een PC niet heeft te benutten en benut je de voordelen van een PC NIET.)

Snappu nog? laugh :D
Light Image
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
18-12-2006 16:20

JeroenVDV schreef:

timcooijmans schreef:

Maar goed back ontopic:
Ik ben even met Chamsys bezig nu. Het ziet er allemaal redelijk uit. Wel is goed te merken dat het eigenlijk het OS van een tafel is. Dit is een min punt voor me.
En daar gaan pakketten als Chamsys (en bijvoorbeeld ook HogPC) de fout in: Een tafel is een tafel en een PC-programma is een PC-programma, en ga daar alsjeblieft NIET tussen kruisen en gek doen. Een tafel heeft voordelen en die moet je met behulp van de software erin benutten, een PC heeft ook voordelen. Benut die dan ook met de software, en ga niet de software van een tafel erop zetten (dan probeer je voordelen van een tafel die een PC niet heeft te benutten en benut je de voordelen van een PC NIET.)

Snappu nog? laugh :D
Ik snap hem nog laugh :D
Heb dit destijds ervaren met Maxxyz PC wat haast niet te doen is op een laptop. Ben een beetje met chamsys bezig maar het zou me niet verbazen als je gelijk had.

Iemand ervaring met Daslight?
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
18-12-2006 16:53
ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
18-12-2006 16:55

lucken schreef:

ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
Wat kost zo'n wing dan, heeft iemand enig idee kon zo snel geen prijzen vinden. Wel las ik dat deze wings ook DMX output(s) hebben.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
18-12-2006 17:20

timcooijmans schreef:

-Transparant programmeren mogelijk
-Meerdere universes mogelijk
-Audio trigger mogelijkheden
-Tap mogelijkheden
-3D visualiser
-Gemakkelijk te programmeren (alhoewell dit ook wennen is)

Verder hebben de volgende voorkeuren
-Matrix aansturing (LEDs en dimmers)
-DMX-in
-Fixtures zijn in groepen in te delen die afzonderlijk te dimmen zijn
Daslight, hmmm.

Je kan tot 4 dongles gelijktijdig gebruiken, audio trigger mogelijkheden weet ik niet, zit wel een audio functie in, maar hoe en of die werkt weet ik niet. Tap mogelijkheden heb ik nog niet ontdekt. 3D visualizer is wel erg ok, en ook erg bruikbaar. Daslight programmeren is erg makkelijk. Een basis heb je binnen enkele minuten. Matrix-aansturing zit er ook in, maar hoe het werkt heb ik me niet echt in verdiept. De DVC2 dongles hebben dmx-in, en dit werkt stabiel. Fixtures in groepen indelen is ook mogelijk. Dimmen zou via lpt mode moeten kunnen, maar ik heb het nog niet werkend gekregen.
Vergeet niet te lachen
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
18-12-2006 17:32
Ik heb net ook maar eens een DMX4all dongle besteld. Die van 99,95. Ga gewoon eens wat proberen, freestyler ziet er ook wel grappig uit. Bovendie is het eigenlijk puur dat ik geen zin heb om headjes op een lightdesk te proggen. Want daar ben ik al achter gekomen dat dat hopeloos is.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
18-12-2006 17:42

timcooijmans schreef:

lucken schreef:

ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
Wat kost zo'n wing dan, heeft iemand enig idee kon zo snel geen prijzen vinden. Wel las ik dat deze wings ook DMX output(s) hebben.
Vraag de prijzen even na bij uw verdeler : www.appled.nl voor Nederland, www.avl.be voor België.
De Wings hebben inderdaad direct de DMX interface erin:
- Mini Wing: 1 dmx output = 512 kanalen
- PC Wing : 2 dmx outputs = 1.024 kanalen
- Maxi Wing: 4 dmx outputs = 2.048 kanalen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-12-2006 18:44

lucken schreef:

ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
Volgens mij was jij er zelf 1 die is overgestapt van VisualDMX naar ChamSys, kan ook wat te maken hebben met wat je verkoopt shut up :X

Whatever, natuurlijk zal een wing i.c.m. software voor sommigen sneller werken dan puur software. Toch wil ik best een keer een wedstrijdje tikken doen hoor. Want je lichtelijk "gekleurde" mening heeft volgens mij ook vrij veel te maken met weinig gebruik van de alternatieven en daardoor met oogkleppen puur naar hetgeen je verkoopt kijken.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)